kleppenstellen '99 750 gsxr

schouwke

Rookie
3 nov 2010
12
0
Goedeavond.
Ben helemaal nieuw hier.
Heb mijn eerste motor aangeschaft en wil eerst het 1 en ander aan onderhoud doen.
Is er ergens een handleiding te vinden voor het stellen van de kleppen (of een compleet werkplaatshandboek) voor een '99 750 gsxr?
Ben zelf werkzaam als automonteur dus moet me dit ook wel lukken.
 
heuhj!

Voor een werkplaats handboek zou ik ff googlen, staat er meestal wel wat op die je kunt downe..
Anders moet je is kijken naar een Haynes handboek. kost iets van 30 euro.. is misschien de moeite waard.

Gr.
 
Goedeavond.
Ben helemaal nieuw hier.
Heb mijn eerste motor aangeschaft en wil eerst het 1 en ander aan onderhoud doen.
Is er ergens een handleiding te vinden voor het stellen van de kleppen (of een compleet werkplaatshandboek) voor een '99 750 gsxr?
Ben zelf werkzaam als automonteur dus moet me dit ook wel lukken.


Als je automonteur bent dan heb je toch helemaal geen boek nodig lijkt mij???
 
Goedeavond.
Ben helemaal nieuw hier.
Heb mijn eerste motor aangeschaft en wil eerst het 1 en ander aan onderhoud doen.
Is er ergens een handleiding te vinden voor het stellen van de kleppen (of een compleet werkplaatshandboek) voor een '99 750 gsxr?
Ben zelf werkzaam als automonteur dus moet me dit ook wel lukken.

Suzuki gsx r 750 t v w x 1996 1999 manual de reparatie - Download manuale de reparatie si intretinere moto, tutoriale moto, microfise, manuale de utilizare si exploatare
 
Als je automonteur bent dan heb je toch helemaal geen boek nodig lijkt mij???

Mr Blade,
Ik heb niets met je of tegen je.
Normaliter maak ik gewoon gebruik van mijn recht om niet te antwoorden en lekker verder te klikken maar als jij je eigen posts terug leest dan moet je toch ook wel een beetje moe worden?

Ongetwijfeld zullen legio mensen dankbaar gebruik van jouw kennis maken.
Maar zodra je ook maar enige kans ziet om iemand af te branden of om je ego een boost te geven door reacties als bovenstaande sneer laat je het zeker niet.
En sterker nog; Ik durf te stellen dat er zeker de laatste periode sprake is van meer afbranden dan nuttige reacties.
Of moeten we afspreken dat we iedere maandagmorgen met zijn allen even " :} Heil Kevinblade :} " roepen zodat je ego weer een beetje op peil blijft?
Stel je voor dat je er zelf achter komt op de dinsdag dat je ineens niet zo arrogant bent...
De trend is dat er volgens jou in heel Nederland maar 1 goede monteur is.
Nu verlaag jij jezelf (nu was je al op dat niveau) al tot het terugzoeken van posts zodat je aan Nederland kan laten zien dat zelfs automonteurs geeneens voldoende kennis hebben om een olievuldopje van een motorfiets vast te draaien.
Het is enkel zo jammer dat jij het zo op de persoon speelt en o.a. dat maakt jou gewoon tot een heel naar manneke.

Wellicht ten overvloede maar het zou misschien wel wat zijn dat je in plaats van loze kreten ook 'gewoon je mond houdt' zo af en toe?

Maar ik mag in ieder geval aannemen dat jij als motorgoeroe zonder enige voorbereiding en haperingen bijv. de kleppen van mijn auto zal kunnen stellen/vervangen?
 
Mr Blade,
Ik heb niets met je of tegen je.
Normaliter maak ik gewoon gebruik van mijn recht om niet te antwoorden en lekker verder te klikken maar als jij je eigen posts terug leest dan moet je toch ook wel een beetje moe worden?

Ongetwijfeld zullen legio mensen dankbaar gebruik van jouw kennis maken.
Maar zodra je ook maar enige kans ziet om iemand af te branden of om je ego een boost te geven door reacties als bovenstaande sneer laat je het zeker niet.
En sterker nog; Ik durf te stellen dat er zeker de laatste periode sprake is van meer afbranden dan nuttige reacties.
Of moeten we afspreken dat we iedere maandagmorgen met zijn allen even " :} Heil Kevinblade :} " roepen zodat je ego weer een beetje op peil blijft?
Stel je voor dat je er zelf achter komt op de dinsdag dat je ineens niet zo arrogant bent...
De trend is dat er volgens jou in heel Nederland maar 1 goede monteur is.
Nu verlaag jij jezelf (nu was je al op dat niveau) al tot het terugzoeken van posts zodat je aan Nederland kan laten zien dat zelfs automonteurs geeneens voldoende kennis hebben om een olievuldopje van een motorfiets vast te draaien.
Het is enkel zo jammer dat jij het zo op de persoon speelt en o.a. dat maakt jou gewoon tot een heel naar manneke.

