Kleurvervagen Honda CBR600RR

Martinus tussengas

MF veteraan
9 okt 2007
3.459
0
Hallo,

Ik ben aan het zoeken naar een motor.
Ik zit nog een beetje te dubben tussen 2 motoren, waaronder een Honda CBR600RR.

Mijn vraag is of het rood in de types 2003-nu erg verschiet als je niet elke week poetst.

Ik weet van koekblikken dat deze nog wel eens richting oranje gaan op een gegeven moment, en dit zou ik jammer vinden.
 
Hallo,

Ik ben aan het zoeken naar een motor.
Ik zit nog een beetje te dubben tussen 2 motoren, waaronder een Honda CBR600RR.

Mijn vraag is of het rood in de types 2003-nu erg verschiet als je niet elke week poetst.

Ik weet van koekblikken dat deze nog wel eens richting oranje gaan op een gegeven moment, en dit zou ik jammer vinden.


hehe ik weet wat jij bedoelt.. je bedoelt van die oude auto's die slaan ook altijd helemaal mat enzo!!

maar dat is niet meer zo hoor.. dat komt omdat dat vroeger 2k lak was.. dat wil zeggen dat er geen blanke lak meer over zat en dus geen bescherming tegen o.a. UV licht (en rood is daar door die bepaalde golflengte het meest gevoelig voor) maar tegenwoordig zijn die lakken allemaal netjes afgewerkt met blanke lak :)
 
Nee...nergens last van. Heb uhm zelf ook. Maar neemt niet weg dat je zo'n motor gewoon mooi wilt houden! Dus dat poetsen komt vanzelf wel!
 
hehe ik weet wat jij bedoelt.. je bedoelt van die oude auto's die slaan ook altijd helemaal mat enzo!!

maar dat is niet meer zo hoor.. dat komt omdat dat vroeger 2k lak was.. dat wil zeggen dat er geen blanke lak meer over zat en dus geen bescherming tegen o.a. UV licht (en rood is daar door die bepaalde golflengte het meest gevoelig voor) maar tegenwoordig zijn die lakken allemaal netjes afgewerkt met blanke lak :)
Vroeger was het 2K lak en daarom geen blanke lak?
Weet je wel wat je zegt? :+

Alle lakken waar harder e.d. bij in moet is 2K lak, daarom 2 componenten lak.
Tegenwoordig is nog steeds 2K lak alleen met blanke lak, deze lak is niet omdat het zo mooi is oid. Maar omdat het wel moet vanwege watergedragen kleurlak.
Die lak is tegenwoordig verplicht ivm milieuwetgeving oid. :?

Voornaamste reden dat het tegenwoordig niet meer verkleurt is gewoon betere laksoorten en methoden.

Die verkleuring op je motor hoef je echt niet bang voor te zijn tenzij je hem in extreem weer buiten laat staan dat beinvloed een lak laag nog het meeste. Overmatig poetsen is ook niet al te best trouwens. :P
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat zijn berichten waar ik wat mee kan :Y tuurlijk zal ik poetsen, mijn aanstaande kindje zal echt geen aandacht te kort komen :+
 
Vroeger was het 2K lak en daarom geen blanke lak?
Weet je wel wat je zegt? :+

Alle lakken waar harder e.d. bij in moet is 2K lak, daarom 2 componenten lak.
Tegenwoordig is nog steeds 2K lak alleen met blanke lak, deze lak is niet omdat het zo mooi is oid. Maar omdat het wel moet vanwege watergedragen kleurlak.
Die lak is tegenwoordig verplicht ivm milieuwetgeving oid. :?

Voornaamste reden dat het tegenwoordig niet meer verkleurt is gewoon betere laksoorten en methoden.

Die verkleuring op je motor hoef je echt niet bang voor te zijn tenzij je hem in extreem weer buiten laat staan dat beinvloed een lak laag nog het meeste. Overmatig poetsen is ook niet al te best trouwens. :P

echt waar?? toevallig werk ik er elke dag mee alleen ik probeerde het dus even snel uit te leggen.. :)

en als je over die ouwe rode 2k blanke zet dan heb je ook minder last van dat verkleuren!

btw:
Blanke lak zit er helemaal niet op omdat het tegen watergedragen lak is want ook conventionele lak (op thinnerbasis) moet je blanke lak overheen zetten voor bescherming gewoon :)
 
Laatst bewerkt:
Vroeger was het 2K lak en daarom geen blanke lak?
Weet je wel wat je zegt? :+

Alle lakken waar harder e.d. bij in moet is 2K lak, daarom 2 componenten lak.
Tegenwoordig is nog steeds 2K lak alleen met blanke lak, deze lak is niet omdat het zo mooi is oid. Maar omdat het wel moet vanwege watergedragen kleurlak.
Die lak is tegenwoordig verplicht ivm milieuwetgeving oid. :?

Voornaamste reden dat het tegenwoordig niet meer verkleurt is gewoon betere laksoorten en methoden.

Die verkleuring op je motor hoef je echt niet bang voor te zijn tenzij je hem in extreem weer buiten laat staan dat beinvloed een lak laag nog het meeste. Overmatig poetsen is ook niet al te best trouwens. :P

En ook dit is niet waar.
Tegenwoordig heb je nog gewoon 2k lak, uni kleuren worden meestal nog gewoon als 2k gespoten. Ook bij fabrieksspuitwerk op motoren. De laatste rode fireblade 900 bijv.heeft alleen op de tank een laag blanke lak ivm de stickers. Overige rode delen hebben kleur in de toplaag. En die verkleuren ook nog steeds,ook al zou je er blanke lak over spuiten. Plak er maar een sticker op en trek die er na een jaar of twee gebruik weer af, dan zie je het vanzelf.
Trouwens, als er overal wel blanke lak op zou zitten, waarom is vaak poetsen dan niet al te best. Denk je dat je de blanke lak eraf poetst?
 
En ook dit is niet waar.
Tegenwoordig heb je nog gewoon 2k lak, uni kleuren worden meestal nog gewoon als 2k gespoten. Ook bij fabrieksspuitwerk op motoren. De laatste rode fireblade 900 bijv.heeft alleen op de tank een laag blanke lak ivm de stickers. Overige rode delen hebben kleur in de toplaag. En die verkleuren ook nog steeds,ook al zou je er blanke lak over spuiten. Plak er maar een sticker op en trek die er na een jaar of twee gebruik weer af, dan zie je het vanzelf.
Trouwens, als er overal wel blanke lak op zou zitten, waarom is vaak poetsen dan niet al te best. Denk je dat je de blanke lak eraf poetst?

nee dat overmatig poetssen heeft te maken dat iets dat de poetsmiddelen de toplaag van je blanke aantasten.. hier weet ik zelf eigelijk het fijne ook niet precies van! :o

edit:
ik heb het eigenlijk over wassen ipv poetsen... :o
 
Laatst bewerkt:
echt waar?? toevallig werk ik er elke dag mee alleen ik probeerde het dus even snel uit te leggen.. :)

en als je over die ouwe rode 2k blanke zet dan heb je ook minder last van dat verkleuren!

btw:
Blanke lak zit er helemaal niet op omdat het tegen watergedragen lak is want ook conventionele lak (op thinnerbasis) moet je blanke lak overheen zetten voor bescherming gewoon :)
Klopt, echter heb je ook lakken waar het niet per se bij moet. 22 serie van Glasurit bijvoorbeeld. Maar inderdaad voor een goede bescherming tegen krassen zou je ook daar lak over kunnen zetten. :)
 
Laatst bewerkt:
En ook dit is niet waar.
Tegenwoordig heb je nog gewoon 2k lak, uni kleuren worden meestal nog gewoon als 2k gespoten. Ook bij fabrieksspuitwerk op motoren. De laatste rode fireblade 900 bijv.heeft alleen op de tank een laag blanke lak ivm de stickers. Overige rode delen hebben kleur in de toplaag. En die verkleuren ook nog steeds,ook al zou je er blanke lak over spuiten. Plak er maar een sticker op en trek die er na een jaar of twee gebruik weer af, dan zie je het vanzelf.
Trouwens, als er overal wel blanke lak op zou zitten, waarom is vaak poetsen dan niet al te best. Denk je dat je de blanke lak eraf poetst?
Overmatig poetsen is gewoon niet goed. Net zoals al dat andere waar overmatig voor staat. :+
 
Ik heb ook zo'n mooie rode!:P
Poets hem veel te weinig :X maar hij blijft prachtig rood ;)

Staat nu overigens na een poetsbeurtje prachtig te glimmen onder zn afdekhoesje in de garage *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan