Klimaat

Saalk

MF veteraan
13 sep 2012
1.197
95
Drenthe
De VVD wil het financieel aantrekkelijker maken om over te stappen op E10. Dus euro 95 enz. wordt ,in mijn ogen , de nieuwe melkkoe
Ze slaan helemaal door met hun klimaat en CO2 daar in Den Haag.
 
en jij denkt dat die niet automatisch verhoogd word ten opzichte van de euro 95 :X
en daarbij is het het beter voor het milieu ,my ass je hebt meer nodig voor hetzelfde resultaat bij verbranding van E5 benzine
dus verbruik word iets hoger dus voordeel tov klimaat is alweer weg
hoop dat de mensen een beetje wakker geworden zijn om straks eens een keer de partijen af te straffen die allemaal in deze klimaatonzin geloven edn gaan uitvoeren over de rug van de burger direct en indirect!
maar ben er bang voor helaas:+
 
Als er nou eens fatsoenlijke alternatieven zouden zijn. Dus niet gelijk een volledig electrische auto aan moeten schaffen, wat voor mij en denk vele anderen geen haalbare en / of praktische zaak is. Maar milleuvriendelijke opties. Vroegah had je de VW Lupo 3L. Zonder electrische ramen, airco en stuurbekrachtiging. Dat ding gebruikte (in de eco stand) bijna niets. Zo'n betaalbaar, tweedehands alternatief is er nu niet meer.
Waarom moeten we allemaal 150pk in de auto en 200km/h kunnen?

Waarom wordt er door de auto en motor fabrikanten zo weinig geinvesteerd in zuiniger kunnen rijden? De VW XL1 is een mooi voorbeeld van dat het kan. (ondanks dat het een hybride is)

Voordat we allemaal via onze portemonee de electrische auto of OV in gepest worden moeten we nog een hele tijd met fossiele brandstoffen door. Dus OEM's: geef ons de mogelijkheid dit zo lang mogelijk te rekken. Opgebruiken doen we het toch wel.

(Ja, ik ben die slak die met max. 80km/h op zijn 125cc-tje richting zijn werk 40km verderop kruipt voor ongeveer 1.5 liter benzine per dag.)
 
Het mooiste zou zijn (en ik heb het nog nergens goed uitgevoerd gezien)

Een echte hybride motorfiets..

2 compartimenten aan de zijkant / onder het zadel... Normaal zitten er twee accu's in, het bereik ligt dan op +-400km.

1 van de compartimenten kan uitgewisseld worden voor een super efficiënte aggregaat die de andere accu op kan laden.
Deze is vrij erin en eruit te halen en loopt op benzine of is geschikt voor moderne brandstoffen die in de toekomst nog gaan komen.

Dus als men dagelijks of de wat langere dagtrip rijd.. dan zijn de accu's in principe voldoende.
Als men een langere trip wilt gaan maken dan trek je 1 accu eruit, en doe je de aggregaat erin, de motor loopt nu deels op benzine en laadt de andere accu op.
 
De VVD wil het financieel aantrekkelijker maken om over te stappen op E10.
dat ontbrak er nog aan B| , maar als je een koekblik of motor hebt die daar niet op kan rijden???-O-
dat het aantrekkelijk word gemaakt is één. (maarja, laten ze dan de prijs van E10 zakken, of verhogen ze die voor Eur95? ik denk het laatste)
maar of je het ook in je tank moet doen is twee....:X
in duitsland peinzen ze er niet over....

Als er nou eens fatsoenlijke alternatieven zouden zijn. Dus niet gelijk een volledig electrische auto aan moeten schaffen, wat voor mij en denk vele anderen geen haalbare en / of praktische zaak is. Maar milleuvriendelijke opties.
+1 :t

Waarom moeten we allemaal 150pk in de auto en 200km/h kunnen?
omdat dat voor velen een status symbool is, als compensatie voor hun kleine .... ;):+
 
En daarna wachten tot ze in een motorfiets passen waar we ook nog op willen rijden

Hoe snel de ontwikkeling qua technologie nu gaat, en als bedrijven echt gepusht worden tot elektrisch, dan denk ik dat kleinere accu's met grote capaciteit en snelle oplaadtijd niet te ver weg zijn.
 
dromen doet geen pijn ... :+ het zal ooit wel komen, maar is dus geen oplossing voor nu.

waarom niet ineens 3 batterijen ? oeps, gaat niet, daar zit al de tank voor je generator.

de goede oplossing voor al dat hybriede gedoe zou zijn : effectief een permanente generator gebruiken die batterijen bij laadt en waar je ook gewoon op kan rijden als het nodig is, en enkel eectrisch rijden. een generator moet maar op 1 specifiek toerental draaien (met een kleine marge) en kan dus veel efficienter (en dus zuiniger en properder) werken dan de huidige motoren die in auto's een 3-5000 toerenbereik moeten hebben. De 2-takt zou zelfs zijn herintrede kunnen doen *O* - als diesel weliswaar -O-want dat is nog steeds de meest efficiente ICE motor.


In moto's is daar voorlopig niet genoeg plaats voor. En nee , een Goldwing achtig camion-formaat is voor mij geen optie.
 
Even over alle vooroordelen over E10 benzine
Ik rij nu al 6 seizoenen 35Kkm met mijn BMW K100 van1986 op E10 benzine zonder enig probleem.
Ook na de voor mij door de overheid verplicht opgelegde winterstop start de BMW probleemloos.
Het enige wat ik merk is dat de motor wat rauwer klinkt en ik gooi preventief om de 3 tankbeurten of zo iets van 60ml motorolie door de benzine omdat anders de benzinepomp meer geluid gaat maken.
Dat lees je namelijk veel dat oudere benzinepompen stuk kunnen gaan door tanken van E10.
Tot nu toe nog geen benzineslangen of andere dingen kapot gehad
 
Hoe snel de ontwikkeling qua technologie nu gaat, en als bedrijven echt gepusht worden tot elektrisch, dan denk ik dat kleinere accu's met grote capaciteit en snelle oplaadtijd niet te ver weg zijn.
Daar zit het probleem ook niet. Maar de oplaadpalen wordt het probleem. Waar plaats je die d8ngen op den duur.
 
Even over alle vooroordelen over E10 benzine
Ik rij nu al 6 seizoenen 35Kkm met mijn BMW K100 van1986 op E10 benzine zonder enig probleem.
Ook na de voor mij door de overheid verplicht opgelegde winterstop start de BMW probleemloos.
Het enige wat ik merk is dat de motor wat rauwer klinkt en ik gooi preventief om de 3 tankbeurten of zo iets van 60ml motorolie door de benzine omdat anders de benzinepomp meer geluid gaat maken.
Dat lees je namelijk veel dat oudere benzinepompen stuk kunnen gaan door tanken van E10.
Tot nu toe nog geen benzineslangen of andere dingen kapot gehad

Dat is goed nieuws maar daar gaat dit topic niet echt over. De grote vraag is wordt het klimaat er beter op (lees: minder snel slechter) als de overheid E10 gaat verplichten, op welke manier dan ook.
 
ohohoh het is 5 voor 12...-O- we moeten nu hier in NL allemaal electrisch gaan want anders smelten de ijskappen -O-8)7

Heel de wereld poept op het milieu met trump/USA voorop en de VVD en consorten denkt dat door iedereen in NL van de fossiele brandstof af te halen we het klimaat kunnen redden..._O-
En met alle spotjes en media indoctrinatie lukt het ze nog heel aardig ook...|(
Blijkbaar zijn een hoop zielepoten makkelijk te beinvloeden, kijk alleen maar hoeveel groene debielen hier al op het forum zitten.
Als domme schapen meehollen achter alle "vernieuwingen"aan zonder te beseffen dat het 1 grote farce is....
Zelfs al gaat heel NL vanaf morgen op de fiets dan nog heeft dat nul impact op het omkeren van een eventueel milieu drama mondiaal gezien.
Maar wat is dan het excuus?
"als niemand iets doet verandert er nooit iets".....:r dus moet NL maar weer het beste jongetje uit de klas zijn dan :?
Daar heb ik geen zin in :N... dat die groene gekkies vroeger het beste jongetje waren is niet mijn probleem en zou het ook niet moeten worden...
Ze hadden ze vroeger na schooltijd wat harder op hun ogen moeten stompen dan hadden we er nu niet mee gezeten..._O-
 
Dat is goed nieuws maar daar gaat dit topic niet echt over. De grote vraag is wordt het klimaat er beter op (lees: minder snel slechter) als de overheid E10 gaat verplichten, op welke manier dan ook.

