kleppen yamaha R1 2002

en hebben jullie al olie verbruik met de R1 op 40.000 km
ik heb tot nu tot nog gene druppel moeten bijgieten.
juist wat problemen gehad met kabbelboom elecktrische contakten.
is inmiddels opgelost na lang zoeken
 
even afkloppen... maar ik heb gelukkig nog geen gekke dingen gehad aan m'n r1, ook geen olieverbruik. Alleen de normale onderhoudsdingen zoals accu, remblokjes, banden e.d.. Ik denk dat m'n ketting en tandwielen ook wel een keer aan de beurt zijn maar met de laatste beurt (30K) waren ze nog goed.
 
Dat is waar, helaas maakt dat in prijs volgens mij niets uit omdat ze sowieso de boel moeten open schroeven.
In arbeidsloon inderdaad bijna niet. Je moet om te controleren ook het kleppendeksel er af hebben (bij het stellen moeten alleen nog de nokkenassen los, paar minuutjes extra werk). Maar als je pech hebt en ze gesteld moeten worden zit je met 16 klepstelplaatjes á 10 euro per stuk! Da's 160 euro extra materiaalkosten.

Maar dat is alleen als je echt pech hebt, vaak moeten er maar een paar gesteld worden en kun je klepstelplaatjes van andere kleppen opnieuw gebruiken. Kleppen stellen is trouwens redelijk eenvoudig zelf te doen hoor. Het is niet moeilijk, het kost alleen behoorlijk veel tijd omdat er erg veel los moet.

Succes :)
 
In arbeidsloon inderdaad bijna niet. Je moet om te controleren ook het kleppendeksel er af hebben (bij het stellen moeten alleen nog de nokkenassen los, paar minuutjes extra werk). Maar als je pech hebt en ze gesteld moeten worden zit je met 16 klepstelplaatjes á 10 euro per stuk! Da's 160 euro extra materiaalkosten.

Maar dat is alleen als je echt pech hebt, vaak moeten er maar een paar gesteld worden en kun je klepstelplaatjes van andere kleppen opnieuw gebruiken. Kleppen stellen is trouwens redelijk eenvoudig zelf te doen hoor. Het is niet moeilijk, het kost alleen behoorlijk veel tijd omdat er erg veel los moet.

Succes :)
full
 
In arbeidsloon inderdaad bijna niet. Je moet om te controleren ook het kleppendeksel er af hebben (bij het stellen moeten alleen nog de nokkenassen los, paar minuutjes extra werk). Maar als je pech hebt en ze gesteld moeten worden zit je met 16 klepstelplaatjes á 10 euro per stuk! Da's 160 euro extra materiaalkosten.

Maar dat is alleen als je echt pech hebt, vaak moeten er maar een paar gesteld worden en kun je klepstelplaatjes van andere kleppen opnieuw gebruiken. Kleppen stellen is trouwens redelijk eenvoudig zelf te doen hoor. Het is niet moeilijk, het kost alleen behoorlijk veel tijd omdat er erg veel los moet.

Succes :)

Kom mij dat dan maar 's even voordoen _O-
 
Snap ik iets niet? :P Of begrijpen wij elkaar verkeerd? :?


Je schrijft:
bij het stellen moeten alleen nog de nokkenassen los, paar minuutjes extra werk

Ik weet niet hoe vaak jij nokkenassen bij een R1 eruit gehaald hebt, kleppen gesteld, zaakje weer gemonteerd en nagemeten en eventueel daarna nóg eens deze procedure hebt moeten volgen alvorens alles 100% correct was, maar 1 ding kan ik je meegeven, IK kan het niet met een paar minuutjes extra werk :N
Als jij dat wél kunt, zou ik héél graag willen zien hoe jij dat wél in een paar minuutjes doet....
 
Je schrijft:
bij het stellen moeten alleen nog de nokkenassen los, paar minuutjes extra werk

Ik weet niet hoe vaak jij nokkenassen bij een R1 eruit gehaald hebt, kleppen gesteld, zaakje weer gemonteerd en nagemeten en eventueel daarna nóg eens deze procedure hebt moeten volgen alvorens alles 100% correct was, maar 1 ding kan ik je meegeven, IK kan het niet met een paar minuutjes extra werk :N
Als jij dat wél kunt, zou ik héél graag willen zien hoe jij dat wél in een paar minuutjes doet....
nee dat gaat echt niet lukken :N
 
Je schrijft:
bij het stellen moeten alleen nog de nokkenassen los, paar minuutjes extra werk

Ik weet niet hoe vaak jij nokkenassen bij een R1 eruit gehaald hebt, kleppen gesteld, zaakje weer gemonteerd en nagemeten en eventueel daarna nóg eens deze procedure hebt moeten volgen alvorens alles 100% correct was, maar 1 ding kan ik je meegeven, IK kan het niet met een paar minuutjes extra werk :N
Als jij dat wél kunt, zou ik héél graag willen zien hoe jij dat wél in een paar minuutjes doet....
Is snap wat je bedoelt. Het was ook niet letterlijk bedoeld :P Met een beetje pech moeten ze na het nameten inderdaad nogmaals los, daar gaan weer een paar minuutjes. Het kost inderdaad wat tijd, maar dat is relatief weinig ten opzichte van de tijd die er al ingestoken is om er bij te kunnen en het (voor de eerste keer) te meten en de kosten van het materiaal.

Zo beter? :P
 
Laatst bewerkt:
Is snap wat je bedoelt. Het was ook niet letterlijk bedoeld :P Met een beetje pech moeten ze na het nameten inderdaad nogmaals los, daar gaan weer een paar minuutjes. Het kost inderdaad wat tijd, maar dat is relatief weinig ten opzichte van de tijd die er al ingestoken is om er bij te kunnen en het (voor de eerste keer) te meten en de kosten van het materiaal.

Zo beter? :P

Is idd al een stukje beter hoor :Y
Al moet ik er wel bij voegen dat ik er nog steeds pakweg 2 uur voor nodig heb om dit klusje een beetje secuur (zoals het hoort) te doen.
Daarbij is het ook nog 's zo dat de bougies wél te verwijderen zijn met de radiateur op z'n plek (grote beurt zónder klepjes stellen), en als je de klepjes moet controleren (beurt mét kleppen stellen) mag je die hele zooi er ook afhalen, en hup daar gaat weer een dik uur erbij....
Mensen worden hier vaak op het verkeerde been gezet dat het allemaal maar een klusje van en paar minuutjes is, vandaar dat ze ook schrikken als de rekening onder de neus geschoven wordt.
Tuurlijk zijn er bedrijven en beuntjes die claimen dat het allemaal wel meevalt en de prijs daar ook naar hebben, doch als het werk dan naar behoren is uitgevoerd (áls het al uitgevoerd is !!)
kan ik alleen maar héle grote vraagtekens bij zetten.....
 
Doe ik ook zo bij m'n ZX6R, radiator hoeft vaak niet helemaal los, door hem los te hangen kom je vaak al heel ver.

Euhhh, een zx6r is dat gelijk aan álle (of tenminste aan die R1) andere motoren dan :?
In mijn bescheiden mening is de ene motor (nog lang) de andere niet :N , dus een beetje opletten wat je zegt is mijn motto in deze materie ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan