klepseals verv xr600

sneedee

MF veteraan
8 nov 2004
2.193
17
Is het mogelijk om de klepseals te verv zonder de kop eraf te halen.
ik zet dan druk op de cilinder en met een hefboom druk ik dan de klepveer in,iemand ervaring hiermee?
 
moet kunnen, gewoon druk via je bougiegat op de cilinder zetten, weet dat mijn vader zo een keer de kleppen heeft tegengehouden op een autoblok, werkte goed :)
 
Lijkt me meer moeite dan de kop er ff af halen, kan je nog even lekker de kleppies in "roderen" ook.
 
kan je nog even lekker de kleppies in "roderen" ook.

moet je eigenlijk ook niet doen als het niet nodig is.

Zou zelf ook de kop erafhalen... kun je het tenminste makkelijker doen..kost je wel een koppakking en een kleppentang is ook wel handig.
 
kleptang heb ik dan kan ik het beter gelijk doen als ik mijn hotcam ga monteren,dan moet het toch ook deels los.
wat kost een koppakking ongeveer.....
 
kleptang heb ik dan kan ik het beter gelijk doen als ik mijn hotcam ga monteren,dan moet het toch ook deels los.
wat kost een koppakking ongeveer.....

tussen 25 en 30 euro.

Kleppentang voor hotcam? voor hotcam te monteren hoeft in principe je kop er niet eens af...of heb je meer plannen?
 
Ik heb dat wel eens zien doen met een stuk touw door het bougiegat gedouwt. Werkte wel, maar is niet mijn manier.
 
Gewoon proberen, wat heb je te verliezen? Hoogstens dat je de kop er toch even af moet halen.

Denk dat je best wat kunt beschadigen als je het op die manier doet.
Ik ben zelfs bang dat ik dingen beschadig als ik de kleppen met de kleppentang eruithaal.
Weet niet wat de bedoeling is als je het op de genoemde manier doet... maar keer uitschieten en yatta...
 
Terug
Bovenaan Onderaan