Kleppen stellen Kawasaki Spectre 1100

Vulcanrider

MF veteraan
Donateur
1 nov 2008
2.954
1.031
Zaandam
De komende periode ga ik de kleppen van de Kawasaki Spectre 1100 stellen en ik vroeg mij af of ik de klepgeleider opzij kan schuiven zoals dat bij een ZZR1100 ook gedaan wordt.
Of is systeem dat ik de klep met spec. sleutel naar beneden moet drukken en dan de shim er tussen uithalen met een magneet.

D6F30354-C9E9-4F0A-A296-425A82A24E62.jpeg2CAC30D3-7889-45E4-8F7B-5849C7608119.jpeg
 
Plagen mag altijd……, maar doe lief.🙂
Als 1/4 boven staan dan zijn 2/3 beneden. Het gaat mij met name op het moment van vonken. Vanmiddag had kiezen backfire en vandaar dat ik mij afvroeg hoe het zit met het tijdstip van het vonken van de bougie en hoe ik het kan beïnvloeden.
 
Plagen mag altijd……, maar doe lief.🙂
Als 1/4 boven staan dan zijn 2/3 beneden. Het gaat mij met name op het moment van vonken. Vanmiddag had kiezen backfire en vandaar dat ik mij afvroeg hoe het zit met het tijdstip van het vonken van de bougie en hoe ik het kan beïnvloeden.
slecht verwoord blijkbaar . ik bedoelde : wat is het verschil tussen het BDP van 1 en 4 (of 2 en 3) als de nokkenassen nog niet verbonden zijn met de krukas ;)
 
De nokken staan conform beschrijving werkplaatsboek en op de krukas staan op twee vaste punten een coil voor 1 & 4 plus een coil voor 2 & 3.

Wellicht heb ik het verkeerd verwoord, mijn excuses daarvoor.
Mijn vraag was en is of het kwaad kon als de krukas een onbekend aantal keer rond ging zonder de nokkenassen. Ofwel gaan de kleppen op het juiste moment open. Daarnaast heb ik de nokkenassen wel weer correct geplaatst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan