Ik heb een leuke CB125T uit 1980 geheel origineel. Nu Loopt hij slecht en op 1 cilinder. Uiteraard wil ik de carbs goed schoonmaken, eventueel ultrasoon. Nu kreeg ik tevens de tip om de kleppen te stellen, aangezien carbs wel goede benzine doorvoer hebben. Vonk is goed, en start verder ook, echter als choke (lucht) uitzet, dan stopt de motor bij te weinig gas.
Na wat testjes heeft de e (rechter) cilinder wel heel even gelopen, maar nu lukt het dus niet meer.
Nu het probleem, ik wil de kleppen gaan stellen ahv de werkplaatshandboek. Uiteraard wil ik dit in 1 keer goed doen . In het werkplaatshandboek staat dat je hem om een T-mark moet zetten (nokkanas) echte rails ik dat doe , dan verspringt de as steeds. beetje irritant en zie ook meerdere markeringen, en weet dus niet precies welke ik moet pakken.
Iemand een tip hoe dit op een andere manier na te gaan? Wat ik nu heb gedaan is de as gedraaid tot dat ik op alle nokkenassen wat speling heb en hem daarop afgesteld met de juiste voelmaatje. Gaat dit goed, of loop ik risico dat het niet goed gaat :
Na wat testjes heeft de e (rechter) cilinder wel heel even gelopen, maar nu lukt het dus niet meer.
Nu het probleem, ik wil de kleppen gaan stellen ahv de werkplaatshandboek. Uiteraard wil ik dit in 1 keer goed doen . In het werkplaatshandboek staat dat je hem om een T-mark moet zetten (nokkanas) echte rails ik dat doe , dan verspringt de as steeds. beetje irritant en zie ook meerdere markeringen, en weet dus niet precies welke ik moet pakken.
Iemand een tip hoe dit op een andere manier na te gaan? Wat ik nu heb gedaan is de as gedraaid tot dat ik op alle nokkenassen wat speling heb en hem daarop afgesteld met de juiste voelmaatje. Gaat dit goed, of loop ik risico dat het niet goed gaat :