klootzak en massel

gizmo88

MF veteraan
10 jun 2003
4.633
0
hoorn
Lekker vanmiddag aan het toeren op mijn Kawasaki Zx 10. De snelweg bij Amstelveen en lekker over de Amsteldijk richting Uithoorn. Ik was er tijdje niet geweest. Veel drempels gekomen, wegversmallingen en je mag er maar 60. Op een bepaalt moment rijden vier motoren achter mij aan. Ik zie dat ze er hard vandoor willen gaan en laat ze voor mij rijden. Mijn motor moet ik nl. nog inrijden. Op een bepaalt moment komt er een wegversmalling. Voor mij rijdt een zwart bestelbusje. Hij gaat met een gangetje of 35 over de drempel. Ik er achteraan. Na de versmalling wil ik hem inhalen. Terwijl ik naast het rij geef ik gas, maar opeens schiet hij ook naar de linkerweghelft. Ik kan niet anders dan mijn motor helemaal naar links te sturen en vol in de remmen te gaan. De klootzak rijdt vervolgens zijn busje naar een parkeerplaats aan de linker kant van de weg.
:( Gelukkig heb ik hem niet geraakt. Maar het scheelde niets. Hij bood nog wel zijn excuses aan. Ik kon nix meer zeggen en ik zat met mijn handen vor mijn ogen, en mijn hart sloeg 180 beats per minuut. :( Gvd. wat een klootzak. Gelukkig wel goed afgelopen, o-) hier kon ik echt niets aan doen. Hierna maar weer via Utrecht naar huis gereden. :} Nou schrijf ik het maar even van mijn af, gelukkig kan dat op dit forum. :r
 
Ben blij voor je dat het goed is afgelopen. Je moet er niet aan denken dat je je nieuwe motor meteen aan stukken rijdt. :?
 
Uit je verhaal maak ik op dat je bent gaan inhalen vlak nadat je
achter het busje vandaan kwam. Met een dichte achterruit haaft hij
je wellicht niet kunnen zien. Blijft natuurlijk zijn verantwoording
om op het moment van zijdelingse verplaatsing naast zich te kijken !!
Beter inderdaad om je hier af te reageren dan op de weg.
Nog veel veilige km's toegewenst !
 
wtf hebben die 4 andere motoren er nou mee te maken? Gebeurd wel vaker hoor als je wilt inhalen dat ze dan ook ineens je kant op komen. Vooruit denken en goed zichtbaar blijven.
 
Ik beschrijf gewoon de situatie met die 4 motoren. De bestelbuschauffeur zei tegen mij dat hij die nog voorbij had gelaten en dat hij niet op mij had gerekend. Dus vandaar, gr Gizie
 
Gelukkig is het goed gegaan. Wel vriendelijk dat ie z'n excuses aanbood...tegenwoordig is verdomt zeldzaam :(

Maar uhhh...durft het bijna niet te vragen maar ..... Zx10 :9~
dat vraagt om een plaatje :) :9~
 
Ja mamma mia dat zijn van die nachtmerrie scenario's ... persoonlijk probeer ik me altijd "zichtbaar" te maken voor de auto voor me, dwz. dat de bestuurder me moet kunnen zien in zijn spiegels. Maar dan nog.... gelukkig heeft je goede reactie een schuiver kunnen voorkomen.
 
gelukkig heb je niks en ben je er goed vanaf gekomen. Maar schelden op hem vind ik in dit geval niet echt nodig. Hij boodt tenslotte gelijk zijn excuses aan en een foutje maken we allemaal wel eens.
 
De meeste bestelbusjes hebben een vrij grote dode hoek in de spiegels, dus als je er vlak achter zit, vooral met een geblindeerde ruit, zien ze je domweg niet. Ik ben er altijd op bedacht, dat ik door een motorrijder kan worden ingehaald, maar soms kan ik ze domweg niet zien. Kontroleer daarom altijd of je het gezicht van de bestuurder in de spiegels kunt zien. En ga ruim voordat je er naast bent al naar de andere weghelft.
 
De meeste bestelbusjes hebben een vrij grote dode hoek in de spiegels, dus als je er vlak achter zit, vooral met een geblindeerde ruit, zien ze je domweg niet. Ik ben er altijd op bedacht, dat ik door een motorrijder kan worden ingehaald, maar soms kan ik ze domweg niet zien. Kontroleer daarom altijd of je het gezicht van de bestuurder in de spiegels kunt zien. En ga ruim voordat je er naast bent al naar de andere weghelft.


Dit geldt ook voor de grote jongens, zie jij de chauffeur(sse) in z'n spiegel, ziet hij jou ook en weet hij dat je achter hem zit.. :]
maar je hebt zeker mazzel gehad en netjes dat hij gestopt is, de meesten rijden
tegenwoordig door B|
 
Herkenbaar idd!!

Jammer dat het zovaak de schuld is vd

koekblik rijder als het misgaat.

Nu niks gebeurd gelukkig *D
 
Ik heb dit al twee keer gehad, de eerste keer werd ik geraakt. Kon nog wel mijn motor overend houden, maar had 24 euro schade. Alles werd gelukkig vergoed. De tweede keer kon ik remmen en uitwijken, maar ik had grote moeite met het blokkerende voorwiel en een bokkende motor rechtop te houden. Toen ik de man even op zijn ruitje tikte om hem te bedanken deed hij erg ongeintresseerd en ontkende zelfs naar links gestuurd te hebben, terwijl hij mij geschroken in de spiegel aankeek toen ik de motor overend had gehouden. Ik werd erg kwaad en had mijn motor op de jiffy gezet en stond bij zijn raam . Ik wilde hem echt een knal verkopen, maar stelde hem voor de keuze OF je bied excuus aan OF ik ram je op je smoel. Bij het zien van de carbon handschoenen heft hij voor het tweede gekozen :+
 
Ik wilde hem echt een knal verkopen, maar stelde hem voor de keuze OF je bied excuus aan OF ik ram je op je smoel. Bij het zien van de carbon handschoenen heft hij voor het tweede gekozen :+

De tweede?
Dus je hebt 'em een ram gegeven?

Grtx
 
Ehh sory ik bedoelde de eerste, ik werd weer boos toen ik het zat te typen en dan let ik niet zo op hehe. Waar ik me zo kwaad over maakte was het feit dat hij ontkende iets gedaan te hebben, terwijl hij mij toch echt wel zag in zijn spiegel die hij dus te laat gebruikte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan