kleppen stellen T-cat al na 4500km!!

TCBas

MF veteraan
19 jul 2002
2.183
0
Haarlem
Ben gisteren bij de dealer geweest omdat ik vond dat mijn T-cat van 4 maanden oud met 4500km op de teller erg veel trillingen produceert. Daar blijkt niets aan te doen te zijn en viel wel mee zeiden ze na dat ze er op haden gereden. alleen de kleppen moeten wel opnieuw gesteld worden want hij loopt verschrikkelijk. Gebeurt dit vaker dat het zo snel moet, en hoe kan dat komen? Weet iemand of dit valt onder garantie of onderhoud? (wist de monteur niet, moet zaterdag terug)
 
Kijk eens in je onderhoudsboekje. Daar staat vast wel wanneer de klepspeling voor 't eerst gecontroleerd moet worden. Bij mijn Thunderace was dit pas na 42.000 km.

Na 4500 km. lijkt mij dat ze dat dan maar onder garantie moeten doen.
 
Normaal gesproken wordt de klepspeling gecontroleerd bij de 1000km. Kleppen stellen gebeurt zelden, maar het komt wel eens voor. Misschien hoor je bij één van de uitzonderingen of hebben ze bij de 1000km-beurt de klepspeling niet gecontroleerd.
 
Tip, laat een onafhankelijke dealer even naar je fiets kijken.

En dan niet de wijsneus uithangen dat JIJ weet wat er loos is, maar deze informatie gebruiken om te kijken hoe betrouwbaar je dealer is......
 
Kijk eens in je onderhoudsboekje. Daar staat vast wel wanneer de klepspeling voor 't eerst gecontroleerd moet worden. Bij mijn Thunderace was dit pas na 42.000 km.

Bij 42.000 pas ? Das wel erg laat... mijn motor is bijna bij 24.000km en ik laat er volgende maand nieuwe banden opzetten en direct de kleppen controleren/stellen. Geloof dat het bij mijn motor om de 12.000 of 24.000 moet. In elk geval weet ik wel zeker dat ie nu aan de beurt is voor de controle, echter denk ik niet dat ze gesteld hoeven te worden.
 
na 42.000 km lijkt misschien laat maar dat is de officiele fabrieksopgave en bovendien... tis verdomde prijzig want het is een dag werk...

ik heb 25.000 km gereden met een cat en heb de kleppen laten stellen bij een stand van 46.000 km t koste me een vermogen maar de motor liep wel een stuk mooier en soepeler.
na 4500 km het advies krijgen om te stellen?? doet mij denken aan een motor die niet goed afgesteld de fabriek verlaten heeft, hoort absoluut niet, de honderden euro's die betaald moeten worden voor t stellen zou ik niet zelf willen betalen als ik jou was....

Groeten,
Bert
 
Stom stom stom, kleppen controleren/stellen hoeft pas na 40.000. Kleppen moesten gesynchroniseerd worden, waarschijnlijk van de fabriek af al niet goed gedaan. Was natuurlijk garantie, rijdt nu heerlijk :9~
 
na 42.000 km lijkt misschien laat maar dat is de officiele fabrieksopgave en bovendien... tis verdomde prijzig want het is een dag werk...

Kleppen controleren/stellen een dag werk? Neuh uurtje, 2 uurtjes. Afhankelijk wat er gedaan moet worden. Heb al afspraak bij een motorzaak gemaakt, ze zeiden tegen mij dat ik zo'n 100 euro erbij moest rekenen (er komen meteen 2 nieuwe bandjes op!) voor kleppen controleren/stellen en dan zei hij dat het nog erg ruim genomen was.

Overigens breng ik de motor wel zonder kuip, die haal ik er thuis al van af. Scheelt weer geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan