Kleppendeksel lassen?

Laurus

MF veteraan
1 sep 2006
1.066
0
Beste technische mede MF'ers,

Laatst heb ik een xr250je gekocht waaraan het een en ander moest gebeuren. Ik ben dan ook enthousiast begonnen maar misschien toch wat te enthousiast. Bij het verwijderen van het kleppendeksel ging het namelijk al mis. Ik heb het volgende weten te presteren:



Er is dus een stukje afgebroken van een punt waarmee je het kleppendeksel vast zet. Er loopt ook nog een klein scheurtje verder naar beneden. Er is nog wel een stukje over, het is dus niet tot de kop afgebroken. Mijn idee was: het busje helemaal dicht laten lassen, en het scheurtje lassen, en vervolgens weer opnieuw uitboren en eventueel laten vlakken en klaar is beunhaas? Goed idee/slecht idee/onmogelijk idee?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Grussen,

Laurens
 
Klinkt goed, goede kleppendeksel voor het dingetje zijn al zeldzaam geloof ik en aangezien hij verder echt nog perfect is... Dan ga ik van de week maar eens hier in de buurt informeren. Als iemand toevallig een goed adresje weet? In de buurt van Dordrecht het liefst?

Iig bedankt voor de reacties!
 
Een GOEDE las is sterker dan het materiaal eromheen, dus de krachten zouden sowieso niet zoveel uit moeten maken :)

Was dat maar waar, dat geldt voor staal, maar voor aluminium is het toch iets anders.
Vorig jaar heb ik een alum. onderdeel laten lassen.
Het werkstuk is na het lassen in een oven uitgegloeid om de spanningen uit te laten werken. De spanningen kunnen ook naderhand het materiaal doen scheuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan