Kleppen stellen RF900

Ik wil je kennis niet in twijfel trekken hoor maar punt 1 het is hydraulisch.......en punt 2 de kleppen van je RF moeten echt gesteld worden door middel van shims die onder hoedjes (heten die dingen zo?) liggen, dus je nokkenassen moeten er uit (vandaar dat het best veel werk is!)
Ik kan me trouwens geen enkele sportieve 16 klepper voor de geest halen met hydraulische klepstoters/tuimelaarsteunen............(neemt veel te veel ruimte in beslag volgens mij)
Wie er wel 1 kent graag even reageren..........ben wel benieuwd.
 
die kennis van jou is niet al te veel want je moet toch weten dat er geen sportmotoren bestaan met hydraulische klepstoters deze kunnen nl geen hoge toerentallen aan. de klepstel plaatjes liggen onder de stoter. het lijkt me dat je het zaakje nog eens goed moet bekijken wijsneus. |(
 
*D Dat is dus de grap.

Ik was laatst nog even met mijn RF900 bezig en ik dacht even de kleppen stellen, mooi weer dus waarom niet. Ligt het hele zooitje uit elkaar, wat blijkt :o
Zitten gewoon hydrolische kleppen in, daar valt dus weinig aan te stellen :P

Ik heb een manual van een 94 /95 model en daar staat in dat de kleppen gesteld moeten worden om de zoveel tijd. De kans lijkt me dan ook groot dat mensen hun RF van 96/97 ook weg brengen om kleppen te stellen en dan uiteindelijk dus geld voor niks betalen. B|

Ik had eerst geinformeerd en ze vertelde me dat zo iets al snel rond de 200 euro kon gaan kosten. Weer zo'n punt waardoor ik zeg, ik doe het onderhoud wel zelf dan weet ik in ieder geval dat er wat gedaan wordt. ;}

Tipje voor de rest? 8-)

Ik denk... zonnesteek..........


http://www.motofiches.com/sites/CSCNEL/fichesdetail.asp?cs=CSCNEL&bt=&mk=SUZUKI&cc=900&ml=RF900RR&id=GT73C
 
Ha JB37 die hoedjes wat jij bedoelt heten stooterbussen en ik denk dat je en reaktie wel kan vergeten.
hij is zich en ongeluk geschroken en ligt nu ergens in het ziekenhuis bij tekomen van de reaktie`s.
Na zo`n blunder zou ik mij ook niet meer zo 123 hier laten zien (wat wel jammer is want het is een tijd geleden dat ik zo gelachen heb).
 
Ahh Ikuzus bedankt voor de fruitmand, heeft me erg goed gedaan :}
Naast de vakantie natuurlijk.

Ik ben er nu in ieder geval achter hoe ik op dit forum jullie serieuze aandacht moet trekken. Door gewoon een domme opmerking te maken.
Als er iets serieus gevraagd wordt worden er domme opmerkingen geplaatst (van het niveau dokter als ik hier op druk... ja dan moet je daar ook niet op drukken)en als er iets doms geplaatst wordt krijg je serieuze opmerkingen terug *D

Zal wel met het motor rijder gen te maken hebben |(

Dus toch nog een reactie en ik ben blij dat ik er toch nog in geslaagd ben om jullie te laten lachen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan