Klepseals lekken olie

Jasper2takt

MF'er
22 feb 2020
204
52
Beste lezers
Het gaat hier om een 125cc 4 takt motorblok met 2 kleppen een 26mm carburateur en gekocht bij **** motoren.
Nu na even blauwe rook uit mijn motor te krijgen heb ik beslist om het probleem te zoeken. Wanneer ik de uitlaat gedemonteerd had zag ik dit(zie foto) dus mijn klepseals lekken olie en er komt dus olie op mijn klep. Nu is mij verteld dat dit kan komen doordat de motor te warm wordt. Kan het hier door komen of is dit onzin en moet er gewoon een nieuwe klepseal in.
Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • 20201226_145934.jpg
    20201226_145934.jpg
    120,3 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste
Nieuwe zuigerveren zijn vandaag toe gekomen. Het eerste dat me opviel bij de nieuwe is dat ze een merk teken hadden voor wat vanboven moest en de 2 bovenste veren hadden een andere kleur. Zo was het gemakkelijk te monteren.welke vanboven moest en welke 2 de. Eerst de slotspeling gemeten en deze was compleet zoals het moest zijn. Nu alles reeds gemonteerd en stukje gereden. Geen rook meer. Het probleem is dus opgelost. Bedankt voor de hulp.
 
Beste Bedankt voor uw antwoord
Mijn blok is nog maar 6 maanden out dus ik denk niet dat mijn geleiders al versleten zijn. Ik had maar 1 maand garantie. Ik heb de kop er zojuist afgehaald en bij de inlaatklep (goeie klep)zie je op de klep dat waar de seal zit dat hij de kleur van de klepsteel daar heeft weg genomen dus hij blinkt daar maar bij de uitlaatklep (slechte klep) zie je dat dit niet volledig rond is weggenomen (ongeveer 2/3)de kleur dus ik denk dat de seal het probleem zal zijn en dat het nog nooit goed is geweest. Wat denkt u hierover.
tussen denken en zeker weten zit een groot verschil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan