klik in balhoofd?

Voorwiel los van de grond en het stuur effe heen en weer bewegen. Bij onregelmatigheden (dood punt zware en minderzware punten)is dat een indicatie dat de lagers aan vervanging toe zijn. Aan de hand van de info die je geeft valt eigenlijk ook al te concluderen dat een paar nieuwe lagertjes best een goed idee zijn.
 
Zou kunnen dat je remklauwen teveel speling hebben...
Maar ik zet mijn geld toch in op je balhoofd ;)

Je kunt het ook wel voelen als je stil staat.. voorrem in, en ff je motor vooruit drukken, dan hoor je geen speling te voelen op je voorvork.
 
het kan zijn dat je lagers los in je balhoofdbuis van je frame zitten, dit kan komen door hard neerkomen bij wheelies of door scheef slaan tijdens monteren.
Als dat zo is dan heb je een aardig groot probleem, maar er zijn bedrijven die dat kunnen verhelpen, tegen een flinke vergoeding uiteraard.
 
Jij hebt waarschijnlijk een versleten balhoofdlager :(

Ik heb ook een klik ergens in m'n voorpartij.
Het komt alleen voor bij heel hard remmen en tijdens het uitveren van m'n voorpoten :?
Balhoofd heb ik gecontroleerd (voorwiel los-methode) en daar zat nix geen speling en/of dode punten in :z
Ik hou het er maar op dat het bij mij m'n veren zijn :)
 
ik heb ook een tik in mijn voorpartij, maar die zit in mijn voorpoten. bij hard remmen tikt de binnenste buis tegen de buitenste buis aan. mijn binnenste keerringen zijn dus versleten.
ik vind het niet erg. ik rijd er al 15000 mee en mijn voorganger had het ook al. dus het valt wel mee
 
Yep, same here...
Ook een klik bij diep inveren ondanks nieuwe lagers en strakke afstelling.

Dat lullige Tracs zal bij mij ook niet mee helpen.
Binnenveren en olie zijn 2.5 jaar oud, zal de boel van de winter wel eens demonteren.
Voorlopig kan ik het heeeel goed negeren :+
 
Is absoluut een versleten lager. Dat dode punt is link...... het gaat een keer gebeuren dat ie bij het sturen daarop hapert..... Rap vervangen dus.
 
Heb precies hetzelfde gehad. Dat dooie punt midden in de stuuruitslag wordt alleen maar erger, rijdt echt irritant. Zeker bij het uitacceleren van een bocht heb je er last van, net als bij het insturen. Heb mn balhoofdlagers laten vervangen en heb nu nergens meer last van.
 
het kan zijn dat je lagers los in je balhoofdbuis van je frame zitten, dit kan komen door hard neerkomen bij wheelies of door scheef slaan tijdens monteren.
Als dat zo is dan heb je een aardig groot probleem, maar er zijn bedrijven die dat kunnen verhelpen, tegen een flinke vergoeding uiteraard.
Jij bent wel een enorme doemdenker zeg :)
Gewoon versleten, anders had hij wel andere symptomen gehad.. wielen die in bochten rechtdoor gaan enzo...
 
Lijkt me ook niet dat het levensgevaarlijk is, alleen erg irritant. Heb er ook een paar weken mee doorgereden. Behalve dat het steeds erger werd sloeg ie niet vast ofzo.

Uiteraard wel laten vervangen, valt geen normale bocht mee te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan