kleurcode zwart met grove metallic

Masters

Die hard MF'er
7 mrt 2004
942
231
Nederland
Weet iemand een kleurcode van een zwarte lak met grof metallic. Wil een motor zelf gaan spuiten, maar die auto metallics zijn veels te fijn.

Voorbeeld yamaha FZ1, kawa er6.
 
Metallic lakken met grove flakes worden in meerdere lagen gespoten.
Eerst de grond kleur en daarna de metallic of flakes met een blanke(kleur)lak, waarna het geheel wordt afgedekt met meerdere lagen blanke lak. Je moet al een goede spuiter zijn om de metallic of flakes zo regelmatig over een oppervlak te kunnen spuiten.
Je begrijpt dat er dus niet één kleur nummer is, omdat de spuiter een grote invloed heeft op het uiteindelijke resultaat!

Laten spuiten door een goede spuiterij is de enige mogelijkheid op een goed eindresultaat.

Succes
Big Smile :)
 
Metallic lakken met grove flakes worden in meerdere lagen gespoten.
Eerst de grond kleur en daarna de metallic of flakes met een blanke(kleur)lak, waarna het geheel wordt afgedekt met meerdere lagen blanke lak. Je moet al een goede spuiter zijn om de metallic of flakes zo regelmatig over een oppervlak te kunnen spuiten.
Je begrijpt dat er dus niet één kleur nummer is, omdat de spuiter een grote invloed heeft op het uiteindelijke resultaat!

Laten spuiten door een goede spuiterij is de enige mogelijkheid op een goed eindresultaat.

Succes
Big Smile :)

spuiten is het probleem niet. Heb jaren spuit ervaring, ook met metallic. vroeg me alleen af er een kleurcode is, zodat ik precies dat krijg wat je op die nieuwe motors ziet. Zomaar wat mengen en proberen kan altijd nog.
 
Weet iemand een kleurcode van een zwarte lak met grof metallic. Wil een motor zelf gaan spuiten, maar die auto metallics zijn veels te fijn.

Voorbeeld yamaha FZ1, kawa er6.

Ja hoor, geen probleem. Hoeveel kleurcodes wil je hebben? Niet dat je er veel aan hebt, maar natuurlijk zijn ze er wel. Hoe denk je anders dat in kleur geleverde delen in de juiste kleur geleverd worden?
En hoe kom je erbij dat 'die auto metallics veels te fijn' zijn? Noem mij eens een aantal kleuren op van recente motoren waar metallics op zitten die groffer zijn dan de metallics die bij auto's worden gebruikt. Ik ben benieuwd.
 
Er zijn inderdaad genoeg kleurcodes van auto's die zwart zijn met grove metallic.

Maar ik zou gewoon zwart spuiten en dan een klein beetje grove metallic in de blanke lak doen en daar 1 laag meespuiten en dan afspuiten met een laag normale blanke lak.
Dat is erg mooi. Vindt ik dan!!!
 
Er zijn inderdaad genoeg kleurcodes van auto's die zwart zijn met grove metallic.

Maar ik zou gewoon zwart spuiten en dan een klein beetje grove metallic in de blanke lak doen en daar 1 laag meespuiten en dan afspuiten met een laag normale blanke lak.
Dat is erg mooi. Vindt ik dan!!!

Dit was ik ook eigenlijk van plan. Ga vandaag nog wel ff naar de verfhandel om ff te kijken naar wat staaltjes van de bovengenoemde auto lakken. Maar over het algemeen vind ik die auto metallics te suf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan