Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij van Meel motoren te Made heb ik het wel eens nagevraagd, ongeveer € 300,=...... voor een ZX-9R 1999.
De malloten.
Hopelijk was dit geen serieus antwoord, vind het zelf belachelijk veel.
Ga het van te voren eens bij meerdere zaken informeren, kan veel uitmaken.
ik heb net mn bandit opgehaald bij motoport. ik was 150 euro kwijt voor kleppen stellen, carbs synchroniseren en nieuwe bougies. weliswaar geen R1, maar toch...
De bandit heeft geen stelplaatjes maar stel schroefjes en geen kuipwerk. Dat scheelt een hoop extra tijd.
Bij een R1 moet de tank, kuipwerk, radiator, luchtfilter en de carburateurs verwijdert worden om het kleppendeksel te kunnen lichtem. Dan meten.
Als er kleppen gesteld moeten worden dan moeten de nokkenas(sen) er ook nog uit.
Al met al veel werk en tijd. En dus duur. Maar een R1 hoeft maar eens in de 42000km gecontroleerd te worden. Een bandit elke 12000 km.
Ik heb ook een '98 R1, echter bij km-stand van 46000 km was dit niet nodig. Stonden nog helemaal goed. Maat van mij rijd ook '98 fiets met 42000km en hierbij was het ook niet nodig. Wat wel regelmatig gecontroleerd dient te worden is carb synchroniseren. (om de 6000km) Prijs carb. synchron was bij mij 35euro.
Hmmmm...als ik dit zo lees heb ik hoop en hoeft het bij mij voorlopig ook niet....ben benieuwd! Maar bedankt voor de info!
Klopt, stellen hoeft misschien (waarschijnlijk zelfs)niet maar gecontroleerd moet er zeker wél worden!
Al met al een uurtje of 2 werk! Zoals boven reeds gezegt...., als er gesteld moét worden ben je een gauw een uurtje (of 2) meer kwijt!
[me]Mar1tin heeft nog een nagenoeg compleet blok liggen mét gestelde kleppen [/me]