Tuurlijk niet......daar, dat is je antwoord.
 
Tuurlijk niet......daar, dat is je antwoord.

Zo, topic kan gesloten worden ;)

Persoonlijk vind ik het wel leuk om zo goedkoop mogelijk (op een redelijke manier) te verplaatsen. Dat houdt dus ook in dat je zuinig moet rijden. Wat weer goed is voor het klimaat.
Dat deed ik al met een licht, turboloos dieseltje waar ik 30km met een liter deed. Maar de vaste lasten werden zo hoog dat het loonde een heel licht motortje en een klein benzineautotje voor de barre dagen en verplaatsen van meer dan 2 personen of last aan te schaffen.

Dat is het steentje dat ik bij wil dragen aan het klimaat 'probleem'. Als meer mensen eens rustig op trekken en op de motor afremmen en vooruit kijken gaat de mindset al een heel stuk de goede kant op.

"als niemand iets doet verandert er nooit iets".....:r
Ben ik niet met je eens. Ik ga het probleem niet oplossen. Ik ben zeker niet eens een mistdruppel op de gloeiende plaat maar niets doen en de schuld aan anderen geven is ook niet eerlijk.
 
charles-darwin-quote-it-is-not-the-strongest-of-the-species-that-survive-nor-the-most-intelligent-but-the-one-most-responsive-to-change1.jpg
 
Zo, topic kan gesloten worden ;)

Persoonlijk vind ik het wel leuk om zo goedkoop mogelijk (op een redelijke manier) te verplaatsen. Dat houdt dus ook in dat je zuinig moet rijden. Wat weer goed is voor het klimaat.
Dat deed ik al met een licht, turboloos dieseltje waar ik 30km met een liter deed. Maar de vaste lasten werden zo hoog dat het loonde een heel licht motortje en een klein benzineautotje voor de barre dagen en verplaatsen van meer dan 2 personen of last aan te schaffen.

Dat is het steentje dat ik bij wil dragen aan het klimaat 'probleem'. Als meer mensen eens rustig op trekken en op de motor afremmen en vooruit kijken gaat de mindset al een heel stuk de goede kant op.


Ben ik niet met je eens. Ik ga het probleem niet oplossen. Ik ben zeker niet eens een mistdruppel op de gloeiende plaat maar niets doen en de schuld aan anderen geven is ook niet eerlijk.
Ik ben het helemaal met je eens.
De meeste mensen rijden op cruise tot er geremt moet worden... Terwijl als je eerder de cruise eraf doet je brandstof en remblokken bespaart. Bij 80 400 meter aanhouden is een goed begin. Dus 400 meter voor de afslag/rotonde het gas eraf. Afhankelijk van je auto kan deze afstand groter zijn maar 400m is een mooi begin om brandstof te besparen.

Maar ja, de meesten hebben zo'n grote haast dat die extra 2 seconden tellen.|(
 
Het rijd ook gewoon zo kut als je achter zo iemand rijd ,laat maar lekker uitrollen:Z
 
Zolang die Belgen niet meedoen.. ge zoekt het maar uit daar ;p ;p

Nee moet ook wel eens verder weg tanken, 98... want E10 lusten m'n brommertjes niet.
 
Ik ben het helemaal met je eens.
De meeste mensen rijden op cruise tot er geremt moet worden... Terwijl als je eerder de cruise eraf doet je brandstof en remblokken bespaart. Bij 80 400 meter aanhouden is een goed begin. Dus 400 meter voor de afslag/rotonde het gas eraf. Afhankelijk van je auto kan deze afstand groter zijn maar 400m is een mooi begin om brandstof te besparen.

Maar ja, de meesten hebben zo'n grote haast dat die extra 2 seconden tellen.|(

Ben jij zo'n eikel die het liefste uitrollend tot stilstand komt?
Met een hele file achter je met mensen die wel door willen rijden....

Vreselijk asociaal dat soort wegmisbruikers.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan