Kleppendeksel xl600r lekt, vloeibare pakking?

DanoSM

MF veteraan
17 jun 2003
2.129
2
Hey allemaal,

Nu mijn compressie weer helemaal goed en het motortje weer als een zonnetje loopt wil ik de olielekkages gaan dichten. De oliepompleiding lekt, de koppelingsdekselpakking en het kleppendeksel lekt.
Aangezien de pakking van het kleppendeksel van metaal is (lijkt erop tenminste) kan ik hier dan vloeibare pakking op gebruiken? Zo nee, hoe kan ik dit anders dichtmaken. Kan ik dit ook doen zonder het blok uit het frame te hoeven halen?
Het is nu echt een olieboot.....
 
Klepdekselpakking van metaal ??????????/

Meestal is deze pakking een rubber profiel !!

Vloeibare pakking dicht goed af, maar je krijgt het ook bijna nooit meer uit elkaar.
Het is verstandiger om er de originele pakkingen tussen te doen, zeker voor je kleppendeksel.
 
Klepdekselpakking van metaal ??????????/

Meestal is deze pakking een rubber profiel !!

Waarschijnlijk is deze pakking bij een xl600r van metaal, omdat in het kleppendeksel de tuimelaars vast zitten. En dus een stevigere pakking nodig heeft, denk ik hoor.
 
De kleppendekselpakking is nieuw en nog goed, maar hij lekt nog steeds. Ik heb net een heeeel klein gaatje ontdekt in het randje van het kleppendeksel, precies waar deze op de pakking zit. Kan ik over de orginele pakking vloeibare pakking doen, zonder dat er wat mis kan gaan van binnen? Dat er teveel speling tussen nokkkenas en tuimelaars wordt gecreerd enz.
 
De kleppendekselpakking is nieuw en nog goed, maar hij lekt nog steeds. Ik heb net een heeeel klein gaatje ontdekt in het randje van het kleppendeksel, precies waar deze op de pakking zit. Kan ik over de orginele pakking vloeibare pakking doen, zonder dat er wat mis kan gaan van binnen? Dat er teveel speling tussen nokkkenas en tuimelaars wordt gecreerd enz.

Ja, maar wees er heel zuinig mee.
 
en gebruik siliconenpakking. Dat zit ook op de originele metalen pakking (Die zwarte crap)..

ik gebruik altijd blauwe loctite...en idd..heel klein beetje gebruiken.
 
die stalen pakking is perfect, je moet ze alleen bij vooral die XL'len lijkt wel na een x aantal kilometer een slag na trekken.
(vergeet niet je kleppen weer te stellen...)
 
Mooi, daar heb ik wat aan! Ik ga van de week zo'n tube vloeibare pakking halen.
Moet hiervoor het hele blok uit het frame zoals in het wphb staat, of kan ik ook het kleppendeksel een stukje optillen en de pakking erop doen...
Het is anders erg veel werk voor een kleine lekkage.

En dat kleppenstellen doe ik wel hoor ;) na m'n vorige avontuur met een verbrande klep controleer ik na elke paar ritten m'n klepspeling :) totdat hij ingereden is uiteraard.

[edit]spelfoutje ;) [edit]
 
Laatst bewerkt:
probeer eerst dus voor je aan die pakking ga zitten even alle boutjes een halve slag te geven.meestal is hij dan al dicht.
anders, alle blokbouten er uit, op de achterste na (bij prolink) kantel je blok voorover en klepdeksel kan er af.
als je vloeibaar ga gebruiken, haal dan wel al die zwarte siliconen bende weg.
 
Dat kan ik idd nog even proberen, maar dat kleine gaatje moet ook gedicht worden. Daar lekt het namelijk ook uit. Dus ik zal wel aan de vloeibare pakking moeten.

En ik heb nog 2 doppen nodig voor op het kleppendeksel, daar zijn er twee van gescheurt. Lukt dat echt niet Speedyves, die doppen eraf te halen? Ook niet door olie ff erin te laten trekken? Dat kabeltje wil ik nog wel graag van je overnemen, als dat kan.
 
met moment sleutel als het even kan natuurlijk :)
Maar meestal is het serieus een 1/4 a 1/2 wat ie nog extra neemt hoor na goed warm te zijn geweest.

Ik zal nog eens kijken naar die overige doppen. meB dat me nieuwe doppensetje betere grip heeft..
 
kijk uit met aantrekken van je bouten he! als er eentje afknakt ben je goed de lul gebruik een momentsleutel
en ik vind die vloeibare pakking ook kutzooi eigenlijk, ik heb ook lekkage bij m'n kleppendeksel (beetje oliezweet noem ik het maar) en dat heb ik ook al 2x met vloeibare pakking behandeld... maar is nogsteeds niet weg
kleppendeksel kan ik er net afhalen zonder het blok uit m'n frame moet

succes
 
warm te zijn geweest....als in...eerst warm worden en dan weer afkoelen...

neem aan dat die zooi toch wel warm genoeg is geworden onderhand?...

maar iig...kleppendeksel kan er ook vanaf als je je blok iets naar voren laat kantelen. Bij mij dan.
 
ik heb dat ook bij mn koppakking zweet ie....

maar volgenss mij metalen pakking met vloeibare dr bij gesmeerd....
 
Terug
Bovenaan Onderaan