Wellicht ten overvloede maar het zou misschien wel wat zijn dat je in plaats van loze kreten ook 'gewoon je mond houdt' zo af en toe?

Maar ik mag in ieder geval aannemen dat jij als motorgoeroe zonder enige voorbereiding en haperingen bijv. de kleppen van mijn auto zal kunnen stellen/vervangen?

En afstelgegevens heeft ie ook niet nodig, je moet gewoon de kleppen stellen op gevoel _O-
 
Mr Blade,
Ik heb niets met je of tegen je.
Normaliter maak ik gewoon gebruik van mijn recht om niet te antwoorden en lekker verder te klikken maar als jij je eigen posts terug leest dan moet je toch ook wel een beetje moe worden?

Ongetwijfeld zullen legio mensen dankbaar gebruik van jouw kennis maken.
Maar zodra je ook maar enige kans ziet om iemand af te branden of om je ego een boost te geven door reacties als bovenstaande sneer laat je het zeker niet.
En sterker nog; Ik durf te stellen dat er zeker de laatste periode sprake is van meer afbranden dan nuttige reacties.
Of moeten we afspreken dat we iedere maandagmorgen met zijn allen even " :} Heil Kevinblade :} " roepen zodat je ego weer een beetje op peil blijft?
Stel je voor dat je er zelf achter komt op de dinsdag dat je ineens niet zo arrogant bent...
De trend is dat er volgens jou in heel Nederland maar 1 goede monteur is.
Nu verlaag jij jezelf (nu was je al op dat niveau) al tot het terugzoeken van posts zodat je aan Nederland kan laten zien dat zelfs automonteurs geeneens voldoende kennis hebben om een olievuldopje van een motorfiets vast te draaien.
Het is enkel zo jammer dat jij het zo op de persoon speelt en o.a. dat maakt jou gewoon tot een heel naar manneke.

Wellicht ten overvloede maar het zou misschien wel wat zijn dat je in plaats van loze kreten ook 'gewoon je mond houdt' zo af en toe?

Maar ik mag in ieder geval aannemen dat jij als motorgoeroe zonder enige voorbereiding en haperingen bijv. de kleppen van mijn auto zal kunnen stellen/vervangen?



Ik laat de kleppen van mijn auto stellen door een automonteur, en ja ik ben idd een heel naar manneke.
En nee ik ben niet de beste monteur van de wereld ook ik maak fouten, en mijn grootste fout is gewoon hier mensen gratis voor niets te helpen en dat er eikels ronddwalen die een kort piemeltje hebben en lange tenen.
Is een beetje mijn vorm van humor, en op de man zie ik niet zo ik speel gewoon op de feiten.
Maar verder vind ik jullie wel tof hoor.
En nog minder reageren???????
Ik doe al zo erg mijn best, maar soms kan ik het niet laten.
Sorrie voor de overlast, en dat is weer het mooie van een openbaar forum dat men van achter het toetsenbord kan reageren en vanachter een beeldscherm denken wat er geschreven is.
En helemaal leuk is het als je vanuit je nickname anoniem kan reageren.
Alleen ik reageer niet anoniem meneer??? of mevrouw zeemeeuw???????
Maar laten we een polletje doen.
KB weg van het forum
ja of nee *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik laat de kleppen van mijn auto stellen door een automonteur, en ja ik ben idd een heel naar manneke.
En nee ik ben niet de beste monteur van de wereld ook ik maak fouten, en mijn grootste fout is gewoon hier mensen gratis voor niets te helpen en dat er eikels ronddwalen die een kort piemeltje hebben en lange tenen.
Is een beetje mijn vorm van humor, en op de man zie ik niet zo ik speel gewoon op de feiten.
Maar verder vind ik jullie wel tof hoor.
En nog minder reageren???????
Ik doe al zo erg mijn best, maar soms kan ik het niet laten.
Sorrie voor de overlast, en dat is weer het mooie van een openbaar forum dat men van achter het toetsenbord kan reageren en vanachter een beeldscherm denken wat er geschreven is.
En helemaal leuk is het als je vanuit je nickname anoniem kan reageren.
Alleen ik reageer niet anoniem meneer??? of mevrouw zeemeeuw???????
Maar laten we een polletje doen.
KB weg van het forum
ja of nee *O*

En wat verwacht je nu dat er zal gaan gebeuren?
Dat er duizenden mensen zullen roepen "Nee KB, blijf alsjeblieft! Niet weggaan!"
Wat zou dat fijn zijn voor jou!
Eerlijkheidshalve kan ik je laten weten dat de uitkomst van een dergelijke poll me echt geen ene zier zou interesseren.
Zoals ik reeds schreef heb ik niets met je noch tegen je maar jouw 'humor', om het in jouw bewoording te laten, zou er tevens voor kunnen zorgen dat legio mensen een totaal ander beeld van je krijgen dan dat je zou willen of dat je werkelijk toekomt?
Het zou zelfs zo kunnen zijn dat dit jou zakelijk gezien ook kan schaden?
Maar jouw leven jouw circus, dus zoek dat lekker ff zelf uit.
Ik slaap er geen ene seconde slechter door of geef het nog enkele gedachte terwijl ik er van overtuigd ben dat jij vanmiddag niet optimaal presteren zal door dit alles.

Het beste deel in je persoonlijke gewaarwording is dat je je eigen fouten herkend en belangrijker erkend.
Jij geeft aan dat jouw grootste fout is dat je mensen op dit forum gratis helpt.
Dus je hebt het herkend en erkend dus je kunt er iets aan doen als je wilt.
Maar naast jou zijn er legio mensen die anderen ook gratis helpen met raad en soms daad.
Zij doen dat met de beste bedoelingen, sommige zijn zaakdeskundige, sommige zijn wijzer gewording uit ervaring, sommige van horen zeggen. Belangrijkste, ze willen helpen.
Maar regelmatig worden deze personen afgebrand door iemand met een kort piemeltje en lange tenen.
Zie je de spiegel al aan de muur hangen of zit er nog steeds een plaat voor je kop?
Nu zou je inderdaad denken dat ik het op de man speel maar dit zou je ook kunnen associeren met feiten.

Allez, het heeft weinig met klepspeling te maken dus excuses aan TS voor het off-topic.
 
Maar blijft wel een lekker gevoel om hier even lekker bijdehand te zijn terwijl je dat anoniem kan blijven doen mevrouw zeeuwmeeuw.
Lees gewoon niet mijn postings want zo te zien gaat dat net boven jouw of Uw ( ik weet je leeftijd ook niet) pet.
Verder laat ik jou ook maar even in je eigen frustratie zitten, want wat jij net omschreef lijkt denk ik wel op een zelfportret.
Maar ook ik heb niets tegen jou en ik heb de overtuiging dat als je oog in oog staat met mij dat jouw gedachten totaal anders zijn.
Dit is weer een school voorbeeld van communicatie van het laagste soort.
Dingen die ik hier uitleg op een aardige manier komt niet over dus moet je weleens wat duidelijker zijn, zeker als er raadgevingen zijn die gewoon te gek voor woorden zijn.
Maar mevrouw Zeeuwmeeuw mijn excuses voor het onbegrip, en misschien een keer uit de anonimiteit komen?????????
 
Bedankt voor de technische info!
Moet vast gaan lukken.

Kevinblade, injectie is normaliter gestuurd door een computer. Jij hebt het over synchronisreren?
Bij carburateurs kan ik me dat wel voorstellen. Voor mij is de motorfiets helemaal nieuw. Dus als je hem toch moet synchroniseren ,weet je dan ook hoe?
 
0511-0811-1015-4053_Boy_at_the_Theater_Watching_a_Movie_with_Snacks_clipart_image.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de technische info!
Moet vast gaan lukken.

Kevinblade, injectie is normaliter gestuurd door een computer. Jij hebt het over synchronisreren?
Bij carburateurs kan ik me dat wel voorstellen. Voor mij is de motorfiets helemaal nieuw. Dus als je hem toch moet synchroniseren ,weet je dan ook hoe?
Gaat hetzelfde als met carburateurs,met behulp van vacuummeters de inlaat onderdruk van alle cilinders zo gelijk mogelijk stellen.
 
Bedankt voor de technische info!
Moet vast gaan lukken.

Kevinblade, injectie is normaliter gestuurd door een computer. Jij hebt het over synchronisreren?
Bij carburateurs kan ik me dat wel voorstellen. Voor mij is de motorfiets helemaal nieuw. Dus als je hem toch moet synchroniseren ,weet je dan ook hoe?


Gaat het zelfde als carburateurs, elke injector heeft een vacuumaansluiting en tussen de vlinderkleppen van de gasklephuizen zit een stelschroef ( 3x )
De linker is voor het gelijkzetten van 1 en 2 dan de rechter is het gelijkzetten van 3 en 4 en de middelste zet je 1, 2 en 3, 4 gelijk.
En geloof mij het is een simpel klusje, en als resultaat is dat je Srad er mooi van gaat lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan