Klinkt als ?.

Status
Niet open voor verdere reacties.
16 jun 2018
9
0
Big end ? Small end ? NAK staat strak..

Ik vrees dat dit mijn eerste blokrevisie projectje wordt maar wil graag jullie gedachte over wat je hier hoort.

Xj900f. Historie onbekend. Jaren stilgestaan buiten.

Als je accelereerd klinkt het alsof er een hamer in t blok slaat. Als je constante snelheid rijd hoor je niks geks.

Af en toe loopt hij sterk en vaak loopt hij shit (denk op 3 cyl).


En

 
Laatst bewerkt:
Lekker kortzichtig allemaal. Denken jullie dat nou echt ? Iedereen hoort dat er iets mis is. Ik zeg toch in mijn openingspost dat dit waarschijnlijk mijn eerste blokrevisie wordt? Als dit het niveau is dan bedank ik vriendelijk voor dit forum.

Het gaat mij er om dat je een motor die jarenlang stil staat en waarvan de history ook onbekend is, gewoon start en er dan achter komt dat ie niet netjes zuiver loopt.
Als je dan aangeeft dat je zelfs de carburateurs niet hebt schoongemaakt maar wel vraagt wat er mis kan zijn waarom ie niet goed loopt...dan vraag ik mij af waar je mee bezig denkt te zijn.
Als dat jouw technische niveau is, dan vraag ik mij af hoe je allereerste blokrevisie gaat verlopen.

Een beetje als 3 rauwe aardappels en een bos andijvie op tafel gooien en dan vragen waarom je stamppot niet smaakt.

Als je wil bedanken voor dit forum... graag gedaan. Bedenk wel dat het voornamelijk reacties zijn van sleutelaars die veel ervaring hebben en er in dit topic dingen gezegd zijn waar je veel aan zou kunnen hebben. Maar nogmaals...of je gebruik wil maken van die tips moet je helemaal zelf weten.
 
Laatst bewerkt:
Big end ? Small end ? NAK staat strak..

Ik vrees dat dit mijn eerste blokrevisie projectje wordt maar wil graag jullie gedachte over wat je hier hoort.

Xj900f. Historie onbekend. Jaren stilgestaan buiten.

Als je accelereerd klinkt het alsof er een hamer in t blok slaat. Als je constante snelheid rijd hoor je niks geks.

Af en toe loopt hij sterk en vaak loopt hij shit (denk op 3 cyl).


En


Ik weet de oorzaak, komt door je nickname :Y
 
Lekker kortzichtig allemaal. Denken jullie dat nou echt ? Iedereen hoort dat er iets mis is. Ik zeg toch in mijn openingspost dat dit waarschijnlijk mijn eerste blokrevisie wordt?
Gewoon zorgen dat je blok goed loopt alvorens aan de ombouw te beginnen is toch niet kortzichtig?
Je zult maar alles ombouwen, en dan weer kweetniehoeveel werk hebben met vanalles regelmatig opnieuw te moeten demonteren, bewerken en monteren om het goed draaiende te krijgen?
Als dit het niveau is dan bedank ik vriendelijk voor dit forum.
Je hebt je topic op een vrijdag gestart ...

Heb je al eens op andere fora geweest? Het is de gulden regel, ongeacht welk forum, wil je serieuze reacties, topic NIET op vrijdag starten ;)
 
Je hebt je topic op een vrijdag gestart ...

Heb je al eens op andere fora geweest? Het is de gulden regel, ongeacht welk forum, wil je serieuze reacties, topic NIET op vrijdag starten ;)
:?
Ondanks zijn bijzonder vreemde manier van werken en communiceren heeft hij heel veel serieuze en goede reacties gekregen.
 
Ja umbrella,

Zo gaat dat op MF, en vooral het techniek gedeelte. gelukkig zie ik dat er nu al wel een aantal mensen zijn die je wel serieus willen helpen, maar nog steeds heel veel die het leuk vinden om de boel af te kraken , en dat zelfs modjes aan mee werken (op een uitzondering na). Maar blijven volhouden dat techniek afdeling goed werkt.

Ik zou de niet afkrakende reacties eens ff goed nalezen en deze adviezen opvolgen. Dus het een en ander reinigen, dit kost je relatief weinig tijd en geld. Eventueel bougies vervangen. Allemaal geen overbodige luxe.

Gewoon lekker zelf mee bezig als je dat leuk vind. Leer je er nog wat van ook. Advies vragen kan altijd
 
Ja umbrella,

Zo gaat dat op MF, en vooral het techniek gedeelte. gelukkig zie ik dat er nu al wel een aantal mensen zijn die je wel serieus willen helpen, maar nog steeds heel veel die het leuk vinden om de boel af te kraken , en dat zelfs modjes aan mee werken (op een uitzondering na). Maar blijven volhouden dat techniek afdeling goed werkt.

Ik zou de niet afkrakende reacties eens ff goed nalezen en deze adviezen opvolgen. Dus het een en ander reinigen, dit kost je relatief weinig tijd en geld. Eventueel bougies vervangen. Allemaal geen overbodige luxe.

Gewoon lekker zelf mee bezig als je dat leuk vind. Leer je er nog wat van ook. Advies vragen kan altijd

zo is het..... :t

vraag alleen het advies dan niet hier... :N ...hier zit men enkel chips te kauwen met bier erbij in de hoop dat je blok ontploft ofzo...
 
:^ Dat dus, maar eigenlijk ben ik wel benieuwd wat het inhoud. Iemand die het kan verduidelijken?

om beurten 1 voor 1 een bougiekabel lostrekken terwijl hij draait en kijken of de onderlinge toerenval gelijk is....
sneller kan je zo n ding koud starten en ff met een natte vinger aan de uitlaat bochies voelen of meten met zo n digi infra rood temp meter....
een cilinder die niet of slecht meedoet pik je er zo uit dan...
 
Laatst bewerkt:
zo is het..... :t

vraag alleen het advies dan niet hier... :N ...hier zit men enkel chips te kauwen met bier erbij in de hoop dat je blok ontploft ofzo...


Hij krijgt zeker in het begin van dit topic uitstekende adviezen van een aantal forumleden die heel goed weten waar ze het over hebben. Waar het dan fout gaat? Typisch motor forum en je moet daar gewoon tegen kunnen, is helemaal niet zo moeilijk.
 
Hij krijgt zeker in het begin van dit topic uitstekende adviezen van een aantal forumleden die heel goed weten waar ze het over hebben. Waar het dan fout gaat? Typisch motor forum en je moet daar gewoon tegen kunnen, is helemaal niet zo moeilijk.

das waar, de eerste paar zijn prima en dan gaat het mis....
MF is niet de plek om oplossingen voor technische problemen te zoeken.. :N
kennis zit er wel maar wordt ondergesneeuwd door laten we zeggen; minder relevante reacties..
TS kan beter wat zelfstudie verrichten en/of een boekie scoren en wellicht kunnen google en youtube hem ook nog wel helpen...
of een zinnige beun of buurman zoeken die hem op weg kan helpen....
je mot toch ergens beginnen niet waar?
 
om beurten 1 voor 1 een bougiekabel lostrekken terwijl hij draait en kijken of de onderlinge toerenval gelijk is....
sneller kan je zo n ding koud starten en ff met een natte vinger aan de uitlaat bochies voelen of meten met zo n digi infra rood temp meter....
een cilinder die niet of slecht meedoet pik je er zo uit dan...
Ja dat andere kende ik, maar die eerste nog niet, leuk trucje :)
 
uitlaat kan gerust warm worden terwijl die cylinder toch amper mee doet. wordt hij warm weet je dat er verbranding is, zakt hij in toeren +/- evenveel als de anderen, weet je dat hij op zijn minst even goed werkt als de andere (wat nog steeds kak kan zijn :+ ) zakt hij merkelijk minder dan de andere weet je dat er iets scheelt in de werking van die cylinder.
 
Wat ik zeg...

Daarom heb ik op t werk zo n temp ding.
Als er 7 180 graden zijn na korte tijd en 1 110 bijv weet je dat ie wel iets doet maar niet ok.
Gaat sneller als kabels lostrekken waar je vaak niet bij kan of die motvast zitten geplakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan