Klepspeling Kawa Z650

ErwinViking

MF'er
15 okt 2008
31
0
Gouda
Simpele vraag voor wie het weet! :)

De klepspeling in mijn Kawasaki Z650 behoort tussen de 0,08 en 0,18mm te zijn; een vrij grote tolerantie, vind ik.

Alle kleppen aan de uitlaatkant hebben een speling tussen de 0,10 en 0,15mm, net als 1 inlaatklep. De andere inlaatkleppen hebben een speling tussen de 0,05 en 0,10mm.

Omdat ik het allemaal een beetje te "ongeveer" vind, vroeg ik me af of iemand mij specifiekere informatie kan geven over de toelaatbare speling.

Uitlaat groter dan inlaat, maar hoeveel dan? Als iemand meer weet, hoor ik dat graag. Bedankt!
 
Als het aan mij zou liggen dan ging ik voor 0.10 voor de inlaat en 0.15 voor de uitlaat. Uitlaatklep wordt wat heter, heeft wat meer speling nodig en kan wat langer afkoelen. En zo weinig mogelijk variatie onderling.
Is zuiver een gevoelskwestie.
 
Laatst bewerkt:
Dankuzeer! Dat betekent dat speling tussen 0,10 en 0,15 voor de uitlaatkleppen dus eigenlijk te weinig is. Al slijt het wel, maar daar heb ik natuurlijk pas later mee te maken.

Dan zal ik de klepstelplaatjes moeten vervangen.
 
Dankuzeer! Dat betekent dat speling tussen 0,10 en 0,15 voor de uitlaatkleppen dus eigenlijk te weinig is. Al slijt het wel, maar daar heb ik natuurlijk pas later mee te maken.

Dan zal ik de klepstelplaatjes moeten vervangen.
Nee,dat is niet te weinig volgens Mr Kawasaki. Ik typ alleen wat ik vind.
Je stelplaatjes lopen op (of af) met 0.05 (sommige originele met 0.02); je hebt dus weinig keuze.
 
Ik heb ze ook al in mijn handen gehad, maar nu zitten ze er weer in. Ik ben niet bekend met de termen, maar ze zitten direct boven de klepstelen (dus under bucket?).

Ze zijn sowieso niet zo groot als een knaak. Meer formaat dubbeltje.

Morgenavond pas weer gelegenheid om ze op te meten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan