kleppen stellen honda supermagna 1987

seep001

Rookie
21 mei 2007
17
0
roosendaal
l.s

Ik wil zelf mijn kleppen gaan stellen c.q controleren van mijn honda supermagna vf 700c van 1987

Heeft iemand een goede uitleg hoe dit gedaan moet worden?stap voor stap
waar moet je rekening mee houden en zo, en welke afstel gegevens heb je dan nodig

groeten hans
 
Waar gaaat dit allemaal over :?

Volgens mijn komt dat kleppenstellen nóóit klaar met zulke afleidende gedachten.

Dit word weer een geweldig topic, dat kan niet anders.
Binnenkort horen we dat er een paar kleppen verbrand zijn.
 
Ik dacht vanmiddag om een uur of vier: kom, laat ik de kleppen eens gaan stellen.

Ik las eerder hier dat het nogal wat werk zou zijn, maar dat is me alles meegevallen. Ik hoorde de kleppen van de achterste cilinders, dus dat spul heb ik uit elkaar gebeund en ja, het is meer werk dan bij een oude Norton, maar voor het eten was ik klaar. Er stonden idd drie uitlaatkleppen te ruim en bij de buitenste kun je er moeilijk een voelertje tussen krijgen. Maar ik heb een oude krom gebogen en dat ging beterder.

Van binnen ziet het 31 jaar oude spul er nog uit als nieuw. De nokken zijn spiegelglad, helemaal goed.

En hij liep al erg mooi, maar nu loopt hij koud onder de 1000 toeren zelfs uiterst regelmatig, mooier dan voor de operatie.

Ik is tevreden.
 
Hij loopt heel mooi en pikt heerlijk op. Als er onbalans zou zijn in de carburatie, dan zou ik dat merken. De SM is daar nogal gevoelig voor heb ik me laten vertellen.

Ik heb een foto van de binnenkant:

64485097_470030277158362_5108116446081187840_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan