Kleur helm

Sparta-met

Die hard MF'er
14 apr 2006
359
0
Rotterdam
Sinds kort heb ik een andere kleur motor en heb daarbij mijn kleding ed ook aangepast, maar mijn helm zit erg fijn nu is mijn vraag: kunnen helmen ook overgespoten worden, zo ja waar, of is dat zo prijzig is dat een nieuwe helm meer voor de hand ligt.
 
Ik weet niet of het "technisch" verantwoord is maar ik heb tamelijk goede ervaring met het bijwerken of domweg bekwasten van valhelmen met .... nagellak; leuk kleurtje uitzoeken in een uitverkoop of rommelwinkel en wat er aan "fantastische" kleuren in overschotten terechtkomt zit tamelijk vaak dicht op de kleuren van Motors, inclusief glitter/metallic.

:9
 
Sommige/de meeste helmen kunnen wel overgespoten worden.
Gewoon je laten informeren door iemand die er ervaring mee heeft.

Sommige schalen kunnen wel gevoelig zijn voor lakken en lijmen (van bvb. stickers).
Dit zijn vaak de goedkopere helmen.

Ik weet niet of het "technisch" verantwoord is maar ik heb tamelijk goede ervaring met het bijwerken of domweg bekwasten van valhelmen met .... nagellak; leuk kleurtje uitzoeken in een uitverkoop of rommelwinkel en wat er aan "fantastische" kleuren in overschotten terechtkomt zit tamelijk vaak dicht op de kleuren van Motors, inclusief glitter/metallic.

:9
Tuurlijk, geef maar een tip waarbij mogelijk de buitenschaal aangetast kan worden.
 
Sommige/de meeste helmen kunnen wel overgespoten worden.
Gewoon je laten informeren door iemand die er ervaring mee heeft.

Sommige schalen kunnen wel gevoelig zijn voor lakken en lijmen (van bvb. stickers).
Dit zijn vaak de goedkopere helmen.Tuurlijk, geef maar een tip waarbij mogelijk de buitenschaal aangetast kan worden.

Ik heb momenteel een AGV (Rossi) helm en heb daar ook best wel voor betaald. Gelukkig staat dit weekend de motorbeurs voor de deur, waar ik ook wat info kan inwinnen.
 
Sommige/de meeste helmen kunnen wel overgespoten worden.
Gewoon je laten informeren door iemand die er ervaring mee heeft.

Sommige schalen kunnen wel gevoelig zijn voor lakken en lijmen (van bvb. stickers).
Dit zijn vaak de goedkopere helmen.Tuurlijk, geef maar een tip waarbij mogelijk de buitenschaal aangetast kan worden.
Je hebt gelijk en ik heb daar ook geen gegevens over. De helmen zullen misschien ook niet allemaal van dezelfde kunststof zijn gemaakt. Ik ging er van uit dat iets dat veilig is aan nagels/huid weinig agressief zal zijn tegen kunststoffen (indien al pakkend) en met de twee valhelmen die ik wegens forse krassen ermee be/bij-werkte ben ik allebei nog eens een keer onzacht neergekomen en heb ze weer bewerkt, geen verslechtering opgemerkt. Natuurlijk gaan bromfietsen niet zo hard als motors en de incidenten vonden plaats bij hooguit 50. Hoe dan ook, dit was puur amateuristisch gedoe van mij en bij nader inziens maar toevallig goed gegaan, ik had dit beter voor mij kunnen houden.
 
Je hebt gelijk en ik heb daar ook geen gegevens over. De helmen zullen misschien ook niet allemaal van dezelfde kunststof zijn gemaakt. Ik ging er van uit dat iets dat veilig is aan nagels/huid weinig agressief zal zijn tegen kunststoffen (indien al pakkend) en met de twee valhelmen die ik wegens forse krassen ermee be/bij-werkte ben ik allebei nog eens een keer onzacht neergekomen en heb ze weer bewerkt, geen verslechtering opgemerkt. Natuurlijk gaan bromfietsen niet zo hard als motors en de incidenten vonden plaats bij hooguit 50. Hoe dan ook, dit was puur amateuristisch gedoe van mij en bij nader inziens maar toevallig goed gegaan, ik had dit beter voor mij kunnen houden.
Kleine reperatie zal niet meteen je helm zacht maken ;)
Ging me meer om het feit van je hele helm insmeren.
En ik kan m'n vinger ook in een pot verf stoppen zonder dat ie er af valt :+
 
Je hebt gelijk en ik heb daar ook geen gegevens over. De helmen zullen misschien ook niet allemaal van dezelfde kunststof zijn gemaakt. Ik ging er van uit dat iets dat veilig is aan nagels/huid weinig agressief zal zijn tegen kunststoffen (indien al pakkend) en met de twee valhelmen die ik wegens forse krassen ermee be/bij-werkte ben ik allebei nog eens een keer onzacht neergekomen en heb ze weer bewerkt, geen verslechtering opgemerkt. Natuurlijk gaan bromfietsen niet zo hard als motors en de incidenten vonden plaats bij hooguit 50. Hoe dan ook, dit was puur amateuristisch gedoe van mij en bij nader inziens maar toevallig goed gegaan, ik had dit beter voor mij kunnen houden.

Tja... die vloeistof waarmee je nagellak verwijdert heeft één of ander chemisch (organisch) oplosmiddel, wat doet vermoeden dat nagellak dit ook heeft als bijmenging. (Voor de nagellak-gebruikers onder ons, ik neem aan dat jullie het geurtje wel kennen). Met andere woorden: ik zou het (zeker bij de goedkopere thermoplast-helmen) niet doen, omdat je wel degelijk de structuur aantast.
 
In nagellak (en nagellak-remover) zit acetaat.

Een van de meest valbestendige plastics kan daar nu NET niet tegen.
Polycarbonaat.

Heeft verder niets met prijs of thermoplast te maken.

Je ziet dat PC onder invloed van acetaten kleine scheurtjes laat zien (cracking) en zich bij een val erg bros gaat gedragen.

Nagellak op je helm smeren lijkt me zo ongeveer het domste wat je kunt doen. Op je gulp dichtritsen met je mannelijkheid nog buiten hangend na dan.
:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan