kloppend geluid

philip2470

MF'er
1 nov 2013
106
4
retie
Het gaat over een yamaha virago xv1100 van 1986. Iemand een idee wat het kloppend geluid zou kunnen zijn?
Onduidelijk of het uit de cilinders komt of uit de versnellingsbak.
bedankt

 
Laatst bewerkt:
Ondertussen een krukas gevonden. Hoe heb je hem er terug ingekregen? Kan online geen goede krukas trekker vinden, allemaal M10 en M12. Het draadeinde van de virago is M16.
Dat heb je snel gefixt :t Waar kwam die vandaan?

In de manual staat inderdaad dat je de krukas erin moet trekken. Ik heb dat andersom gedaan, je kan de krukas ondersteunen op de juiste krukwang met een stuk massief staal of aluminium tussen de krukwangen. Volgorde weet ik even niet 110%, eerst het lager in het carter of eerst op de krukas. Volgens mij eerst in het carter.

Het is dus een kwestie van veel vulblokjes om alles netjes onder de pers te krijgen. En daar heb ik er zat van op het werk. Ik kijk straks even of ik nog foto's heb!

EDIT: Ik zie dat je niet extreem ver weg woont, mocht je de mogelijkheden niet hebben.... dan mag je langskomen met het handeltje.
 
Als ik wat gas bij geef, komt er een ander krakend geluid. Klinkt inderdaad als een kapotte lager. Na even stationair te draaien slaat de motor wel af. Hoe valt dit dan te verklaren? Kan dat een rechtstreeks gevolg zijn van de kapotte lager?

bedankt
 
Als ik wat gas bij geef, komt er een ander krakend geluid. Klinkt inderdaad als een kapotte lager. Na even stationair te draaien slaat de motor wel af. Hoe valt dit dan te verklaren? Kan dat een rechtstreeks gevolg zijn van de kapotte lager?

bedankt
Geen olie meer door de toevoergaatjes.
s-l400.jpg
 
Geen olie meer door de toevoergaatjes.
Bekijk bijlage 1824392
Ik denk dat er nog wel olie door die toevoergaatjes komt, maar die loopt gelijk weg. Als het lagerschaaltje niet versleten was, dan kon die olie met moeite tussen de kruktap en het lagerschaaltje wegknijpen waardoor de kruktap eigenlijk drijft in de olie. Hij raakt het lagerschaaltje niet.
 
Gewoon diesel tanken dan klopt het geluid ook weer. tering zeg , wat blijft het dan lang lopen evengoed met deze schade, sucses met de klus als je hem gaat doen.
 
Eens. Er is dus mogelijk meer schade dan alleen het big-end.
;)
Dank voor de nuance.
Gezien de volgende post met de foto van het lagerschaaltje vrees ik dan dit blok weinig oliedruk meer had en dat de nokkenas niet meer de smering kreeg die gepland was.
Ik ben het daarom ook eens met @Zeroground dat het tijd is voor een ruilblok. Ik zou dit blok niet opkalefateren met een ruil krukas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan