jelle visser

MF veteraan
21 jun 2004
1.165
3
noord holland
Hallo,

volgende week wordt mijn verbouwde zxr750 helemaal opnieuw gespoten in parelmoer wit en kawa groen.
Nu heb ik qua parelmoer wit gewoon gekeken welke ik op een auto mooi vind en dat is die van Volvo geworden en heb daar ook de kleurcode van.
Nu zit ik alleen met het kleurnummer van het groen...... Het oude groen van mijn zxr750 uit 1992 is wat donkerder dan de nieuwe modellen van kawa.
Een tijdje terug heb ik zelf mijn velgen een keer gespoten en die is echt wat lichter/feller groen (zie foto). Dat was met motip nr 44400 maar daar heeft de spuiter niks aan....
Zou de lime green code 7f dan wat zijn?. Ik heb al op japparts gekeken en daar staan alleen maar code's maar zonder kleur dus weet ik nog niks.
Voor de rest wordt dus de hele motor gespoten behalve de velgen dus het mag best iets anders zijn omdat het dus niet gaat om iets bijwerken.

Volgens mij is de kleur van een zx7 behoorlijk de goede richting maar welke code is dat?.

Mijn spuiter moet dit alvast weten zodat hij de verf kan bestellen,

Alvast bedankt!. Gr Jelle

 
7F Lime green is inderdaad de kleur voor de ZXR 750. Heb zelf een spuitbus 7F besteld bij Japparts, dat kwam goed overeen met de kleur op de andere kuipdelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik laat een spuiter altijd zelf opzoeken wat hij nodig heeft.

Ik laat mijn klanten ook niet onderdeelnummers voor mij opzoeken als ik onderdelen voor hun motor moet bestellen.
 
Dat is idd zo martell maar de spuiter (is ook een vriend) wil snel voor mij aan de slag maar dan moet hij wel kleurcodes hebben om verf te bestellen.
Als hij
Maar is de zx7 (1996-) lime green hetzelfde als van de zxr750 1989-1995?.
Ik ga er volgende week zaterdag heen met al het spul en als hij van de week de verf kan bestellen dan kan hij gelijk beginnen en kan ik lekker snel het spul ophalen om te :]

Gr Jelle
 
777 lime green, vraag anders de vakman ZXRwin (moderator) van het ZXR forum eens. Hij heeft al veel gespoten voor formuleden . Hij is spuiter van beroep en weet waar hij het over heeft.

Gr. Bjorn
 
69 BE 281 , R80-G184-B72 , RAL 6018 , C70% - M0% - Y100% K 0%.

Kawasakigroen in alle coderingen ;)

Bron: Kawasaki

Edit: Kawagroen is een eigen mengsel en geen RAL kleur.
RAL 6018 komt het meest overeen.
 
Laatst bewerkt:
@ tribute: zxr forum is op dit moment niet bereikbaar helaas....wist dat er daar veel info was en met erwin heb ik ook wel eens kontakt gehad. Weet er erg veel van maar kan hem nu dus niet bereiken ;( .

Nogmaals: de hele motor wordt opnieuw gespoten dus last van kleurverschil heb ik straks niet. Desnoods moet ik alleen de velgen nog een keer overdoen.
Volgens mij is de kleur van de zx7 (1996-) iets feller dan mijn zxr750 kleur en die lijkt mij het mooist. Het nieuwste groen vind ik iets te...
 
Je kunt Nicolaas Verfindustrie in Leiden even bellen. Zij hebben een heel boekwerk met allemaal kleurcodes van auto's en motoren en volgens mij in combinatie met bouwjaren omdat er idd met de jaren andere tinten zijn gebruikt.
Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan