Klojo's op de motor

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Gisteren was het weer lekker weer en er was deze week erg veel file voorspeld wegens de vele werken hier in Belgie dus blijkbaar veel mensen een motor gepakt :X

Dan viel me op hoe gevaarlijk sommige mensen het zichzelf maken, in de tunnels in Brussel recht op 1 meter afstand in je dode hoek komen hangen, sta je op het middelste vak van drie in de file komen er afwisselend motoren links en rechts voorbij, komt er ééntje langs rechts, geef je hem ruimte blijkt er links ook 1 te zitten :X |(

Sommige mensen maken het zichzelf nutteloos gevaarlijk en verwarrend voor anderen, na een rit van een uurtje door Brussel betrapte ik mezelf er op dat ik een pesthekel aan motorrijders had :X B|
 
Gisteren was het weer lekker weer en er was deze week erg veel file voorspeld wegens de vele werken hier in Belgie dus blijkbaar veel mensen een motor gepakt :X

Dan viel me op hoe gevaarlijk sommige mensen het zichzelf maken, in de tunnels in Brussel recht op 1 meter afstand in je dode hoek komen hangen, sta je op het middelste vak van drie in de file komen er afwisselend motoren links en rechts voorbij, komt er ééntje langs rechts, geef je hem ruimte blijkt er links ook 1 te zitten :X |(

Sommige mensen maken het zichzelf nutteloos gevaarlijk en verwarrend voor anderen, na een rit van een uurtje door Brussel betrapte ik mezelf er op dat ik een pesthekel aan motorrijders had :X B|
Geen rode Buell voorbij zien komen?
Ben vanaf het Leonardkruispunt tot aan de afslag Mechelen - Antwerpen vlotjes door de file gereden. O-)
 
tja...Brussel he

Maar daar raak je wel gewend aan hoor... heb al altijd door Brussel gereden (brommer,auto en nu moto) en je past je daar automatisch aan.

Niet dat ik zo rijd in Brussel he :P
 
Merk je dat nu pas?

Tip, rij eens op een mooie zomerdag van de kust in het max. van de file via E40 naar Brussel, je gelooft je ogen niet.

:X mooie zomerdag :X ok toegegeven was niet dit jaar...
 
Tja, ben het wel een beetje met je eens. Soms van die ongelofelijke klungels op dat Croix Leonard |(

Vaak toch weer verbazend dat er eigenlijk nog zoveel goed gaat.
 
tja...Brussel he

Maar daar raak je wel gewend aan hoor... heb al altijd door Brussel gereden (brommer,auto en nu moto) en je past je daar automatisch aan.

Niet dat ik zo rijd in Brussel he :P

RIjdt al 5 jaar dagelijks (met een leasebak O-) ) door Brussel, maar zo erg als gisteren heb ik het nooit gezien, er zijn nu blijkbaar ook van die acties: test een scooter en knal als een gek door de file :P

ter info: Mijn (Amerikaanse) manager reed ooit eens een stukje mee door Brussel en vertelde toen dat hij voor mij een bumpersticker ging mee brengen: company car, you think I give a fuck 8-)

Ergste was gisteren op de Tervuursesteenweg, en het Leonardkruispunt das gewoon een verkeerstechnische verkrachting :X

Voor de NLers: das het kruispunt waar je van de Brusselse rind richting Namen gaat, eveneens het kruispunt met het meeste verkeersborden in Belgie
 
RIjdt al 5 jaar dagelijks (met een leasebak O-) ) door Brussel, maar zo erg als gisteren heb ik het nooit gezien, er zijn nu blijkbaar ook van die acties: test een scooter en knal als een gek door de file :P

ter info: Mijn (Amerikaanse) manager reed ooit eens een stukje mee door Brussel en vertelde toen dat hij voor mij een bumpersticker ging mee brengen: company car, you think I give a fuck 8-)

Ergste was gisteren op de Tervuursesteenweg, en het Leonardkruispunt das gewoon een verkeerstechnische verkrachting :X

Voor de NLers: das het kruispunt waar je van de Brusselse rind richting Namen gaat, eveneens het kruispunt met het meeste verkeersborden in Belgie

en dan zou je dus denken dat dit alleen tijdens de drukke uren is he....
Toen ik onlangs snachts terugkwam (was met de wagen, in het weekend, dan rij ik namelijk niet graag snachts, wel weinig verkeer, maar veel te veel dronken mensen etc... :( ) kwam ik dus van het vierarmen en moest zo de leonard over om op de E411 richting Namen te geraken en toen moest ik stevig remmen voor iemand diedus in het midden van dat kruispunt in zijn achteruit aan het manoeuvreren was :? B| :X

ALs je dan vanuit stilstand terug vertrekt heb je echt zoiets van wtf heb ik nu net gezien :? :? :(
 
Kan je het hen kwalijk nemen, ik heb dat kruispunt al een paar 100 keer gedaan en snachts als er geen verkeerstroom is om te volgen moet ik serieus uit mijn doppen zien om niet gaan spookrijden B|

Laat staan als je al een paar 100 km gereden hebt en er nog nooit geweest bent
 
Ergste was gisteren op de Tervuursesteenweg, en het Leonardkruispunt das gewoon een verkeerstechnische verkrachting :X

Voor de NLers: das het kruispunt waar je van de Brusselse ring richting Namen gaat, eveneens het kruispunt met het meeste verkeersborden in Belgie

Oh daar! Dat stukje België heb ik inderdaad nooit begrepen.
 
ja denk dat dit een van de meest onduidelijke/onveilige kruispunten moet zijn dat België bezit...

maar het blijft schrikken hoor als je zoiets ziet
 
ter info: Mijn (Amerikaanse) manager reed ooit eens een stukje mee door Brussel en vertelde toen dat hij voor mij een bumpersticker ging mee brengen: company car, you think I give a fuck 8-)
Nice, kan ik ook wel gebruiken zo'n sticker 8-) :P ...
 
Gisteren was het weer lekker weer en er was deze week erg veel file voorspeld wegens de vele werken hier in Belgie dus blijkbaar veel mensen een motor gepakt :X

Dan viel me op hoe gevaarlijk sommige mensen het zichzelf maken, in de tunnels in Brussel recht op 1 meter afstand in je dode hoek komen hangen, sta je op het middelste vak van drie in de file komen er afwisselend motoren links en rechts voorbij, komt er ééntje langs rechts, geef je hem ruimte blijkt er links ook 1 te zitten :X |(

Sommige mensen maken het zichzelf nutteloos gevaarlijk en verwarrend voor anderen, na een rit van een uurtje door Brussel betrapte ik mezelf er op dat ik een pesthekel aan motorrijders had :X B|

Dus je had me toch wel gezien?


:+
 
ja denk dat dit een van de meest onduidelijke/onveilige kruispunten moet zijn dat België bezit...
maar het blijft schrikken hoor als je zoiets ziet

dat heb je nu eenmaal als twee van de drukst bereden stukjes snelweg elkaar kruisen, en je mag GEEN ENKELE BOOM omzagen om een volwaardige op & af ritten complex te maken ... het is al een wonder dat er uberhaupt 2 tunnels voor doorgaand verkeer mochten aangelegd worden ...
 
Gisteren was het weer lekker weer en er was deze week erg veel file voorspeld wegens de vele werken hier in Belgie dus blijkbaar veel mensen een motor gepakt :X

Dan viel me op hoe gevaarlijk sommige mensen het zichzelf maken, in de tunnels in Brussel recht op 1 meter afstand in je dode hoek komen hangen, sta je op het middelste vak van drie in de file komen er afwisselend motoren links en rechts voorbij, komt er ééntje langs rechts, geef je hem ruimte blijkt er links ook 1 te zitten :X |(

Sommige mensen maken het zichzelf nutteloos gevaarlijk en verwarrend voor anderen, na een rit van een uurtje door Brussel betrapte ik mezelf er op dat ik een pesthekel aan motorrijders had :X B|


Ik moet zeggen dat ik dat bij Parijs wel vond, dat die motorrijders idioot hard en gevaarlijk rijden tussen de files, maar rond Brussel is het me nooit zo opgevallen. Wat dan wel weer leuk is aan de periferie, elke motor die langs komt en merkt dat je ruimte voor ze maakt zwaait, elke!! Daar kunnen een hoop motorrijders hier in Nederland nog van leren
 
wat mij op viel vorig weekend in de eifel is dat duitsers echt als mongolen rijden.
werd dus een paar keer zowat afgesneden omdat er zo'n varken in ging halen voor een bocht :X
 
wat mij op viel vorig weekend in de eifel is dat duitsers echt als mongolen rijden.
werd dus een paar keer zowat afgesneden omdat er zo'n varken in ging halen voor een bocht :X

:^

Zo netjes en gecontroleerd als ze op de snelweg rijden zo lomp en gevaarlijk zijn ze op de binnenwegen :X
 
ter info: Mijn (Amerikaanse) manager reed ooit eens een stukje mee door Brussel en vertelde toen dat hij voor mij een bumpersticker ging mee brengen: company car, you think I give a fuck 8-)
Laat em maar twee van die stickers meenemen dan.

O-)
 
Khad laatst ook nog een topic over eikols op motoren.....die zitten er ook tussen!
 
Sinds wanneer bestaat er zoiets als "DE motorrijders"? (On)gevaarlijk gedrag is niet voorbehouden aan het type vehicle dat je berijdt, of wat? Trouwens, ik zie ook wel es mensen die "te voorzichtig" tussen de files doorrijden en b.v. lang blijven hangen naast een auto's dode hoek. Zelfs als die automobilist je aanvankelijk wel gezien had is-ie je wellicht allang weer vergeten op het moment dat hij/zij besluit van baan te wisselen... Bijna dagelijks lees ik hier verhalen van volkomen verontwaardigde motorrijders die door de "boze" automobiele wereld onheus zijn behandeld. Natuurlijk zijn er veel weggebruikers die zitten te slapen maar er is veel wat je zelf kunt voorkomen.

"Vertrouw niemand, houd rekening met alles"

Dit was dominee Gremdaat, goedemiddag :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan