Kleur bougie tweetakt?

Katswiri109

MF veteraan
14 sep 2008
3.950
2.675
Eindhoven Weert
De bougie van onze Piaggio Ape zag er nogal zwart uit:
en we hebben er een kleinere sproeier in gezet van .70 naar .64, met dit al resultaat:

Bougie Ape.jpg

Dit lijkt me een prima kleur maar is dat ook zo?
 
Afstelling lezen bij een 2 takt doe je op de isolator binnen in de bougie,maar 6 maten verschil is niet
iets waardoor hij vast zal lopen,dus lekker zo laten als hij nu goed loopt.
Bedoel je dieper in de bougie kijkend? Dan zal ik dat volgende keer eens doen.
Hij loopt hoorbaar en voelbaar veel beter (lichter, sprankelend?), harder en ook nog zuiniger (km of 6 per liter).
Vond het in m'n achterhoofd bijna te mooi om waar te zijn, maar de kleur lijkt mij wel koffie met melk en ik lees her en der dat dat toch goed is.
Schacht van de bougie klopt niet, lijkt een lange schacht in een platte kop...

@Janbros ??????
Verhip idd maar dit is al de tweede bougie die wij erin hebben gezet, nooit bij stilgestaan, 4kkm totaal. Zou het nog kwaad kunnen?
Je kan bijna niet in het gat kijken maar misschien dat de pet er wel nog een keer af moet omdat de koppakking een beetje zweet.
 
Bedoel je dieper in de bougie kijkend? Dan zal ik dat volgende keer eens doen.
Hij loopt hoorbaar en voelbaar veel beter (lichter, sprankelend?), harder en ook nog zuiniger (km of 6 per liter).
Vond het in m'n achterhoofd bijna te mooi om waar te zijn, maar de kleur lijkt mij wel koffie met melk en ik lees her en der dat dat toch goed is.

Verhip idd maar dit is al de tweede bougie die wij erin hebben gezet, nooit bij stilgestaan, 4kkm totaal. Zou het nog kwaad kunnen?
Je kan bijna niet in het gat kijken maar misschien dat de pet er wel nog een keer af moet omdat de koppakking een beetje zweet.
Ja dieper in de bougie kijken naar het begin van de isolator,en eigenlijk moet je daar een nieuwe bougie voor nemen,
wat de lengte betreft van de bougie,met een lampje en eventueel spiegeltje zou je dat toch moeten kunnen zien,er is een duidelijk verschil
tussen een bougie met lange en korte lengte.
 
Ten eerste: Wat is het voor bougie, merk en type
ten tweede: Een te koude bougie in een te arme motor is ook mooi koffiebruin.

Maar wel na 500 km een gat in je zuiger

:Y
 
Ten eerste: Wat is het voor bougie, merk en type
ten tweede: Een te koude bougie in een te arme motor is ook mooi koffiebruin.

Maar wel na 500 km een gat in je zuiger

:Y
Er zat een hele oude bougie in (De electrode bleef aan de bougiedop hangen) en als ik me goed herinner hebben we die vertaald naar de huidige NGK BPR8ES.
De set up is misschien niet helemaal standaard O-), maar hoe kan ik dan het beste te werk gaan om de juiste bougie te bepalen?

vind ik eigenlijk helemaal niet. vooral de metalen buitenring niet, lijkt niet uit een 2-takt te komen en lijkt te warm te worden.
Als er eigenlijk een korte in zou moeten kan ik me voorstellen dat deze niet goed koelt op de metalen buitenring?

We gaan zondag de bougie er nog eens uithalen om te kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan