ErwinDeauville
MF'er
- 20 jul 2022
- 69
- 7
Dat klopt helemaal, soms plakt de pakking de delen aan elkaar en moet je even een tikje met een kunstof of rubber hamer geven om de delen los te krijgen.Zo te zien bestaat het deksel uit 2 lagen? Dan zou je eerst de bovenste er tussenuit kunnen frotten en vervolgens de onderste, mocht dat nodig zijn. Bij mijn Harley was dat ook het geval. Het paste nét.
Het is lang geleden maar volgens mij hoefde dat niet, verder was die motor een ramp.misschien moeten de carburateurs oid verwijderd, maar kijk in het wphb
dat is bij deze motor ook een leuk klusje als je dit nog nooit gedaan hebt.... Verwijderen is dan nog de minste uitdaging, het terugzetten van deze carburateurs (het liefst met beweeglijke inlaatrubbers), als je het vaker gedaan hebt is het 5 minuten werk.misschien moeten de carburateurs oid verwijderd, maar kijk in het wphb
Carburateurs verwijderen en plaatsen ben ik inmiddels een pro in geworden, de inlastrubbers voor scheef erop zetten, carb achter eerst erin drukken vervolgens voor erin drukken, vet en verwarmen van rubbers niet te vergeten. Inderdaad een klusje van 5 minuten. De eerste keer 2 uur. Maar krijg de deksels er dan nog niet af en het is een hardtail, eerste project waar je gaande weg verbeteringen ziet in werkproces. Eerst Kleppendeksel, dan pas de hardtail aflassen. De voorste Kleppendeksel is bij te komen en die waren nodig. De achterste kom ik ook vast nog op, tot nu toe is overal een oplossing voor. Aldoende leert men. Maar langzaam aan komt er progressie in. Er zit een ‘86 tank op, deze heeft de indicator en reservetank intern ipv extern. Extern heeft plaats moeten maken voor de cdi en kabels. Volgende week komt het stuur. Dan de motor volledig zwart spuiten met een (ik denk) koper-oranje band over de tank en spatborden. Kleine laswerkzaamheden voor o.a het zadel.dat is bij deze motor ook een leuk klusje als je dit nog nooit gedaan hebt.... Verwijderen is dan nog de minste uitdaging, het terugzetten van deze carburateurs (het liefst met beweeglijke inlaatrubbers), als je het vaker gedaan hebt is het 5 minuten werk.
Het frame erboven is niet aangepast, carburateur verwijdert en met geen mogelijkheid is de deksel te verwijderen. Hij blijft steken op ketting. Het lijkt mij ook dat het eenvoudiger moet maar tot nu toe nog geen succes. Lijkt mij stug dat een garage het hele blok moet loshalen. Bijgaand de foto’s, hoop dat het duidelijk is.Idd, heb je niet iets veranderd bij het aanpassen van het frame?
Of heb je de kabelboom verlegd dat die nu in de weg zit?
Het is even zoeken, maar het moet geen enorm gemartel zijn.
Beide delen moeten vrij kunnen bewegen tov elkaar, dan kun je nog proberen om de onderste iets opzij te doen.
Zoals op de 2e foto uit je eerste post, aan die zijde haalde ik hem er geloof ik ook onderuit.
Het frame erboven is niet aangepast, carburateur verwijdert en met geen mogelijkheid is de deksel te verwijderen. Hij blijft steken op ketting. Het lijkt mij ook dat het eenvoudiger moet maar tot nu toe nog geen succes. Lijkt mij stug dat een garage het hele blok moet loshalen. Bijgaand de foto’s, hoop dat het duidelijk is.
Kan zijn dat het filmpje van een 1100 of een ander bouwjaar is, er zitten verschillen in de frames. Maar ook bij een 1100 past het maar net. En inderdaad de pakking eerst loshalen.Ik heb hem eraf! Bovenste deel wel, onderste deel niet. Ik heb weinig tot geen ruimte over, ik heb toch nog een filmpje op YouTube weten te vinden en hier zie je duidelijk dat er meer ruimte is. Ik heb hem kunnen verwijderen door de pakking van het bovenste gedeelte los te maken en deze als het waren achter laten. En dan nog past het met enig kracht zetten. De motor staat op z’n bok, misschien dat dat nog iets uitmaakt, een halve cm meer ruimte en er was geen enkel probleem. De ruimte bij mijn motor en het filmpje op YouTube is toch wel verschillend. Scheelt gauw een cm en dan is het eenvoudig te verwijderen. Lastig te zeggen waarom mijn frame zo dicht erop zit of waarom het blok zo hoog ligt.
Maar ik heb ‘m.