klepstelgereedschap

martijn_vdh

Die hard MF'er
11 dec 2002
336
1
Antwerpen
Ik moet binnenkort de klepspeling gaan controleren van mijn Diversion 600. Dit heb ik wel vaker gedaan - no problem. Tot nog toe heb ik niet hoeven stellen, en heb ik steeds bij de motorkelder in Capelle a/d IJssel gewerkt. Hoefde ik zelf dus ook geen gereedschap te hebben.

Helaas nu ben ik verhuisd, en is "even" naar Rien er niet meer bij. Ik wil het dus thuis in de garage doen. ALS er gesteld moet worden, heb ik begrepen dat er speciaal gereedschap nodig is om de shims te verwisselen. Bij louis kwam ik het volgende apparaat tegen als zijnde "klepstelgereedschap":

full


Is dit hetgeen wat ik nodig heb om de shims te verwisselen? Ik kan me namelijk niet helemaal visualiseren hoe bovenstaand gereedschap werkt.
 
Ben niet zo kapot van dit dingesten; het Yamma-tooltje (een puntvormig dingesten dat op de cylinderkop moet worden geschroefd is (na wat aanpassingswerk) absoluut beter.
Kost ook iets meer, een euri of 14...
Succes.
 
yep, idd.
Dit bedoel ik dus met past op diverse modellen maar volgens mij niet op de diversion...

Soms zo jammer dat er zoveel verschillende modellen motoren zijn, voor alles heb je verschillende gereedschappen nodig, hellup me gereedschapsbord wordt te klein! ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan