durpie
Rookie
op welke km stand moeten de kleppen gesteld worden ?
het is voor een yamaha R1 bouwjaar 2002
het is voor een yamaha R1 bouwjaar 2002
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
40K dacht ik.op welke km stand moeten de kleppen gesteld worden ?
het is voor een yamaha R1 bouwjaar 2002
In arbeidsloon inderdaad bijna niet. Je moet om te controleren ook het kleppendeksel er af hebben (bij het stellen moeten alleen nog de nokkenassen los, paar minuutjes extra werk). Maar als je pech hebt en ze gesteld moeten worden zit je met 16 klepstelplaatjes á 10 euro per stuk! Da's 160 euro extra materiaalkosten.Dat is waar, helaas maakt dat in prijs volgens mij niets uit omdat ze sowieso de boel moeten open schroeven.
In arbeidsloon inderdaad bijna niet. Je moet om te controleren ook het kleppendeksel er af hebben (bij het stellen moeten alleen nog de nokkenassen los, paar minuutjes extra werk). Maar als je pech hebt en ze gesteld moeten worden zit je met 16 klepstelplaatjes á 10 euro per stuk! Da's 160 euro extra materiaalkosten.
Maar dat is alleen als je echt pech hebt, vaak moeten er maar een paar gesteld worden en kun je klepstelplaatjes van andere kleppen opnieuw gebruiken. Kleppen stellen is trouwens redelijk eenvoudig zelf te doen hoor. Het is niet moeilijk, het kost alleen behoorlijk veel tijd omdat er erg veel los moet.
Succes
In arbeidsloon inderdaad bijna niet. Je moet om te controleren ook het kleppendeksel er af hebben (bij het stellen moeten alleen nog de nokkenassen los, paar minuutjes extra werk). Maar als je pech hebt en ze gesteld moeten worden zit je met 16 klepstelplaatjes á 10 euro per stuk! Da's 160 euro extra materiaalkosten.
Maar dat is alleen als je echt pech hebt, vaak moeten er maar een paar gesteld worden en kun je klepstelplaatjes van andere kleppen opnieuw gebruiken. Kleppen stellen is trouwens redelijk eenvoudig zelf te doen hoor. Het is niet moeilijk, het kost alleen behoorlijk veel tijd omdat er erg veel los moet.
Succes
Snap ik iets niet? Of begrijpen wij elkaar verkeerd?Kom mij dat dan maar 's even voordoen
Snap ik iets niet? Of begrijpen wij elkaar verkeerd?
nee dat gaat echt niet lukkenJe schrijft:
bij het stellen moeten alleen nog de nokkenassen los, paar minuutjes extra werk
Ik weet niet hoe vaak jij nokkenassen bij een R1 eruit gehaald hebt, kleppen gesteld, zaakje weer gemonteerd en nagemeten en eventueel daarna nóg eens deze procedure hebt moeten volgen alvorens alles 100% correct was, maar 1 ding kan ik je meegeven, IK kan het niet met een paar minuutjes extra werk
Als jij dat wél kunt, zou ik héél graag willen zien hoe jij dat wél in een paar minuutjes doet....
Is snap wat je bedoelt. Het was ook niet letterlijk bedoeld Met een beetje pech moeten ze na het nameten inderdaad nogmaals los, daar gaan weer een paar minuutjes. Het kost inderdaad wat tijd, maar dat is relatief weinig ten opzichte van de tijd die er al ingestoken is om er bij te kunnen en het (voor de eerste keer) te meten en de kosten van het materiaal.Je schrijft:
bij het stellen moeten alleen nog de nokkenassen los, paar minuutjes extra werk
Ik weet niet hoe vaak jij nokkenassen bij een R1 eruit gehaald hebt, kleppen gesteld, zaakje weer gemonteerd en nagemeten en eventueel daarna nóg eens deze procedure hebt moeten volgen alvorens alles 100% correct was, maar 1 ding kan ik je meegeven, IK kan het niet met een paar minuutjes extra werk
Als jij dat wél kunt, zou ik héél graag willen zien hoe jij dat wél in een paar minuutjes doet....
Is snap wat je bedoelt. Het was ook niet letterlijk bedoeld Met een beetje pech moeten ze na het nameten inderdaad nogmaals los, daar gaan weer een paar minuutjes. Het kost inderdaad wat tijd, maar dat is relatief weinig ten opzichte van de tijd die er al ingestoken is om er bij te kunnen en het (voor de eerste keer) te meten en de kosten van het materiaal.
Zo beter?
Daarbij is het ook nog 's zo dat de bougies wél te verwijderen zijn met de radiateur op z'n plek (grote beurt zónder klepjes stellen)
Doe ik ook zo bij m'n ZX6R, radiator hoeft vaak niet helemaal los, door hem los te hangen kom je vaak al heel ver.Klopt, maar dan nog heb ik het idee dat het sneller is via de voorkant, vooral bij de modellen vanaf 2004. Laat de kvs er dan wel in en hang de radiateur alleen opzij
Doe ik ook zo bij m'n ZX6R, radiator hoeft vaak niet helemaal los, door hem los te hangen kom je vaak al heel ver.
Doe ik ook zo bij m'n ZX6R, radiator hoeft vaak niet helemaal los, door hem los te hangen kom je vaak al heel ver.