kleppen stellen yamaha xj 900f

trevje

Rookie
8 apr 2013
10
0
hengelo ov
hoi,

ik had volgens mij in het verkeerde forum gepost over kleppen stellen. Bij deze alsnog een keer. Ik denk dus dat de kleppen van mijn yamaha xj 900f uit '93 gesteld moeten worden. Aangezien ik dat nog niet eerder heb gedaan, maar wel graag zelf wil doen, vroeg ik mij af of hier iemand op het forum is die me daar bij wil helpen. Het liefst in de buurt van Hengelo ov/ twente.

alvast bedankt en groeten van Trayvon
 
Het meten van de klepspeling is met een beetje technisch inzicht en een werkplaatshandboek eenvoudig zelf te doen. Het afstellen is iets lastiger maar ook goed te doen.

Waarom denk je dat ze gesteld moeten worden.
 
hoi Distortion,

ik denk dat ze gesteld moeten worden omdat ik tijdens het rijden een constant getik/gefluit hoor in het blok. Als de motor warm is wordt het wel iets minder maar verdwijnt niet.
 
Zonder de motor te zien of te horen is het lastig te zeggen natuurlijk. Maar mijn ervaring is dat als een motor vreemde geluiden maakt dat zelden of nooit aan de klepspeling ligt.

Misschien kun je langs een dealer met de motor? Een vakman kan waarschijnlijk wel horen waar het probleem zit.

(ik ben geen vakman en woon aan de andere kant van het land :) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan