kleppen stellen na 1000 km?

pfff, als het elke 1000 km is dan zou ik één keer per twee weken bij de dealer moeten staan, geen motor voor mij dus. :N
 
Laatst bewerkt:
Da's om te controleren dat of je een maandagochtend product gekocht hebt.

:Y Dat bedoel ik nou met een fabrikant die geen vertrouwen heeft in zijn product. een klepcontrolle bij de eerste 1000 km beurt is toch niet gebruikelijk bij de meeste fabrikanten ? of wel ?


Waar ik dus wel nieuwsgierig naar ben is welke fabrikanten schrijven deze klepcontrolle dan voor bij de eerste 1000 beurt ?
 
Laatst bewerkt:
Kleppen en zittingen zijn erin gezet en that's it.

En dan mogen ze plots aan hun toch wel heftige werk beginnen, hoge temparaturen en hard werken. Het is niet echt vreemd dat zich dan wellicht hier en daar iets gaat "zetten" en dat er daarom dus bij 1000 kilometer een controle plaats vind.

Ook het inlopen van de andere nieuwe onderdelen en de daarmee in verband staande oliewisseling bij diezelfde 1.000 kilometerbeurt lijkt me logisch beredeneerbaar......
 
Voorschrift van de fabrikant volgen!
Omdat de 1000 beurt arbeidsloon-vrij is wil de dealer in sommige gevallen dus besparen.
Meestal is het dan zo, dat de koper zó'n verschrikkelijke scherpe prijs bedongen heeft dat het gewoon niet meer kan voor die prijs, goedkoop wordt dan (terecht) duurkoop.

__________________________________________________________________


Ik begrijp je standpunt volledig, maar toch kan je het ook van een andere kant bekijken;
Op het moment dat een dealer jou een motor verkoopt hoort hij ten alle tijden die motor te onderhouden volgens het boekje.
De ( te ) scherpe prijs die de betreffende klant zou hebben afgedwongen , zou er niets mee te maken mogen hebben.

@ TS ; Los hiervan zou ik mezelf er niet makkelijk druk om maken of die kleppen nou wel of niet gecontroleerd, c.q. gesteld worden;
Je brengt immers je pas nieuw gekochte motorfiets terug naar de dealer voor een 1000 km-beurt.
Je krijgt hiervan een bijbehorende nota.
Als de dealer in kwestie verzaakt om dingen te onderhouden , dan is het later ( tijdens een garantiegeval bijvoorbeeld ) hem pakkie aan.
Jij kan middels de nota immers overleggen dat die 1000 km-beurt is uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Een 1000 km beurt hoort er bij en valt onder service.
Meestal wordt de olie na gekeken op ijzer slijpsel van de zuigerveren en afdicht ringen
 
:Y Dat bedoel ik nou met een fabrikant die geen vertrouwen heeft in zijn product. een klepcontrolle bij de eerste 1000 km beurt is toch niet gebruikelijk bij de meeste fabrikanten ? of wel ?


Waar ik dus wel nieuwsgierig naar ben is welke fabrikanten schrijven deze klepcontrolle dan voor bij de eerste 1000 beurt ?
Bij mijn nieuwe Shiver (Aprilia dus) gaat het iig gecontroleerd worden en valt het niet onder de standaardservice. Overigens heb ik nog van niemand gehoord dat ze ook gesteld moesten worden.
TS heeft het over Suzuki, dus het geldt ook voor "betrouwbare" Jappen.
 
Alvast bedankt voor al jullie reaktie's. Vind het zelf nog steeds ongelooflijk stom van mijzelf dat ik dit niet goed heb uitgezocht tijdens de beslissing om de Suzuki te kopen :(
Als ik het had geweten(hoe dan) had ik toch voor een Honda gegaan.Zelfs mijn oude shadow uit 85 had al hydraulische komstoters! Ik had het in deze tijd echt niet meer verwacht ;( KLEPPEN STELLEN :( Maar ja kan ik nog terug? Of is het nu allemaal voorbij?(liedje) Nou groetjes Smokiebike.
 
Bij mijn nieuwe Shiver (Aprilia dus) gaat het iig gecontroleerd worden en valt het niet onder de standaardservice. Overigens heb ik nog van niemand gehoord dat ze ook gesteld moesten worden.
TS heeft het over Suzuki, dus het geldt ook voor "betrouwbare" Jappen.

"Betrouwbaar" word alleen tussen aanhalingstekens gezet indien het italiaanse of amerikaanse motoren betreft hoor ;) :+
 
quote:
Martell schreef op 28 april 2008 @ 14:26:
Kan best kloppen hoor, dat die beurt niet 'standaard' is.

Maar als ik iets koop dat binnen no-time al aanpassingen nodig heeft, dan is het rommel geweest en nog steeds de verantwoordelijkheid van de leverancier.



Wat een onzin

Onzin? Mag je best vinden hoor. En het hoeft geen rommel te zijn al er binnen korte tijd nog wat afgesteld moet worden, ok. Maar dat hoort dan nog wel gewoon bij de aankoop, en niet nog eens extra rekenen.

Wat ik bedoelde is: wanneer de verkoper zegt dat het normaal is dat binnen korte tijd dingen gecontoleerd moeten worden, omdat het misschine niet goed is, en als dat ook nog eens geld gaat kosten, dan is het maar een matig product...

Doet de verkoper het omdat het erbij hoort, dan is het gewoon netjes. Want we snappen allemal wel dat een nieuwe fiets toch even nagekeken moet worden nadta de eerste metertjes erop zitten.
 
Wat een drukte om niets. In elk onderhoudsboekje bij een nieuw voertuig staat dat na xxx km alles moet worden nagelopen. Bouten en moeren en ja, ook even de klepspeling controleren.
Als je een nieuwe kettingset monteert moet je toch ook na een paar 100 km opnieuw afstellen.
Jouw Suzuki gaat nog heel veel jaren mee, echt waar.
 
Nou ik heb inmiddels de afspraak voor de eerste beurt gemaakt. Toen ik vertelde van de klepspeling controle werd er vreemd gekeken naar elkaar...Dat doen we pas op zijn vroegst bij 12000 km :? Ik krijg een stempel in mijn boekje en heb volledige garantie :) Er werd ook verteld dat bij 12000 km eerst eens geluisterd wordt of er wat te horen is. Over het algemeen moeten ze alleen strakker worden gezet dus als er niets vreemds te horen is doen we het weer niet :z Nou ik hou er over op en geef me maar over aan de dealer. Je mag toch verwachten dat zij het bij het juiste eind hebben. Ik ga lekker rijden en maak me er niet meer druk om. Groetjes Smokiebike :W *O* :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan