Klepseals voor XS1100, 1978; uit Athena pakkingset of toch maar origineel?

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.948
331
Tilburg
Voor de revisie van mijn XS1100 heb ik een nieuwe pakkingset van Athena liggen. Voor de kop wil ik nieuwe klepseals plaatsen maar ik twijfel of ik de Athena seals moet gebruiken of beter kan investeren in originele van Yamaha.
Heeft iemand hier ervaring mee waarom wel of niet?

De afweging komt natuurlijk voort uit het feit dat origineel bijna altijd het beste is, maar soms is imitatie ruimschoots voldoende.
Maar indien niet, heb je naderhand een lastig probleem wat te voorkomen was door iets meer uit te geven.
Dus enige wijsheid hier?
 
Ik heb laatst een paar sets vervangen van een Guzzi.Die zijn standaard van een soort bakeliet gemaakt,dus ik ben naar een lokaal revisiebedrijf geweest.Daar hebben ze bakken vol klepseals van allerlei auto's die een pakkingset nodig hadden vanwege het vlakken van de cilinderkop.Klepseals worden dan blijkbaar niet vervangen en blijven dus over.
Is wel ff zoeken naar de juiste maat,die voor mij kwamen van een Volkswagen driecilinder.Mooi soepele seals.Kostte geen drol.
 
De vraag is hoelang liggen de originele al op de plank,rubber verouderd,dus wat dat betreft zou ik persoonlijk de verse seals gebruiken.
als je ze nu van Yamaha koopt heb je, naar ik aanneem, geen parts van 40 jaar oud...
bij CMS weet je het overigens maar nooit...

Ik heb het ook al eerder gedaan met Athena seals, maar nooit zoveel km's mee gereden dat ik er echt wat zinnigs over kan zeggen.
Maar ik denk dat we het maar eens proberen met deze..
 
Terug
Bovenaan Onderaan