Hallo,
Ik wil met behulp van de goede "How to's" de kleppen gaan stellen van mijn Yamaha FJ1100. Dit zal een eerste keer worden
Mijn enige onduidelijkheid in het hele verhaal is echter:
Ik lees dat de inlaat en de uitlaat gemeten wordt. Beide kleppen kunnen een afwijking hebben. Is deze afwijking bij 1 cilinder dan ook gelijk? (je hoeft dus maar 1 klep te meten?
Ik bedoel dus, wanneer speling optreeds in de inlaat klep, treedt dezelfde speling automatisch ook op in de uitlaatklep? (geheel gaat dus mee?)
En ik snap uiteraard de berekening wel (speling kleppen icm shims) maar wat is het principe van de shims? Hoezo zorgt een grotere shim voor verlaging van de speling?
Thanks
Eva
Ik wil met behulp van de goede "How to's" de kleppen gaan stellen van mijn Yamaha FJ1100. Dit zal een eerste keer worden
Mijn enige onduidelijkheid in het hele verhaal is echter:
Ik lees dat de inlaat en de uitlaat gemeten wordt. Beide kleppen kunnen een afwijking hebben. Is deze afwijking bij 1 cilinder dan ook gelijk? (je hoeft dus maar 1 klep te meten?
Ik bedoel dus, wanneer speling optreeds in de inlaat klep, treedt dezelfde speling automatisch ook op in de uitlaatklep? (geheel gaat dus mee?)
En ik snap uiteraard de berekening wel (speling kleppen icm shims) maar wat is het principe van de shims? Hoezo zorgt een grotere shim voor verlaging van de speling?
Thanks
Eva