kloppend geluid bij bak/ketting SRAD

xingmarx

MF veteraan
10 dec 2007
1.034
0
Hoofddorp
Hoi!!

Sinds kort doet mijn SRAD dit:
Dit filmpje is opgenomen staand op een paddockstand en in zn 1.

Tijdens het rijden is het geluid het ergst met veel gas en weinig toeren.
Als de motor op toeren komt valt het geluid kompleet weg, maar dat kan ook komen door de snelheid + motorgeluid.

Nog even voor de duidelijkheid. De motor maakt dus een kloppend/tikkend geluid wat tijdens het rijden het best te voelen is in het linker stepje.

Ik heb nog niks opengehaald, maar ga vanmiddag of morgen even beginnen met mn voorste tandwiel bekijken.

In de tussentijd: Wie o wie kan met ideeen komen wat het kan zijn!?
 
Hoi Ingmar,

Ik heb soms t idee bij mijn srad, de ketting de onderste frame buis raakt als je t gas afsluit, dit wordt natuurlijk erger als de ketting te slap is. Ik vindt persoonlijk dat die srads daar niet echt veel ruimte hebben. Ik haal bij mij regelmatig hier t vet van die buis, en dan is er idd wel een slijtage spoor te zien van de ketting. Misschien kan je daar ook eens naar kijken, maar bij twijfel over de ketting en tandwielen zou ik ze toch echt vervangen. Dat geklapper van een versleten ketting is ook niet erg best voor je blok.
 
Ik reageer hier even met het account van mn broertje:

Tandwiel is duidelijk nog goed, zeker in vergelijking met jou plaatjes.
Het geluid lijkt synchroon te lopen met de wenteling van de ketting. Kan het probleem alsnog in de ketting liggen, ondanks dat alle schakels met de hand goed te bewegen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan