Klinkt als ?.

Status
Niet open voor verdere reacties.
16 jun 2018
9
0
Big end ? Small end ? NAK staat strak..

Ik vrees dat dit mijn eerste blokrevisie projectje wordt maar wil graag jullie gedachte over wat je hier hoort.

Xj900f. Historie onbekend. Jaren stilgestaan buiten.

Als je accelereerd klinkt het alsof er een hamer in t blok slaat. Als je constante snelheid rijd hoor je niks geks.

Af en toe loopt hij sterk en vaak loopt hij shit (denk op 3 cyl).


En

 
Laatst bewerkt:
Misschien (gunstigste geval) een lekke uitlaatpakking en hij loopt zo te horen niet op alle cilinders. Welke dat is/zijn kun je voelen aan de uitlaat bochten.
 
Laatst bewerkt:
bigend zeker niet, en van een lekke uitlaat zal hij niet stil vallen. lijkt toch op 4 cylinders te willen draaien, klinkt eerder als inlaatlek.

toerenafvaltest doen, weet je welke cylinder(s) problemen geven.
 
Laatst bewerkt:
bigend zeker niet, en van een lekke uitlaat zal hij niet stil vallen. lijkt toch op 4 cylinders te willen draaien, klinkt eerder als inlaatlek.

toerenafvaltest doen, weet je welke cylinder(s) problemen geven.
Ik hoop dat je gelijk hebt dat het niet een big-end is. Ik vind het wel klinken als een metalen tik en niet als een lek van inlaat of uitlaat. Maar dat kan ook aan de speaker van mijn telefoon liggen.
Het zou ook de speling in de aandrijflijn kunnen zijn. Doordat hij niet op 4 cilinders loopt zwabbert het toerental hard op en neer.
Ik zou beginnen met starten en dan een bougiekabel van een bougie trekken. Kijken of het verschil maakt. Even proberen welke bougies geen verschil maken. Die cilinders doen het niet.
Qua mogelijke oorzaken zou ik “oude benzine” op het lijstje willen zetten.
Als de motor een poos stil heeft gestaan (een jaar of langer) dan zou ik de tank en de carburateurs aftappen en er een paar liter verse benzine in doen.
 
Niet gehinderd door enige technische kennis. :P

Heerlijk als je zo kunt leven. _O-

Er wordt hier toch wel verwacht dat je voldoende info verstrekt over wat je al6gedaan hebt en wat de aanschaf status van de motor was.

Deze heeft dus lang stil gestaan en de carbs zijn waarschijnlijk helemaal vervuild van binnen.

Dat wordt sleutelen.

Tis geen computer die je ff reset :P
 
Controleer eerst of alle cilinders mee doen. Ik denk van niet.
En wss zit dat in de carburatie.

Als dan tzt wel alles mee doet, controleer dan de uitlaat op lekjes.
 
Ik heb er niks aan gedaan behalve een andere accu en een andere tank die roestvrij is. Benzine is nieuw :)

Dan is het heel erg logisch dat de motor niet fatsoenlijk loopt.

Wat was u aan het denken :? _O- _O-



Xj900f. Historie onbekend. Jaren stilgestaan buiten.
Af en toe loopt hij sterk en vaak loopt hij shit (denk op 3 cyl).

Begin maar s met carburateurs fatsoenlijk ( ultrasoon te laten ) reinigen, luchtfilter vervangen, olie wissel, bougies vervangen.












Niet gehinderd door enige technische kennis. :P

Er wordt hier toch wel verwacht dat je voldoende info verstrekt over wat je al6gedaan hebt en wat de aanschaf status van de motor was.

Nahja, kan je van iemand die er 'niets van snapt' verwachten dat hij weet welke info handig is om te vermelden of zijn de technische mensen, denkend vanuit hun eigen achtergrond, er zomaar vanuit gegaan dat de basis dingen al gedaan waren ?

Dat laatste lijkt me hier het geval. Waarschijnlijk ook omdat TS, wederom niet gehinderd door ervaring, direct zelf al begint over Big end / small end. denkfout zou dan zijn dat we denken: Als hij daar over begint dan zal hij carburateurs schoonmaken zeker al wel gedaan hebben.
Referentiekaders.
 
Laatst bewerkt:
De motor gaat toch helemaal uit elkaar om omgebouwd te worden. Hij hoeft dus niet goed te lopen nu, ik wilde hem alleen even horen voordat ik hem uit elkaar ga halen. Vandaar dat ik niet de carbs oid eraf heb gehaald. Ik ben gewoon benieuwd naar jullie gedachten mbt het geluid.
 
Laatst bewerkt:
De motor gaat toch helemaal uit elkaar om omgebouwd te worden. Hij hoeft dus niet goed te lopen nu, ik wilde hem alleen even horen voordat ik hem uit elkaar ga halen. Vandaar dat ik niet de carbs oid eraf heb gehaald. Ik ben gewoon benieuwd naar jullie gedachten mbt het geluid.
Hij zal straks toch wel goed moeten lopen.

Ombouwen zonder te weten of een blok goed is, is niet handig.
 
Ombouwen zonder te weten of een blok goed is, is niet handig.

Nee joh dat maakt niks uit. _O-

Wordt gewoon omgebouwd naar scrambler oid en als het dan maar glimt is het goed en wordt het voor veel geld verpatst.
Met als mededeling moet nog ff goed afgesteld worden. |( :X
En daarna verschijnt er hier op MF weer een topic in de trend van help heb een yandrama gekocht die niet goed wil lopen. -O- :P
 
De motor gaat toch helemaal uit elkaar om omgebouwd te worden. Hij hoeft dus niet goed te lopen nu, ik wilde hem alleen even horen voordat ik hem uit elkaar ga halen. Vandaar dat ik niet de carbs oid eraf heb gehaald. Ik ben gewoon benieuwd naar jullie gedachten mbt het geluid.

Vet !!

Heel de zooi uit elkaar, weken...maanden werk...en dan een niet goed lopende motor *O*




Ik veronderstel dat 99,9% van de sleutelaars toch echt eerst zouden zorgen dat ze een fatsoenlijk lopende motor hebben voor ze aan een echte ombouw beginnen.
 
Lekker kortzichtig allemaal. Denken jullie dat nou echt ? Iedereen hoort dat er iets mis is. Ik zeg toch in mijn openingspost dat dit waarschijnlijk mijn eerste blokrevisie wordt? Als dit het niveau is dan bedank ik vriendelijk voor dit forum.
 
Lekker kortzichtig allemaal. Denken jullie dat nou echt ? Iedereen hoort dat er iets mis is. Ik zeg toch in mijn openingspost dat dit waarschijnlijk mijn eerste blokrevisie wordt? Als dit het niveau is dan bedank ik vriendelijk voor dit forum.
Het beste is eerst uit te vinden wat er scheelt, en dat op te lossen.
Blokrevisie doe je enkel indien nodig. En let daarbij ook op de kosten, want die overstijgen de waarde van de motor met een faktor 3 ongeveer.
 
Lekker kortzichtig allemaal. Denken jullie dat nou echt ? Iedereen hoort dat er iets mis is. Ik zeg toch in mijn openingspost dat dit waarschijnlijk mijn eerste blokrevisie wordt? Als dit het niveau is dan bedank ik vriendelijk voor dit forum.

Vergeet die blokrevisie en ombouw nu heel even, volg eerst de tips hierboven nu eens op.
Als in compressie test, carbs schoon, klepspeling, synchroon stellen vd carbs, nieuwe bougies olie luchtfilter.
Kijk dan nog eens hoe dattie loopt en begin dan pas aan de ombouw te denken.

En het is geen kortzichtigheid oid, maar gewoon de vele jaren ervaring van het MF met dit soort topics . Hoe enthousiast je ook mag zijn wat betreft de ombouw.
 
Laat maar. Verspilde moeite.
TS heeft zijn conclusies al getrokken en staat niet open voor advies
Zoekt alleen bevestiging van zijn mening die ontstaan is uit zijn technische kennis/ervaring.
Die hij grotendeels mist helaas.

Manager misschien? :P
 
Nou nou,wat maakt men zich weer druk om niets,als de TS eerst de motor wil gaan
ombouwen is dat zijn keus,desnoods zal er best nog wel een ander blok te vinden zijn
mocht de oude niet meer te redden zijn.Persoonlijk zou ik ook eerst het technische gedeelte
aanpakken,maar echt noodzakelijk is dat niet.Met een motorfiets die vele jaren buiten
gestaan heeft zal de TS nog vele andere technische problemen op zijn weg vinden.
 
Laatst bewerkt:
Sommige mensen zijn nogal lichtgeraakt, geeft niks. Dit forum bulkt van de relevante kennis, maar het is geen kleuterspeelplaats en als je er niet tegen kunt moet je een andere speelplek zoeken.

Ik hoop wel dat de TS komt vertellen wat het probleem is als hij er achter is, want dat gebeurt helaas vaak niet en dan weten we niet hoe het afloopt.

Biertje dan maar?
 
Sommige mensen zijn nogal lichtgeraakt, geeft niks. Dit forum bulkt van de relevante kennis, maar het is geen kleuterspeelplaats en als je er niet tegen kunt moet je een andere speelplek zoeken.

Ik hoop wel dat de TS komt vertellen wat het probleem is als hij er achter is, want dat gebeurt helaas vaak niet en dan weten we niet hoe het afloopt.

Biertje dan maar?

Helemaal mee eens, Han :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan