Kleppen Stellen

Sleor

Die hard MF'er
16 feb 2004
421
0
Oostende-België
Wie kan er eens goed uitleggen hoe ik zelf men kleppen kan stellen van men XR200R?

Kweet wel dat je je zuiger in bdp ( of was het odp) moet zetten en dan de borgmoer los, en de stelschroef verdraaien tot je voelermaatke tss je klep kan ofzo.

Ook weet ik niet hoeveel die tolerantie moet zijn, uitlaatklep iets meer dan inlaat ook dacht ik?

Kheb nog chance dat ik maar 1 inlaatklep heb en 1 uitlaatklep.
Nu hoor ik een relatief luid tikkend geluid in dekop, mss ook distributie ketting opspannen?( als ik te weten kom hoe ).

( weet er iemand bovendien hoe ik best een lichtjes lekkende pakking bij warm staan oplos zonder een nieuwe pakking te hoeven steken? Want het lekt iets pietse tss de 2 carterhelften en blok open zie ik niet zitten ).

MVG Sleor
 
Kijken of men voelermaat zonder forceren tussen de stelschroef en de klepsteel kan.
Klepspeling is 0.10 mm vooor de inlaat en 0.15 voor de uitlaat.
Bij een koude motor.

Is mij door iemand verteld geweest, lijkt me juist, maar op een i-net site las ik dat de waarden Klepspeling in koud 0,05 mm Klepspeling uit koud 0,05 mm .( voor een XL200R zelfde blok maar iets minder fel( andere nokkenas enzo, ik heb eigenlijk de( niet baanlegale) crossversie).

:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan