kleppenstellen

Andre_K6

MF veteraan
3 dec 2008
1.962
0
Klazienaveen
hallo
ik had een vraag over kleppenstellen bij deze 3 modelen
er werd mij verteld dat een honda rr600 bij of rond de 24000 km de kleppen gesteld moetten worden
klopt dit?
en is het bij een suzuki gsxr 600 bij 2004 het zelfde?
en bij een yamaha r6 hoeft het pas rond de 40000km klopt dit ook graag hoor ik van jullie
ik wil namenlijk 1 van de 3 aanschaffen en liever weet ik het van te voren als die kosten gelijk of met bv een paar duizend km na aanschaf moetten gebeuren
gr
andre20
 
Laatst bewerkt:
Bij de CBR is het interval voor klepspeling controleren inderdaad 24000 km. Kleppen stellen is vaak bij de 1e 24000 km nog niet nodig. Eea hangt mede af van het rijgedrag.

Ik vermoed dat dat bij de GSXR en de R6 ook zo is.
 
Bij de R6 moeten ze ook gecontroleerd worden rond de 24000, vaak staan de meeste kleppen nog goed, maar ik zet ze dan liever wat naar de max klepspelingen, dan kan je weer lang rijden, zodat ik zeker weet dat er geen klep te strak komt, want dit komt de slijtage niet ten goede.

Fred
 
hallo
oke bedankt allemaal voor de info
ik ben bezig met een r6 bj 2004 zwart grijs ik hoop dat het wat word
ik zal ook vragen naar de kleppen als die al nagekeken zijn ik hou jullie op de hoogte
mvg
andre20
 
hallo
oke bedankt allemaal voor de info
ik ben bezig met een r6 bj 2004 zwart grijs ik hoop dat het wat word
ik zal ook vragen naar de kleppen als die al nagekeken zijn ik hou jullie op de hoogte
mvg
andre20

Als ze willen verkopen staan de kleppen altijd goed, maar de waarheid is vaak ver te zoeken.

Ik wil het altijd zeker weten dus maak ik ze open.

En wat denk je meestal staan ze fout.


Marlboroman
 
Ik kom zo af en toe in de werkplaats van een dealer hier in de buurt... die lui daar hadden me dus verteld dat tot nu toe bij ELKE honda waarbij ze bij 24k de kleppen hadden gecheckt, alle kleppen nog binnen de marges stonden en dus niet gesteld hoefden te worden.

Daarom ga ik er dus ook geen geld aan uitgeven bij 24k... eerder bij 30k ofzo, dan laat ik er wel eens naar kijken.
 
Ik kom zo af en toe in de werkplaats van een dealer hier in de buurt... die lui daar hadden me dus verteld dat tot nu toe bij ELKE honda waarbij ze bij 24k de kleppen hadden gecheckt, alle kleppen nog binnen de marges stonden en dus niet gesteld hoefden te worden.

Daarom ga ik er dus ook geen geld aan uitgeven bij 24k... eerder bij 30k ofzo, dan laat ik er wel eens naar kijken.

Bij een motorzaak is de minimale maat ertussen oke, dus denken de meeste rijden maar.
Dat kan maar dan niet doorgassen tot de 40000 omdat ze bij de 24000 maar net goed stonden, want het was aan de minimale kant, en de klepspeling zal snel te klein zijn, gevolg de kleppen slaan harder in en de nokkenassen slijten veel harder.

Marlboroman
 
Laatst bewerkt:
Als ze maar net goed staan, zal die monteur je wel het advies geven om binnen korte tijd terug te komen om ze alsnog te laten stellen....

Ze zeggen me niet voor niks dat ik me met een honda VOORLOPIG geen zorgen hoef te maken, en rustig door kan rijden.
 
Bij een motorzaak is de minimale maat ertussen oke, dus denken de meeste rijden maar.
Dat kan maar dan niet doorgassen tot de 40000 omdat ze bij de 24000 maar net goed stonden, want het was aan de minimale kant, en de klepspeling zal snel te klein zijn, gevolg de kleppen slaan harder in en de nokkenassen slijten veel harder.

Marlboroman
onderbouw dit es ,echt een lulverhaal :Y
 
onderbouw dit es ,echt een lulverhaal :Y

Geen lul verhaal ik heb zelf in een motorzaak gewerkt.
En stel nog wekelijks kleppen.

www.motoronderhoud.hyves.nl

Kleinste voelermaat kan er onderdoor, oke zeggen ze dan.

Je hebt een min en een max klepspeling min is ook goed maar jij begrijpt toch wel dat je dan niet zo lang kan doorrijden omdat de speling steeds kleiner word,dus tegen het maximale afstellen dan kan je langer door rijden met de juiste speling

Fred
 
Laatst bewerkt:
Geen lul verhaal ik heb zelf in een motorzaak gewerkt.

Kleinste voelermaat kan er onderdoor, oke zeggen ze dan.

Je hebt een min en een max klepspeling min is ook goed maar jij begrijpt toch wel dat je dan niet zo lang kan doorrijden omdat de speling steeds kleiner word,dus tegen het maximale afstellen dan kan je langer door rijden met de juiste speling

Fred

Ik zelf zou precies tussen de maximale en minimale waarde in gaan zitten. Een klepspeling kan ook groter worden(gebeurd zelden) maar heb het zelf een keer meegemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan