Klik in voorvork Aprilia srv 850

Apriliasrv850

Rookie
18 jun 2020
1
0
Goedenavond,

Ben nieuw hier en ben al een hele lange tijd opzoek naar een antwoord op mijn probleem. Heb sinds een jaar een aprilia srv 850 na een tijdje kreeg ik ineens bij het inveren een tik in de voorvork je hoort het echt goed heb inmiddels de voorvork olie vervangen keeringen wiellagers waren ook niet goed meer deze heb k ook vervangen balhoofdlager vervangen binnenpoten hebben geen speling maar ik kom maar niet van die klik af ben er een beetje gek van aan het worden kan iemand mij het verlossende antwoord geven
 
Het zijn vaak de remblokjes die wat speling hebben in de behuizing van je remklauwen. Deze tikken dan bij remmen en dus bij inveren.
probeer maar als je stil staat, rem in en veren maar, tik, tak, tik tak. kan geen kwaad hoor.
 
:^
Dat is de tik die je hoort bij aangrijpen.

Maar bij doorknijpen wil er nog wel eens een luide tik voorkomen.
Ik weet niet of je er mee geholpen bent maar in veel gevallen was het bij mij de ruimte die de bovenste lagerschaal van het balhoofdlager om de stuurpen heeft.
Bij één motorfiets heb ik die ruimte eens vol laten lopen met blauwe Locktite en toen was het weg.
Speling in de glijlagers in de poten is ook niet ondenkbaar, alhoewel ik me daar geen "klik" bij voor kan stellen
 
Terug
Bovenaan Onderaan