siep wokkel
MF veteraan
Hallo,
Ben bezig met een grote beurt.
Ik heb een fireblade uit 2002 een 954. Heeft nu 42000 gedraaid. Heb verder geen onderhoudsboekjes oid.
Nu ben ik bezig met kleppen stellen. Ik heb ze gecontroleerd en kom op het volgende uit:
EX: 0.26/0.26/0.23/0.25/0.27/0.24/0.25/0.24
IN: 0.13/0.14/0.13/0.13/0.14/0.12/0.15/0.13
IN moet 0.16 zijn en mag 0.03 afwijken
EX moet 0.27 zijn en mag ook 0.03 afwijken
Er staat dus 1 uitlaat en 1 inlaat klep 0.01 te krap. Er is gemeten bij 14 graden celcius ongeveer.
Bij de 41000 km is hij op de testbank geweest met pc3 en laser works. Verder prima in orde. Als je ze stelt heeft dat ook invloed op de afstellingen?
Wat zouden jullie doen? Stellen of zo door rijden? Heb er iemand bij gehad die in de motoren zit en die zegt dat het wel mee valt. Hij zou het zo laten.
Ben bezig met een grote beurt.
Ik heb een fireblade uit 2002 een 954. Heeft nu 42000 gedraaid. Heb verder geen onderhoudsboekjes oid.
Nu ben ik bezig met kleppen stellen. Ik heb ze gecontroleerd en kom op het volgende uit:
EX: 0.26/0.26/0.23/0.25/0.27/0.24/0.25/0.24
IN: 0.13/0.14/0.13/0.13/0.14/0.12/0.15/0.13
IN moet 0.16 zijn en mag 0.03 afwijken
EX moet 0.27 zijn en mag ook 0.03 afwijken
Er staat dus 1 uitlaat en 1 inlaat klep 0.01 te krap. Er is gemeten bij 14 graden celcius ongeveer.
Bij de 41000 km is hij op de testbank geweest met pc3 en laser works. Verder prima in orde. Als je ze stelt heeft dat ook invloed op de afstellingen?
Wat zouden jullie doen? Stellen of zo door rijden? Heb er iemand bij gehad die in de motoren zit en die zegt dat het wel mee valt. Hij zou het zo laten.