"Klonk" doet mijn voorvork

dikkevinger

MF'er
15 jul 2001
203
0
Heerhugowaard
Sinds kort hoor ik bij het remmen en inveren van mijn voorvork een soort van Klonk of klak als hij weer uitveert. Als ik dan eenmaal stil sta en hem weer een beetje weet in te duwen is het nagenoeg weg. Hoor het dus alleen als hij flink inveert en terug komt.
Iemand enig idee ?
Hij valt nu nog onder garantie you see :P :P

C.U.


:j
 
Controleer ( mbv een tie-wrap.) effe hoe ver je motor inveert..
Controleer ook even of er wel voldoende olie in zit..
Het kunnen trouwens ook je remschijven zijn... Dit alleen als je zgn zwevende remschijven hebt.
 
Is dat alleen bij remmen, of ook als je over een drempel heenraust?
Als het namelijk bij het remmen gebeurd, kan het inderdaad aan je schijven liggen ( als ze dus zwevend zijn ) maar ook aan je remklauwen, dat die ineens speling hebben ( vrij zeldzaam trouwens )

Ik heb het idee dat het in de vork zit. Balhoofdlagers zijn een mogelijkheid ( hoe deze testen staat weer op een ander topic ) of inderdaad, droge pootjes.
Staat de voorvork misschien wat aan de slappen kant waardoor deze "doorslaat"?

En aangezien hij nog onder garantie valt....DEALER.....UITZOEKEN!!!!
 
evt oppompbare poten ? zou ook nog kunnen dat daar de druk van te laag staat, kijk wel uit dat als je ze op druk brengt dat het niet te veel is, anders blaas je je keerringen eruit.
 
Wow jongens en meisjes,
als ik dit allemaal zo lees ga ik toch eventjes met de dealer praten.Even een paar tie-ribs om mijn vorkpoten en vering proberen gaat nog maar de rest laat ik toch over aan iemand die echt weet wat hij of zij weet.
Bedankt voor de reacties.

C.U.



:j
 
Wat voor motor heb je eigenlijk??
Ik rijd een Suzuki sv650s en het vrij normaal dat de voorvork een klonk geeft bij het nemen van steile drempels of gaten in de weg.
Is nogal een slappe vering, goedkoop.
Heb er 15w olie in gedaan en het is al een stuk beter geworden.
Als er garantie op zit even langs de dealer gaan en vragen.
 
En weet je al waar het aan ligt,want ik heb namelijk precies hetzelfde
als ik rem dan geeft hij inderdaad een 'klonk'
ook als ik stilsta en ik veer mijn voorvork in doet hij het ook
als je wat weet laat het dan hier even weten .
ik rijd een R1 ook uit '99 ligt toch niet aan het bouwjaar....
 
Njet weet nog niet waar het aan ligt, zit te wachten op een telefoontje van mijn dealer :( Ik heb n.l.ook nog een probleempje met mijn dashbordverlichting (doet het niet). Ze hebben daar lampjes voor besteld bij Honda en daar wacht ik nu al een tijdje op (staan in backorder).
Aangezien ik in H.Hwaard woon en de betreffende zaak in assen zit wacht ik daar even op om tegelijk het voorvork verhaal te checken. Zodra ik het weet mail ik het hier.

C.U.


:j
 
Terug
Bovenaan Onderaan