Kleppen stellen uitbesteden kosten

Harmonizer

MF veteraan
Donateur
14 dec 2019
1.473
744
Hoi,
ik heb mijn yamaha bulldog een beurt gegeven in de zin:
Motorolie vervangen met olie filter.
cardan olie vervangen.
2 nieuwe bougie erin.
lucht kn gereinigd en weer olie erop.
Ik wil nog even de kleppen stellen maar denk dat het verstandig is om dit even uit te besteden aan de pro.
Ik ben alleen benieuwd naar de kosten voor kleppen stellen.

hebben jullie enig idee wat dit ongeveer zal gaan kosten?

mvg
Harmonizer
 
Bedoel je het witte kabeltje van de ECU ?
Dat heeft alleen nut bij de pre 2005 modellen.


Een Shadow heeft toch hydraulische klepbediening ?
over het witten kabeltje , okay dat wist ik niet, ik had het ook maar gelezen. voor mij is het ook geen must maar alleen maar leuk om wat te klooien.
weet jij zo hoe dit wel kan bij het 2006 model?
 
Het is een yahama bulldog, 2 cilinder V . bt1100
Als ik een paar richtprijzen heb, wat het bijvoorbeeld bij een andere gekost heeft dan heb ik even een richting.Als het bijvoorbeeld 100,- kost dan hoef ik er niet bij na te denken. dan laat ik het lekker doen. kost het 300,- dan moeten we zelf toch maar weer even you tubepen.
Ik kan ook een prijs opvragen maar heb er altijd een hekel aan om een prijs op te vragen en dan niet de opdracht geven.
Ik zien het altijd als een soort punten systeem.
Wat erger is om de prijs op mf vragen en dan weg te brengen en dan boos zijn als de pro wat duurder blijkt te zijn.
Ik schat zelf 1.5 uur werk.
En dan ook nog even synchroniseren.de bt1100 is niet echt ingewikkeld
 
over het witten kabeltje , okay dat wist ik niet, ik had het ook maar gelezen. voor mij is het ook geen must maar alleen maar leuk om wat te klooien.
weet jij zo hoe dit wel kan bij het 2006 model?

Nee, je kan wel het eea veranderen.
Andere luchtinlaat, van een TDM, andere sproeiers, uitlaat en de restrictors uit je carburateurs halen.
Maar opvoeren deed ik met mijn brommers, als je de Bulldog op wil voeren kan je beter een andere motor kopen.
 
Nee, je kan wel het eea veranderen.
Andere luchtinlaat, van een TDM, andere sproeiers, uitlaat en de restrictors uit je carburateurs halen.
Maar opvoeren deed ik met mijn brommers, als je de Bulldog op wil voeren kan je beter een andere motor kopen.

Brommers opvoeren was volgens mij altijd een principekwestie :P Maar als je de bulldog nou heel fijn vindt zitten en sturen maar een beetje extra mist is "opvoeren" binnen de perken toch wel een prima optie. Ik vind het sleutelen aan motoren minstens net zo leuk als het rijden. En dus is mn straatmotor ook niet meer helemaal origineel.
Maar als je het allemaal moet laten doen bij een bedrijf kost het snel veel centjes als ze er al de kennis per specifiek model voor hebben, en dan kun je inderdaad veel beter een andere motor kopen. Het ligt wat mij betreft dus heel erg aan het model motor of dat opvoeren een beetje leuk en/of interessant is.
 
Ja, ik ga er ook geen verhaal van maken hoor. deze is tenslotte al getuned door de vorige eigenaar. dat is wel al in 2006 gebeurt maar zat netjes een rapport bij van de motor testbank. vindt het leuk om te weten en al is het niet veel werk een keer te proberen.
 
Wat jij bedoelt is dat kleppen dan gaan zweven doordat ze zo snel open en dicht gaan.
Daar is de desmodromische klepbediening voor uitgevonden.
Maar een Shadow maakt niet zo veel toeren.
Nee, ik weet wat zwevende kleppen zijn..
Ik heb een motor in mijn schuur dat 18.000rpm maakt, die klepveren druk je bijna met je vingers in..
 
Zo , vandaag de bulldog toch zelf even de kleppen gesteld. beide de uitlaat iets te ruim.
Viel achteraf alles mee, boekje erbij voor bdp, nm en de maten van speling. Kon er prima bij , de carb lag er ondertussen ook vanaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan