Klooien met een paddock stand!

750SS

Die hard MF'er
20 jan 2003
864
1
Den Haag
Ik heb vorige week een paddock stand voor mijn GSXR gekocht!

Maar hoe krijg je in godsnaam alleen je motor op zo'n standaard.

Ik heb het geprobeerd door een verhoging onder mijn zij standaard te leggen maar dan staat hij vreselijk onstabiel.
En ik ben iets te zuinig om hem te laten om vallen.
Als een 2de persoon mijn stuur vasthoud zodat hij recht staat lukt het wel.
Maar naar mijn idee moet het ook alleen te doen zijn.
Toch?

Wie heeft er tips.

Greetings
 
K

Gassen...straat op...bochtje...tegen 120km/h naar je garage rijden...stoppie...perfect tot stilstand komen naast dat ding...heup een beetje naar links duwen (tenzij hij langs rechts staat...dan moet je naar rechst duwen) en hoppekee :)

Srry...kweetut ni
 
Geen enkel probleem.
Zet de motor op de zijstandaard,
ga linksachter de motor staan,
pak de motor aan de achterkant vast,
zet de motor rechtop,
zet de paddock stand eronder.

Ik zie 't probleem echt niet. :?

Beter:
Je vrouw/vriendin zo trainen dat ze klaar staat met dat ding als ze je de straat in hoort rijden. :)
 
Op zondag 12 oktober 2003 23:25 schreef R1Maniac het volgende:
Geen enkel probleem.
Zet de motor op de zijstandaard,
ga linksachter de motor staan,
pak de motor aan de achterkant vast,
zet de motor rechtop,
zet de paddock stand eronder.

Ik zie 't probleem echt niet. :?

precies! No problemo
 
Op zondag 12 oktober 2003 23:25 schreef R1Maniac het volgende:
Geen enkel probleem.
Zet de motor op de zijstandaard,
ga linksachter de motor staan,
pak de motor aan de achterkant vast,
zet de motor rechtop,
zet de paddock stand eronder.

Ik zie 't probleem echt niet. :?

precies! No problemo
ja dat is voor mij (nu) ook een koud kunstje, maar dat moet je wel ff door hebben ....
Het is een handigheidje en hem gewoon goed rechtopzetten (met het stuur recht).
Suc6
 
Geen enkel probleem.
Zet de motor op de zijstandaard,
ga linksachter de motor staan,
pak de motor aan de achterkant vast,
zet de motor rechtop,
zet de paddock stand eronder.

Ik zie 't probleem echt niet. :?

Beter:
Je vrouw/vriendin zo trainen dat ze klaar staat met dat ding als ze je de straat in hoort rijden. :)

Ik ga er rechts achter staan ( ben dan ook linkshandig)
Als hij naar je toe valt, kun je hem ook makkelijk met je lichaam tegen houden. Als hij van je weg valt, dan hou je hem zo goed mogelijk tegen en hij komt terug op de zij standaard terecht.
 
Geen enkel probleem.
Zet de motor op de zijstandaard,
ga linksachter de motor staan,
pak de motor aan de achterkant vast,
zet de motor rechtop,
zet de paddock stand eronder.

Ik zie 't probleem echt niet. :?

:^

En je kan hem ook steeds tegen je lichaam doen leunen, dan heb je minstens 1 arm vrij. Echt ni moeilijk, ik doe het dagelijks. :)
 
Geen enkel probleem.
Zet de motor op de zijstandaard,
ga linksachter de motor staan,
pak de motor aan de achterkant vast,
zet de motor rechtop,
zet de paddock stand eronder.

Ik zie 't probleem echt niet.

Beter:
Je vrouw/vriendin zo trainen dat ze klaar staat met dat ding als ze je de straat in hoort rijden.

Heeft trouwens niemand zijn motor een keer laten vallen, door het op deze manier te doen :X

:} :} , wou dat ik het zo kon... Maar ik heb me broertje maar zo getraind dat ie altijd helpt :9
 
Heeft trouwens niemand zijn motor een keer laten vallen, door het op deze manier te doen :X

:} :} , wou dat ik het zo kon... Maar ik heb me broertje maar zo getraind dat ie altijd helpt :9

1 keer op 15 jaar ja.

valt dus mee :X ;)

En je broertje zal ooit op 15 jaar tijd ook wel eens verstrooid zijn :P
 
Heeft trouwens niemand zijn motor een keer laten vallen, door het op deze manier te doen :X
daarstraks nog , hé sniper :X

ook ik pak haar linksachter vast
maar ik steek de paddockstand er reeds onder als
de moto nog iets schuin staat, door nu de paddock naar beneden
te drukken (op 1 top+haak) heb ik meer controle over de handeling
en duw ik de moto recht
 
bij mij gewoon, stuur rechtdraaien terwijl ie op jiffy staat.
Paddock stand eronder zetten zodat hij tegen linkerdeel van brug duwt.
dan, terwijl ik links naast de motor sta thv het achterwiel, moto vasthouden aan handvat passagier onder het zadel en met de andere hand paddock stand naar beneden drukken en hoppa, staat zonder problemen recht.
Afhalen omgekeerd, maar wel eerst stuur naar links draaien (en ni vergeten eerst jiffy terug open te klappen als ge em zou toegeklapt hebben als ge aan de moto bezig waart ;) )
 
Ja, de eerste paar keer is idd wennen. Ik ben ook bang dat ie eraf lazert op het laatste moment. En dan staat ie eindelijk, hoe krijg je m er weer af |( Dus idd maar iemand trainen :)
 
Ik ga links naast de motor staan en hou met mijn handen het stuur en de buddy vast en zet de paddockstand er met mijn voet onder. :)
 
Ik ging meestal achterstevoren op mijn zadel zitten en zet dan de stand in positie, warna ik een beetje druk erop houdt terwijl ik afstap, (beetje druk en de motor valt niet om) dan gewoon hup omhoog zetten klaar is kees...

Pas wel op: als je er zoeen met rubberen blokken hebt, bij sommige steken de metalen verstevigingen in het rubber door het rubber naar buiten, dat kan een paar lelijke krassen veroorzaken (deden ze bij mijn oude tenminste :( )
 
Op zondag 12 oktober 2003 23:38 schreef Target het volgende:Ik ga er rechts achter staan ( ben dan ook linkshandig)
Als hij naar je toe valt, kun je hem ook makkelijk met je lichaam tegen houden. Als hij van je weg valt, dan hou je hem zo goed mogelijk tegen en hij komt terug op de zij standaard terecht.


Zo doe ik het ook, maar als er iemand anders in de buurt is vraag ik die ff om te helpen
 
Terug
Bovenaan Onderaan