Klepstellen Kawazaki zx6r

Edger

Rookie
30 dec 2011
5
0
Stadskanaal
Hallo,

Ik ben mijn motor onderhoud aan het geven voor het nieuwe seizoen.
Daarbij ben ik zijn klepjes ook aan het controleren.

Nu moet hij zijn: 0,11-0,19 Inlaat
En 0,22-0,31 uitlaat.

Nu kan ik de inlaat zijde mooi meten, hier past 0,10 tussen, bij sommige 0,15 met veel moeite.

Maar ga er van uit dat mijn klepspeling aan de inlaat zijde gemiddeld 0,12/0,13 is

Persoonlijk lijkt mij dit erg krapjes, moet ik deze bijstellen? (mijn blok is 25kw, dus vermogen word er niet uit gehaald)

De uitlaat zijde kan ik heel moeilijk meten omdat mijn blok er schuin in ligt.
Is hier iets voor dat ik ze makkelijk kan meten? zonder dat ik alles moet de-monteren?


Alvast bedankt!

GR Edger
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben mijn motor onderhoud aan het geven voor het nieuwe seizoen.
Daarbij ben ik zijn klepjes ook aan het controleren.

Nu moet hij zijn: 0,11-0,19 Inlaat
En 0,22-0,31 uitlaat.

Nu kan ik de inlaat zijde mooi meten, hier past 0,10 tussen, bij sommige 0,15 met veel moeite.

Maar ga er van uit dat mijn klepspeling aan de inlaat zijde gemiddeld 0,12/0,13 is
:N
Waarom ga je eerst meten, en dan gokken?

Persoonlijk lijkt mij dit erg krapjes, moet ik deze bijstellen? (mijn blok is 25kw, dus vermogen word er niet uit gehaald)

De uitlaat zijde kan ik heel moeilijk meten omdat mijn blok er schuin in ligt.
Is hier iets voor dat ik ze makkelijk kan meten? zonder dat ik alles moet de-monteren?
Voelermaatjes met een schuin uiteinde?
Alvast bedankt!

GR Edger
 
De klepspeling inlaat is in ieder geval niet te ruim. Maar gaat die 0.1 er nu glad tussen of ruim? Kleiner als 0,11 is niet goed, en gevaarlijker als te ruim. Normaal gesproken word klepspeling ook kleiner, niet groter.

Voor de uitlaatkant moet je gewoon even voelermaatjes buigen tot je kunt meten. Maar zo te lezen kun je beter een setje met de juiste voelermaatjes kopen. Dat kost niets en is veel nauwkeuriger als gokken met een bouwmarkt setje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan