kleppen tikken erg Kawa vulcan 750

12 dec 2002
227
0
Geldrop
ik heb van een kennis een vulcan 750 voor klein onderhoud, maar de motor tikt echt enorm bij een van de cilinders bij de kleppen, nu vraag ik me af of hier hydraulische klepstoters in zitten, of stelplaatjes, en de klepdeksel lijkt mij bijna niet te verwijderen, omdat er geen plaats voor want de framebuis loopt er 2 cm boven, moet het blok dan los??? één cilinder heeft compressie van bijna 12 bar en de tikkende cilinder "slechts" een druk van 8 bar, wie kan mij hierover iets terugmailen.
 
Zeg euh..... je mag van iemand die zich uitgeeft als een beun toch wel......

Is een ramp bij zo'n ding denk ik, eens zo'n ding gehad, en voor zover ik me nog kan voorstellen om het kleppendeksel te verwijderen, althans bij de voorste cyl. kom je terecht bij dat luchtfilter wat er godsonmogelijk op een vriendelijke manier af wil...

Gewoon tank eraf etc. dan zie je het vanzelf, maar het zit daar allemaal ontzettend krap.
 
Zo'n ding heeft hydraulische klepstoters dus als je al een klep hoort dan is het niet zo simpel op te lossen.
Zijn trouwens vreselijke rampenbakken, ik sleutel er persoonlijk nooit meer aan.
Is er geen klep krom of zo? Distributiekettingspanners geven vaak problemen en misschien is de ketting wel een tand versprongen of zo.
Succes :) je zal het nodig gaan hebben denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan