Kleppen stellen uitbesteden kosten

Harmonizer

MF veteraan
Donateur
14 dec 2019
1.473
744
Hoi,
ik heb mijn yamaha bulldog een beurt gegeven in de zin:
Motorolie vervangen met olie filter.
cardan olie vervangen.
2 nieuwe bougie erin.
lucht kn gereinigd en weer olie erop.
Ik wil nog even de kleppen stellen maar denk dat het verstandig is om dit even uit te besteden aan de pro.
Ik ben alleen benieuwd naar de kosten voor kleppen stellen.

hebben jullie enig idee wat dit ongeveer zal gaan kosten?

mvg
Harmonizer
 
Pff, zou het zo niet weten, ik rijd op gevoel.
Je kan hem een eind doortrekken.
Hij maakt wel meer toeren ( in zijn 5 ) dan een Dragstar of Virago.
De Dragstar kon niet harder dan 160, de Virago ging over de 200, de Bulldog haalt net de 200.
De Dragstar en de Bulldog zijn begrensd.
Bij de Bulldog zou ik dat kunnen verwijderen, maar waarom?
Inderdaad. Als je niet het gevoel hebt dat beetje extra te missen lekker zo laten. Ik ben er vrij zeker van dat ik nu ook nog niet de max haal uit de huidige setup. Maar beetje extra helpt wel om meer ontspannen aan snellere tijden te komen ;) het blijven wat mij betreft prachtige blokken. Best ondergewaardeerd.
 
Dat klopt, dan moet het witte kabeltje bij de accu eraf. maar zover ben ik nog niet. heb hem net, zo ook net het rijbewijs.
Bedoel je het witte kabeltje van de ECU ?
Dat heeft alleen nut bij de pre 2005 modellen.
toch maar weer een beetje ontopic, de kleppen gaan we zelf stellen, hebben het net achter de rug bij een honda shadow en viel best mee.

Een Shadow heeft toch hydraulische klepbediening ?
 
Zijn er motoren met hydraulische klepstoters? Die dingen werken toch niet meer boven 7000rpm?


Waar baseer jij dat op?.
Kan wel wezen dat bij net starten koude motor ,de hydraulische kleppen kunnen tikken daar de olie er nog niet is.
En je moet altijd zorgen voor goede olie ,en op tijd olie verversen.
Waarom zou dit niet werken boven de 7000 toeren?.
Leg maar uit waarom het volgens jouw niet werkt boven de 7000 toeren.
 
Waar baseer jij dat op?.
Kan wel wezen dat bij net starten koude motor ,de hydraulische kleppen kunnen tikken daar de olie er nog niet is.
En je moet altijd zorgen voor goede olie ,en op tijd olie verversen.
Waarom zou dit niet werken boven de 7000 toeren?.
Leg maar uit waarom het volgens jouw niet werkt boven de 7000 toeren.
Er zijn wel degelijk wat eigenschappen die op hogere toeren voor problemen kunnen zorgen (ze kunnen 'overextenden', waardoor de kleppen niet meer 100%, op tijd, sluiten). Daarnaast kunnen ze niet zulke scherpe profielen volgen geloof ik, en is de boel net wat zwaarder dan een shimmetje.

Ik zou ze liever wel in motoren zien, want het scheelt best een hoop gedoe. Feit is echter dat verreweg de meeste motoren ze niet hebben :P
 
Waar baseer jij dat op?.
Kan wel wezen dat bij net starten koude motor ,de hydraulische kleppen kunnen tikken daar de olie er nog niet is.
En je moet altijd zorgen voor goede olie ,en op tijd olie verversen.
Waarom zou dit niet werken boven de 7000 toeren?.
Leg maar uit waarom het volgens jouw niet werkt boven de 7000 toeren.
Ik vraag dat, ik beweer het niet.
Maar als men in de autowereld motoren gaan tunen, en het toerental stijgt (zo ongeveer) boven de 7000rpm, dan worden de hydraulische klepstoters vervangen door vaste.. Vandaar mijn vraag..
 
Even een vraag ter vergelijking.

Mijn zwager had 10 jaar terug nog een Shadow 1100 uit 1986.
Het blok van mijn Magna liep in 2008 kapot, en toen heb ik de rest van dat jaar op die 1100 gereden.

En dat was niet echt met plezier.
De acceleratie van de VT1100 2cilinder viel zwaar tegen in vergelijking met mijn VF750 4cilinder.
Is dit normaal of mankeerde er wat aan de Shadow?
(Misschien iets met geen olie verversen en dus slecht werkende hydraulische klepstoters, wat ik hier las)
 
Even een vraag ter vergelijking.

Mijn zwager had 10 jaar terug nog een Shadow 1100 uit 1986.
Het blok van mijn Magna liep in 2008 kapot, en toen heb ik de rest van dat jaar op die 1100 gereden.

En dat was niet echt met plezier.
De acceleratie van de VT1100 2cilinder viel zwaar tegen in vergelijking met mijn VF750 4cilinder.
Is dit normaal of mankeerde er wat aan de Shadow?
(Misschien iets met geen olie verversen en dus slecht werkende hydraulische klepstoters, wat ik hier las)

Denk dat het wel meevalt, een Magna is gewoon heel snel voor dat type motor.
De shadow is meer van de luie dikke klappen.
 
Luie dikke klappen _O-

Echt, ik werd gewoon helemaal chagrijnig van die motor.
De Magna schakelde gillend als een idioot door de 6 versnellingen, als je goed gas gaf. De Shadow inderdaad relaxt door de 4. Een hele neutrale motor eigenlijk. Geen gif, totaal niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan