Kleppenstellen?

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Bij het verwisselen van me uitlaat systeem viel me meteen iets op. 2 buizen van het spruit stuk waren wit. terwijl de twee andere zwart waren uitgeslagen

dus in volgorde:
Zwart, Wit, Zwart,Wit


Bij hoog in de toeren (vanaf 9 / 10k)hapert de motor ook af en toe iets niet hinderlijk maar toch

Moeten de kleppen gesteld worden / carbs gesynchroniseerd.

De motor heeft nu 36k gelopen. Heb er zelf 22k mee gereden, in die tijd niks laten afstellen. Het gaat om een GSXR 750 uit 1988.
 
:^
Toch wel de gebruikelijke beurtjes neem ik aan :?

Ja ketting tandwielen... banden.. remblokken... rem olie.
En het volgende is dus kleppenstellen carbs syncen keeringen luchfilter en olie filter.

Alleen nog even de volgorde bedenken inverband met de bankrekening ;)


Zou het licht inhouden te wijten zijn aan de afstelling van de carbs.
 
Suzuki is erg gevoelig op de hoogte van de vlotters(teveel of te weinig benzine)
Kleppen stellen, carburateurs synchroon stellen en je luchtfilter vervangen zal ook niet erg zijn.

Waar kom je vandaan? ik Sleutel in de avonduren aan motoren, leukere prijzen als bij de dealer.

Ik zit in Zoetermeer.
 
Anders, download het handboek even, zo moeilijk is dat stellen niet, en het boek staat in WPH topic
Ik heb ook zo'n yohurtbak alleen dan een 1100, en een type nieuwer, maar alle type's staan in dat boek
 
Suzuki is erg gevoelig op de hoogte van de vlotters(teveel of te weinig benzine)
Kleppen stellen, carburateurs synchroon stellen en je luchtfilter vervangen zal ook niet erg zijn.

Waar kom je vandaan? ik Sleutel in de avonduren aan motoren, leukere prijzen als bij de dealer.

Ik zit in Zoetermeer.

:}

Amersfoort. Ritje naar zoetermeer is geen probleem :] . Ik stuur je morgen even een mailtje
 
Suzuki is erg gevoelig op de hoogte van de vlotters(teveel of te weinig benzine)
Kleppen stellen, carburateurs synchroon stellen en je luchtfilter vervangen zal ook niet erg zijn.

Waar kom je vandaan? ik Sleutel in de avonduren aan motoren, leukere prijzen als bij de dealer.

Ik zit in Zoetermeer.


En misschien stuur ik je ook nog wel een mailtje.. die van mij moet binnenkort ook wat onderhoud hebben.. ;)

en ik kom elke dag langs zoetermeer...
 
Kleur verschil heeft niets met klepspeling te maken maar met je carb afstelling.

Wit = te weinig benziens heet
Zwart = teveel koud.

dat kan door je lucht/brandstof verhouding komen, maar slechte olieschraapveren geven ook veel roet b.v. en een slechte onsteking kan ook roet veroorzaken.

Ik zit in Utrecht e.o. :)
 
Laatst bewerkt:
dat kan door je lucht/brandstof verhouding komen, maar slechte olieschraapveren geven ook veel roet b.v. en een slechte onsteking kan ook roet veroorzaken.
Klepgeleiders die olie doorlaten ;) :P
En met te weinig benzien is te heet een logisch gevolg..vandaar...maar evengoed bedankt voor de aanvulling
 
Hoi,
Je kunt het beste kijken naar je bougies.
Hieraan kun je zien of je carbs te rijk of te
arm staan.
De buitenste cilinders wijken altijd af omdat die
een betere koeling hebben.
Waarschijnlijk is je carburateur gereinigd en zitten
de sproeiers niet meer op de goede volgorde.
Deze hebben een afwijkende maat.
De eerste en de vierde sproeier zijn het
grootst. I.v.m. de koeling.
Je kunt ook je gasnaalden laten zakken.
m.v.g.
Willie
W&R Tuning
 
dat kan door je lucht/brandstof verhouding komen, maar slechte olieschraapveren geven ook veel roet b.v. en een slechte onsteking kan ook roet veroorzaken.

Ik zit in Utrecht e.o. :)

slechte olieschraapveren geven toch een verhoogd olieverbruik? Kennis van mij heeft een Z1000 waarvan 2 cilinders minder warm worden en een olieverbruik om van te huilen :( Deze winter het blokje eens open trekken bij die van hem zodat hij zorgenloos kan gaan :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan