Klepseals Yamaha thunderace

Kayke

Rookie
5 dec 2020
18
2
Beste mensen,

omdat mijn motor een Yamaha thunderace 1000 super veel olië gebruikt wou ik kijken of ik de klepseals kon vervangen. Na het verwijderen van het kleppendeksel tref ik dit aan. Nu is mijn vraag kan ik deze op een of andere manier van boven vervangen of moet ik de hele ketting demonteren met gevolg dat ik het motorblok helemaal uitelkaar moet worden gehaald? Of heeft hier iemand een andere tip voor ?

met vriendelijke groet
Kay
 

Bijlagen

  • 9DDC026A-14FB-4591-A671-5EE84A1CCE4F.jpeg
    9DDC026A-14FB-4591-A671-5EE84A1CCE4F.jpeg
    226,9 KB · Weergaven: 38
  • A90C94E1-EF81-4FA5-B802-09D993450223.jpeg
    A90C94E1-EF81-4FA5-B802-09D993450223.jpeg
    162,2 KB · Weergaven: 32
Het zal voor mij idd niet makkelijk worden nee maar als jullie wat tips hadden en soort stappenplan waar ik moet beginnen dan lukt het misschien wel 👍

  • Koop een werkplaatshandboek
  • Lees het boek aandachtig door
  • Inventariseer welke gereedschappen er nodig zijn voor de werkzaamheden die je wil gaan uitvoeren
  • Verzamel de benodigde onderdelen
  • Voer de werkzaamheden uit
  • Controleer het werk, en draai het blok met de hand rond om interferentie uit te sluiten
Dit is een beetje een stappenplan wat ik zou aanhouden als ik jouw klusje zou moeten uitvoeren.

Wat jij wil horen is in dit geval niet uitvoerbaar met 'wat tips' en 'een soort stappenplan', m.i.
 
Het zal voor mij idd niet makkelijk worden nee maar als jullie wat tips hadden en soort stappenplan waar ik moet beginnen dan lukt het misschien wel 👍
Als je een stappenplan wil is het werkplaatshandboek de beste optie.
yamaha-yzf1000r-1997-4sv3-spain-274sv-352s1-cylinder-head_big3IMG01015789_35b4.gif



je zal een klepsealtang nodig hebben.
Maar de cilinderkop demonteren en die bij een revisiebedrijf afgeven is ook een optie.
 
Beste mensen,

omdat mijn motor een Yamaha thunderace 1000 super veel olië gebruikt wou ik kijken of ik de klepseals kon vervangen. Na het verwijderen van het kleppendeksel tref ik dit aan. Nu is mijn vraag kan ik deze op een of andere manier van boven vervangen of moet ik de hele ketting demonteren met gevolg dat ik het motorblok helemaal uitelkaar moet worden gehaald? Of heeft hier iemand een andere tip voor ?

met vriendelijke groet
Kay
Hier op yt zie je een houtje-touwtje methode hoe je de seals kan vervangen.
Zelf zou ik de kop eraf halen en meteen de hele kop laten reviseren, dan ben je in 1 keer klaar mbt de ciil kop.

Versleten klepseals merk je het makkelijkst op als je het gas dichtdraait en er blauwe walmen uit je uitlaat komen.
 
Veel tips lees ik
Dat de motor veel olie verbruikt is geen raar probleem het is het merk probleem.

Dat je een oplossing zoekt voor je probleem is niets mis mee maar waarom denk je dat het van de klepseals komt
Verdiep je eens in het probleem ik denk dat je al snel tot een andere conclusie komt waar je olie verbruik vandaan komt.
 
Laatst bewerkt:
Na het verwijderen van het kleppendeksel tref ik dit aan.
Dat is heel normaal hoor, dat je dat aantreft.

Vergeet die klepseals. Wat is het verbruik? bij 1 op 1000 mag je nog niet eens klagen. Als je van het verbruik af wil moe je zuigerveren vervangen. En dat is water naar zee dragen want na 15000km loopt-ie weer 1 op 1000. GTS1000 zuigerveren monteren is een optie. Alleen van horen zeggen, die zouden een milimeter wijder open staan
 
Dat is heel normaal hoor, dat je dat aantreft.

Vergeet die klepseals. Wat is het verbruik? bij 1 op 1000 mag je nog niet eens klagen. Als je van het verbruik af wil moe je zuigerveren vervangen. En dat is water naar zee dragen want na 15000km loopt-ie weer 1 op 1000. GTS1000 zuigerveren monteren is een optie. Alleen van horen zeggen, die zouden een milimeter wijder open staan
Ongeveer het antwoord wat ik ook kreeg toen ik er over begon bij mijn thunderace.
Met als het antwoord. "Ach je hoeft in ieder geval geen olie te vervangen:+"

Werd toen ook aangeraden dat ik het zelf zou moeten doen wil ik het rendabel maken en met een haynes werkboek kom je erg ver.
Echter zou je binnen de 10/20k kilometer het weer moeten doen.

Blijf het jammer vinden, vond het wel een erg fijne fiets
 
Beetje overdreven die 10-20k ,die van mij begon pas bij 38000km olie te verbruiken,en dat klopt ook wel want
de zuigerveren zouden het zo,n 40000km vol moeten kunnen houden,overigens begon die van
mij pas veel te verbruiken toen ik op vol synthetische overgestapt was,daarvoor was het verbruik 1 op 4000,
na de olie wissel werd het verbruik steeds hoger en kwam tot 1 op 1200.Ik weet niet of er Wiseco zuigers
voor te krijgen zijn ,dat zou een oplossing kunnen zijn.
https://www.orientexpress.com/p-1273-wiseco-piston-yamaha.aspx
 
Mijn Thunderace verbruikte met motul veel minder dan met castrol.
Als ik goed ben geïnformeerd dan gebruiken de eerste modellen meer olie dan de latere modellen.
 
Jouwes is een uitzondering??? Bij de RD's moeten er ook bij iedereen bij 15000 nieuwe zuigers in, bij mij bij 52000
Bij mijn 1 na laatste RD 350 zijn de zuigers vervangen bij 36000km,was toen wel nodig,overigens was dat bij de nieuwe eigenaar
die ik later nog eens gesproken heb.Mijn laatste haalde dat niet die liep goed vast na 14000km,oorzaak onbekend,blijkbaar de
slechte Braziliaanse kwaliteit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan