Kleppen stellen XR250R '89

emiekaee

Die hard MF'er
27 nov 2007
394
0
de titel zecht het al,

met hoeveel mm speling moeten de kleppen (in en uitlaat) van een Honda XR250R uit 1989 gesteld worden?

alvast bedankt voor de moeite
 
Gevonden--> XR & XL Valve Setting Specifications

XR250R 1984 / 1985
0.05 mm (in)
0.08 mm ( uit)

XR250R 1996 / 2001
0.10 +/- 0.02 mm (inlaat)
0.12 +/- 0.02 mm (uitlaat )

laat de jouwe d'r net niet tussen zitten.... :/

maar je hebt iig een indicatie... :Y

haha ja lekker is dat...
ik heb vandaag een boek binnen gekregen en het volgende staat er in...
(engels :P )

Stem-to-guide clearande
1986 through 1995
Intake
Standard............................. 0.010 to 0.37mm (0.0004 to 0.0015inch)
Limit.................................... 0.07mm (0.003inch)
Exhaust
Standard............................. 0.023 to 0.045mm (0.00009 to 0.0018inch)
Limit.................................... 0.08mm (0.003inch)

wat is het nou -O- -O-

(sorry voor de kneuzigheid B| )
 
haha ja lekker is dat...
ik heb vandaag een boek binnen gekregen en het volgende staat er in...
(engels :P )

Stem-to-guide clearande
1986 through 1995
Intake
Standard............................. 0.010 to 0.37mm (0.0004 to 0.0015inch)
Limit.................................... 0.07mm (0.003inch)
Exhaust
Standard............................. 0.023 to 0.045mm (0.00009 to 0.0018inch)
Limit.................................... 0.08mm (0.003inch)

wat is het nou -O- -O-

(sorry voor de kneuzigheid B| )

:X O-) .....tja,....boekkie rules,....dus doediemá...... ;)
 
Ik heb zelf ook een workshop manual en die geeft ook de klepspeling aan wat kawaidoot zegt.( 0.10 0.12 )
Stem to guide clearance is de speling tussen klepsteel en geleider :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een workshop manual en die geeft ook de klepspeling aan wat kawaidoot zegt.( 0.10 0.12 )
Stem to guide clearance is de speling tussen klepsteel en geleider :(

jua da klopt... marre
dus gewoon 0.10 en 0.12?
voor de verdere rest staat er totaal niets bij in het boek van een of andere maat :? ...
 
Laatst bewerkt:
Ik had deze waarden ook eerst gevonden,...maar ik heb de indruk dat't niet klopt...
Je praat hier over spelingen in 1/100'ste mm's......dat is te krap!

Ik vind deze waarden ook gigantisch krap, dit kan niet kloppen. Maar wat ik nu vreemd vind: wekenlang zitten wachten totdat iemand de goede waarden kan geven, terwijl één telefoontje naar de dealer uitkomst biedt. Overigens kan het voorkomen dat de waarden, opgegeven in de WPHB, niet meer kloppen. Het R-blok die ik in mij F heb gebouwd zijn de waarden ook veranderd/bijgesteld.

Cor.
 
Voor mijn oude DR600 is het voor beide kleppen 0.08-0.13. Dus lijkt me 0.10 ook goed in jouw geval

tsja daar zit allemaal wel wat in...

ik zal vandaag eens een belletje plegen en kijken wat deze zeggen,
het antwoord verschijnt hier natuurlijk ook!

@ Bok001

Ik heb er geen haast mee,
blok ligt gesplitst in de schuur,
heb veel moeten werken+school dus geen tijd gehad,
en aankomende week gaat het frame naar de coater...
dus waarom zou ik haasten:)

maar net wat ik al zei, jij heb gelijk, gewoon eventjes bellen:)
(dat ik daar niet op ben gekomen :) |( )
 
Voor mijn oude DR600 is het voor beide kleppen 0.08-0.13. Dus lijkt me 0.10 ook goed in jouw geval
..dat is een apparte beredernering :?

ik zou niet teveel speciefiek motor/model gerelateerde informatie uitwisselen zonder het echt te weten.. als het bij jou 0,05 was en bij een XL moet het 0.10 zijn dan staat hij vrij snel met veel te heet geworden kleppen bijvoorbeeld.. en dat is nou net niet de bedoeling
 
..dat is een apparte beredernering :?

ik zou niet teveel speciefiek motor/model gerelateerde informatie uitwisselen zonder het echt te weten.. als het bij jou 0,05 was en bij een XL moet het 0.10 zijn dan staat hij vrij snel met veel te heet geworden kleppen bijvoorbeeld.. en dat is nou net niet de bedoeling


Technische Daten der HONDA-Motorräder

0,05 en 0,10 voor de XL250R.

Meestal is het zo dat de klepspeling groter is bij grotere blokken.
 
..het klopt toch echt wel ;) wat voor speling hou jij bij jouw kawasaki's aan dan ?

Volgens het boekje.
....tja...
minimaal 0.08....zowel in-als uitlaatklep....
Max. zit op 0.18...
Maar zoals jezelf al schetst,...te strak is ook not-done ivm mogelijke klepverbranding.
De klepjes van m'n KZ, zweven tussen de 0.12 en 0.16 veilige mm's...
;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan