Kleurnummer

Twan3101

Rookie
7 apr 2020
3
1
Ik ben op zoek naar het (lak)kleurnummer van mijn Suzuki Bandit 600
Het bouwjaar is 1998.09. Het betreft de rode variant.

Aan de onderzijde van de tank zie ik een aantal nummers maar die leiden volgens mij niet naar een leverancier of kleur.
(het betreft de volgende code's: 3-033 XA115-S 064 YOW 26E01-YOW

Wie kan mij helpen?
 

Bijlagen

  • IMG_0238.jpg
    IMG_0238.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Je heb zaken die spuitbussen op kleur maken,je neemt een deel in kleur mee naar de winkel dan scannen ze dat
en krijg je de juiste kleur in een spuitbus,werkt beter dan van een kleurnummer omdat lak kan verschieten door
ouderdom.
 
Je heb zaken die spuitbussen op kleur maken,je neemt een deel in kleur mee naar de winkel dan scannen ze dat
en krijg je de juiste kleur in een spuitbus,werkt beter dan van een kleurnummer omdat lak kan verschieten door
ouderdom.

Dan moet het vaak nog steeds bijgetint worden.

Zo'n scanner "meet" helemaal niets, maar vergelijkt de gescande kleur met een enorme database en komt terug met de kleur die er het dichtst bij in de buurt komt.

Aangezien motoren een ander systeem van nummeren gebruiken dan auto,'s (behalve BMW geloof ik) herkennen veel van die scanners een motorkleur ook niet omdat hij niet in hun (auto)database voorkomt.

En om het nog leuker te maken zijn motoren vaak in 3, of zelfs 4 laags systemen gespoten. Dus een basecoat, een effectcoat en een clearcoat of zelfs een getintte clearcoat. Geen scanner die dat zuiver herkent.

De scanner kan goed in de buurt komen maar het is aan de vakmanschap van de kleurmaker om zeker te stellen dat het ook echt goed is. Waar ik mijn verf laat maken scannen ze ook, maar het wordt wel bijgetint voordat het de pot in gaat.


Japarts heb ik persoonlijk alleen maar slechte ervaring mee, kleuren lijken nergens op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan