kleurcode lak gsxr 750

michelgsx

Rookie
30 jul 2018
9
1
Hallo allemaal ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen,

Ik ben michel 33 jaar en kom uit Rotterdam.
Ik ben sinds een maand of 4 in bezit van een Suzuki gsx r 750 k9 bj 2010
Het betreft een burned orange versie.

Nu wil ik graag een aantal dingen veranderen om hem meer naar mijn persoonlijke smaak te maken.
IMG-20180910-WA0033.jpg

Ik zou graag mijn voorspatbord in de oranje kleur willen hebben, maar kom er niet achter welke kleur oranje
het nu precies is.
IMG-20180928-WA0034.jpeg

Weet iemand toevallig de kleurcode?
Ook zou ik graag een velgstriping willen in deze kleur, ben daar al voor naar verschillende motorzaken geweest maar niets lijkt er echt op.

Ik post er even een paar foto's bij van mijn motor zodat het wat duidelijker is.

Iemand enig idee?


Ik hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken hierin.
 
Je moet het laten meten bij een autoschadebedrijf

Over het algemaan geven japanse fabrikanten een kleurstelling op waarmee je alles dat kapot is nieuw kan bestellen.
Lakkleuren worden vaak alleen maar door meting en kleurbepaling verkregen
 
Je moet het laten meten bij een autoschadebedrijf

Over het algemaan geven japanse fabrikanten een kleurstelling op waarmee je alles dat kapot is nieuw kan bestellen.
Lakkleuren worden vaak alleen maar door meting en kleurbepaling verkregen
Ik dan ga ik daar maar eens langs rijden hopelijk word ik daar wijzer. Bedankt
 
Bij soef hebben ze rare namen voor de kleuren, (vaak zijn het kleur stellingen van oudere suzuki's hek me laten vertellen door de dealert), ma zoals eeder gezegt beste is de kleur laten scannen bij een goede spuiter en dan eerst een staaltje want de kleur veranderd toch in de jaren.
 
Kleurcode staat meestal ergens op een stikker op het frame onder het zadel. Dan de juiste verf hier zoeken

Verf > Kleurverf > Suzuki - Japarts B.V. NL

Nogmaals: Het is normaal gesproken niet de kleurcode maar de kleurstelling. Met die paar letters weet je hypothetisch dat je een blauwe tank met witte stickers bij de dealer kan bestellen en die blauwe kuipdelen en een witte kont, Japparts heeft er samen met verfabrikanten heel veel werk in zitten of om een standaardkleur te vinden die er heel dicht bij zit, of om een verfje te maken dat er nog meer op lijkt. Vaak zijn die delen ook in meerdere lagen gespoten. Grijs Metallic met Transparant rood om een Candy-kleur te krijgen, dan nog eens blanke lak over de stickers...
 
Het is of kleurcode YHH marble erakis red of code YMU micro metal red,welke bij jou uitvoering hoort kan ik niet vinden.
De Suzuki dealer zal dat wel kunnen aan de hand van je framenummer.
 
Ben bij motoport geweest ( niet omdat ik dit een topzaak vind maar omdat ik wat nodig had en dicht in de buurt voor mij is)

Aan hun gevraagd of ze me konden helpen met de kleur en het is indd wat meerdere mensen hier al verteld hebben echt naar een goede hersteller gaan om de lak te laten meten.

Wel hebben ze voor me via Suzuki de velg striping besteld.

Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een 2e hans voorspatbord en die wil ik dan laten spuiten, zodat ik ten alle tijden me orriginele spatbord nog heb.

Nieuw kost het tussen de 130 en 140 eurro.

De meeste 2e hans spatborden die ik vind hebben bijna allemaal schade en dan is een krasje niet erg, maar plastic scheuren schiet nog niet op. weet iemand nog een aderes voor voorspatbord?
 
Terug
Bovenaan Onderaan