Kleurcode Yamaha FZR600 genesis

28 jun 2023
63
26
Ik heb een Yamaha FZR 600 genesis uit 1992 gekocht met schade aan de kappen. Ik wil de kappen opknappen en weer opnieuw spuiten, ik kan alleen nergens op de motor een kleurcode vinden. Heeft iemand enig idee waar die staat of er een andere manier is om erachter te komen welke kleur in moet hebben? Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • 20230704_100335.jpg
    20230704_100335.jpg
    544,6 KB · Weergaven: 27
Ze geven geen kleurcode... In de tijd dat de motor uitgebracht werd kon je bij schade nieuwe kuipdelen kopen. Meer niet.
Met de benaderingskeuren die @Raymond W weergeeft kan je hele mooie resultaten bereiken en op Ebay of Marktplaats kan je nog hele mooie delen vinden, alsmede bij de diverse sloperijen
 
Nog even een toevoeging: Een groot deel van de kleuren op het plastic, behalve op de tankcover, zijn stickers... Aan jou om op FZR600 1992 decals te gaan googelen
 
Ze geven geen kleurcode... In de tijd dat de motor uitgebracht werd kon je bij schade nieuwe kuipdelen kopen. Meer niet.
Met de benaderingskeuren die @Raymond W weergeeft kan je hele mooie resultaten bereiken en op Ebay of Marktplaats kan je nog hele mooie delen vinden, alsmede bij de diverse sloperijen
Bedankt! Ik had silky white gevonden inderdaad maar ik had geen idee of dat ook de goede kleur was. Ik ga even kijken of ik wat leuke decals kan vinden en ga wat verf bestellen
 
Wel weer vertellen wat het wordt heh, ik heb twee van die 600's (en nog een paar in andere kleuren)en die zijn ook niet helemaal schadevrij :X
 
Zou zeggen, ga lekker rijden die kappen komen wel als het weer slechter word.
Als je ze helemaal zelf wilt opknappen, plamuren grondverf en aflakken zou je kunnen kijken welk sluitbedrijf lak mengt op originele kleur van de motor dus zonder kleurcode. Ze scannen de oppervlakte van de lak.
Bij lakken die al wat ouder zijn en dat is die motor van jou 1992 verkleurt de lak door de jaren dit kan lichter of donkerder zijn. Dan heeft een kleurcode ook geen zin.
Had bij mijn FJR 1300 ook lakschade laten spuiten kost je al gauw 500 euro per kant van de motor.
Heb met een lakstift zoveel mogelijk lak hersteld van een parkeer valschade, op afstand zie je niets en vond het wel goed zo. Ben met de motor 2x gevallen keer links en rechts vond de stift wel goed.
 
Silky white is een waterige parelmoer die over een witte of vuilwitte ondergrond gespoten moet worden. Is de basiskleur niet goed dan zal het eindresultaat dat ook niet zijn.

Ik heb veel FZRren gespoten en er is ook erg veel kleurverschil in de bouwjaren en types te bespeuren.

Als ik jou was nam ik dat beschadigde deel mee naar JP carcolor in Roosendaal en hem daar na laten maken.
 
Silky white is een waterige parelmoer die over een witte of vuilwitte ondergrond gespoten moet worden. Is de basiskleur niet goed dan zal het eindresultaat dat ook niet zijn.

Ik heb veel FZRren gespoten en er is ook erg veel kleurverschil in de bouwjaren en types te bespeuren.

Als ik jou was nam ik dat beschadigde deel mee naar JP carcolor in Roosendaal en hem daar na laten maken.
Poeh, ik wilde gewoon witte grondverf eronder spuiten. Het gaat om 4 kappen die allemaal flinke schade hebben, ook gebarsten of afgebroken. Ik heb de motor maandag gekocht, er is ook een probleem met de ontsteking want hij loopt op 2 benen en er zitten led knippers op die niet knipperen dus die gaan er ook weet af.
 
@Rob RD ik heb de kappen overgespoten. De kleur is wel een stuk lichter maar misschien dat hij na het drogen nog iets grijzer wordt. Het ziet er in ieder geval beter uit dan het was. Het duurde wel 2 weken voor de lak er was.
 
@Rob RD ik heb de kappen overgespoten. De kleur is wel een stuk lichter maar misschien dat hij na het drogen nog iets grijzer wordt. Het ziet er in ieder geval beter uit dan het was. Het duurde wel 2 weken voor de lak er was.
Ik zei toch al dat er heel veel kleurtinten van dat parelmoer wit waren? Over dat Silky White van Mitsubishi heb ik mijn mond maar effe gehouden, geen enkele autokleur is te vergelijken met FZR parelmoer omdat er simpelweg zoveel variaties van zijn, ook al noemen ze het hetzelfde.


Zo werkt het met motorkleuren nou eenmaal niet.
 
Hier is een korte before en after, ben zelf wel tevreden @Rob RD, ondanks dat je een beetje verschil ziet. Allemaal bedankt voor alle tips en ik laat het ook zien als het weer op de motor zit. Nu nog wat kleine krassen wegwerken.
 

Bijlagen

  • 20230728_114755.jpg
    20230728_114755.jpg
    142,3 KB · Weergaven: 13
  • 20230723_111044.jpg
    20230723_111044.jpg
    157,1 KB · Weergaven: 13
  • 20230708_154433.jpg
    20230708_154433.jpg
    154,8 KB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan