Kleppen stellen KLX 650

Black Thunder

Die hard MF'er
1 feb 2003
621
0
Appingedam
Moi

Ik heb sinds kort een KLX 650 erbij.
Leuk ding, maar gezien vele berichten over slechte nokkenassen etc.
Dacht ik laat ik een kijken hoe die er bij mij uitziet.
Dus de kleppendeksel maar eens gelicht, en kijken hoe de vlag er bij hangt.
Het ziet er netjes uit , maar de klepspeling is ( te ) klein.
Dus kleppen stellen.
Dan moeten de nokkenassen verwijderd worden.
Motor op de juiste timing zetten.
Maar hoe haal je nu de nokkenassen er af ?
Ik heb de automatiche distributie-ketting spanner al los gehaald, maar de ketting staat nog steeds strak.
Wie weet hier meer van ?

Gr Freddie
 
Niemand?


Moi

Ik heb sinds kort een KLX 650 erbij.
Leuk ding, maar gezien vele berichten over slechte nokkenassen etc.
Dacht ik laat ik een kijken hoe die er bij mij uitziet.
Dus de kleppendeksel maar eens gelicht, en kijken hoe de vlag er bij hangt.
Het ziet er netjes uit , maar de klepspeling is ( te ) klein.
Dus kleppen stellen.
Dan moeten de nokkenassen verwijderd worden.
Motor op de juiste timing zetten.
Maar hoe haal je nu de nokkenassen er af ?
Ik heb de automatiche distributie-ketting spanner al los gehaald, maar de ketting staat nog steeds strak.
Wie weet hier meer van ?

Gr Freddie
 
waarom moet dit via een persoonlijke mail?
het forum en dan speciaal het gedeelte techniek, is juist voor dit soort vragen.
doe het via het forum, dan heeft een ander ook wat aan de informatie.
 
Misschien dat het 1 en andere wel op en Duitse forum staat. Maar m'n duits ie niet echt super, laatstaan technische duits... :N

Het probleem is dat de nokkenassen gelicht moeten worden om er andere stelplaatjes in te legen.
Ik heb de kettingspanner los gehaald, dus dacht ik voldoende ruimte op de ketting te hebben, zodat ik de nokkenas+tandwielen er makkelijk onder door weg kan halen. Maar de ketting is nog steed strak. Moet er nog iets los gedraaid worden. :?
Gr Freddie

Mee eens,

het duitse KLX forum heeft er iig een lid bij :+

@ ts: Maak er direct een leuke how to van. dat kan nooit verkeerd zijn.
 
Moi

Heb ik ook al aan zitten denken. Maar als ik foto's zie uit een pdf bestand. Zie ik dat ze de nokkenassen gedemonteerd hebben met de tandwielen er nog op. Dus dan moet er toch een manier zijn.
Volgens mij zit er maar 1 spanner in en deze spant beide kettingen
Gr Freddie

vaak kun je de tandwielen losmaken van de nokkenassen zelf.
dan krijg je meer ruimte.

kijk wel goed hoe de merktekens staan voordat je alles loshaalt.
 
Laatst bewerkt:
Mee eens,

het duitse KLX forum heeft er iig een lid bij :+

@ ts: Maak er direct een leuke how to van. dat kan nooit verkeerd zijn.


Okay, heb je ten dele gelijk in, reactie was meer betreffende WPB.
En daar heeft hij nu meerdere versies van als het goed is.
Ik ben daar zelf zeer actief op het forum, dus als je vragen hebt stel ze maar.

Zorg eerst wel dat het vleigwiel op OT staat.
Dit is ook de stand om de nokkenassen te meten.

Er hoeft dus niks extra's losgehaald te worden, kettingspanner van bovenste nokkenas helemaal verwijderen. Nokkenashouder verwijderen (bovenste gedeelte) dan inlaatnokkenas rechts optillen net gelicht en dan enigzins schuin naar voren uit de ketting halen.

klepplaatjes kan je die van de bmw K100 nemen zijn ergens nieuw 3,50 die van kawasaki kost een keer zo veel.

Bij monteren eerst de uitlaatnokkenas monteren, klepspeling op maximaal zetten want deze wordt alleen maar kleiner. En olie ertussen. strak trekken en daarna de inlaatnokkenas.

als je hem dan toch los hebt het deco veertjes eens vervangen. paar euro.

Hoe heet je op het planetklx forum.
 
Nokkenassen trouwens helemaal niet slecht vd klx. Alleen de auto decompressor is probleem punt. Die gaat wel eens aan de wandel in de kop..Dus dát ding wel ff checken!!
En nu je tóch bezig bent, gelijk handmatig maken die nokkenaskettingspanner!
 
Terug
Bovenaan Onderaan